...... Uiteraard kan de luidspreker nu de naam Yellow Peril niet meer dragen, d'r is namelijk niks geels meer aan, vandaar dat hij is omgedoopt in 'Silver Bullet'.
Dank allemaal, als er interesse is in een luistersessie dan hoor ik 't wel, dat wordt dan wel ergens half oktober, want pas dan heb ik ook een paar nette versterkers en DAC spelende en is het dus dubbel genieten.
Gaat toch geen doekje voor he? of heb je nog kleine kinderen met peuter-vingertjes?
Ik denk wel dat er een front komt, e.e.a. is nogal kwetsbaar zo, ondanks het feit dat we nog geen kinderen hebben (ben pas 32 hoor, dus 't kan nog). Bevestiging van 't front dmv. magneten op de schroeven van de luidsprekers. Maar ik moet nog een paar nachten slapen om een goed idee voor een baffle uit te werken, standaard rechthoekig met zwart doek vind ik nml. veels te saai, dus als d'r een front komt wordt 't iets origineels dat de weergave minimaal beinvloedt, een akelige diffractie of reflectie heb je namelijk zo te pakken.
En hoe groot is zo'n luidspreker dan? Nou ja, best behoorlijk uit de kluiten gewassen, ik heb even z'n kleine broertje, de Silverado, ernaast op de foto gezet, scheelt echt maar een paar centimeter hoor
Belofte maakt schuld, dus hier de foto's van de luidspreker. Het zal de oplettende lezer opvallen dat de Seas G17RE/P woofers inmiddels vervangen zijn door de L17RCY/P. Esthetisch gezien vind ik 't een verbetering en kwa weergavekwaliteiten zijn deze woofers toch net even beter dan de G17RE/P's. Uiteraard kan de luidspreker nu de naam Yellow Peril niet meer dragen, d'r is namelijk niks geels meer aan, vandaar dat hij is omgedoopt in 'Silver Bullet'.
Ik vind ze zo mooier dan met de gele woofers, al was dat ook niet lelijk. Ik hoop alleen dat je tzt geen spijt krijgt van die gladde afwerking. Is gevoelig voor krasjes. Ik hoop dat ik ze tzt es een keer zal kunnen beluisteren. Neem ik mijn vierpitters ook mee, gewoon om es ff het vershil in filter en box systeem te vergelijken. Want dat houd me tegenwoordig wel een beetje bezig, in gedachten dan. Maar dat moet helaas nog even wachten.
Uhm, ze gaan niet mee hoor, ik wel best een stel Silverado's meenemen, maar zonder een geschikte houten kist om ze in te vervoeren is 't vragen om beschadigingen in de lak.
Wat je ook doet met die frontjes, maak ze in ieder geval niet dat standaard zwart. Het idee van Kees is niet eens zo gek denk ik Wit zou ook mooi zijn denk ik.
Da's niet eens zo gek, dat lichtgrijs, ik denk dat ik eerst maar eens wat ga Photoshoppen om te kijken hoe e.e.a. er in de praktijk uitziet. Kees z'n idee, kwa vormgeving dan, had ik zelf ook al bedacht en leek mij beter staan dan een standaard rechthoekig front.
Ik heb wel eens gehoort dat zeide erg goed bruikbaar zou zijn als speakerdoek. Kun je prima in verschillende kleuren krijgen, of zelfs zelf kleuren (of een kunstwerk van maken ).
Of fijnmazig aluminium horregaas.. Kun je de speakertjes nog zien, het is erg open, stijf en strak op te spannen, bovendien is het dezelfde kleur als de vier speakers... Nadeel: een scherpe deuk heb je er niet zo een twee drie meer uit.