Luisterdag 7 october 2006 Breda II

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Caratje
Berichten: 101
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 3:08
Locatie: Eindhoven de gekste
Contacteer:

Bericht door Caratje »

Wowly schreef:
@ caratje: het is idd jou eindversterker, denk je dat er problemen kunnen zijn om hem te gebruiken op de luisterdag. Ik begrijp dat er iets is met knoppen enzo?

Wowly
Als de ontwerper (Daniel) er naar kijkt is het probleem naar mijn inschatting wel op te lossen. Het is een kwestie van de volume knoppen die er tijdelijk op zaten (omdat er nog geen voorversterker was) kort te sluiten. Zal ik wel even 'kortsluiten' met hem of dat gaat lukken.

Caratje
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wowly schreef:
@ caratje: het is idd jou eindversterker, denk je dat er problemen kunnen zijn om hem te gebruiken op de luisterdag. Ik begrijp dat er iets is met knoppen enzo?

@ Daniel en Rho; ik ken geen van beide spelers, maar ben wel heel erg blij dat we nu een bron hebben!! Welk is de meest muziekale?

Wowly
Volgens mij is er geen hoorbaar verschil, maar dat zal hier wel heiligschennis heten zeker?
Ik heb 'm 1 op 1 met een Philips DVP-9000s kunnen vergelijken en ik vond ze beiden even goed. De pioneer maakt alleen minder bijgeluiden.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Voor de liefhebbers kan ik wel e.e.a. aan gereedschap meenemen (soldeerboutje, metertje etc.) voor onvoorziene zaken als kortsluiten van potmeters, aansolderen van plugjes aan kabeltjes etc.

Wowly, de volgende keer kunnen we een klein technisch evenementje inplannen, een seminar over versterkers door Sander, iets door mij over buisjes, mogelijkheid tot laten afregelen van bias, CD spelers etc.

Wil me daar graag voor inzetten, maar dat wordt iets voor 2007 8)
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

KT88 schreef:
Wowly, de volgende keer kunnen we een klein technisch evenementje inplannen, een seminar over versterkers door Sander, iets door mij over buisjes, mogelijkheid tot laten afregelen van bias, CD spelers etc.

Wil me daar graag voor inzetten, maar dat wordt iets voor 2007 8)

Daar hebben we natuurlijk DDIY2007 voor!
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

rho schreef:
Wowly schreef:
@ caratje: het is idd jou eindversterker, denk je dat er problemen kunnen zijn om hem te gebruiken op de luisterdag. Ik begrijp dat er iets is met knoppen enzo?

@ Daniel en Rho; ik ken geen van beide spelers, maar ben wel heel erg blij dat we nu een bron hebben!! Welk is de meest muziekale?

Wowly
Volgens mij is er geen hoorbaar verschil, maar dat zal hier wel heiligschennis heten zeker?
Ik heb 'm 1 op 1 met een Philips DVP-9000s kunnen vergelijken en ik vond ze beiden even goed. De pioneer maakt alleen minder bijgeluiden.
ik hoorde wel een klein verschil. Maar wel minimaal. Heb ze een op een vergeleken in een hifizaak, op een mooie meerkanaals NAD set, en vond de philips ietsje mooier. Kan niet echt uitleggen waar dat verschil 'm precies in zat. Leek iets natuurgetrouwer, maar het verschil was echt heel klein, te klein om blind te horen i.i.g.
Bijgeluiden klopt inderdaad. Die philips heeft idd een redelijk luidruchtig loopwerk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik wil wel een netsnoer meenemen: de lat ac2 mk2 en eventueel heb ook nog een paar mainstreams.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

daniel schreef:
KT88 schreef:
Wowly, de volgende keer kunnen we een klein technisch evenementje inplannen, een seminar over versterkers door Sander, iets door mij over buisjes, mogelijkheid tot laten afregelen van bias, CD spelers etc.
Wil me daar graag voor inzetten, maar dat wordt iets voor 2007 8)
Daar hebben we natuurlijk DDIY2007 voor!
Totaal offtopic, maar......die DDIY dagen worden mij iets te massaal.
Ik gruw van grote mensenmenigten...........
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dan gaan we voor de pioneer als bron okido?

Ik vind het best leuk om eens wat te horen over versterkers in een wat kleinere setting. Echter......er zit heel veel verschil de knowledge van de mensen die komen luisteren. Als het je lukt om in 30 minuten iets duidelijks, pragmatisch in elkaar te zetten offer ik de klooi2 grote kamer om tot een ruimte waarin gesproken gaat worden over het matchen van apparatuur. Lijkt me bere-interessant!!!!

Als de anderen het daar mee eens zijn natuurlijk!

Wowly

OW ja: we missen nog een hele grote en goeie sub. Helaas kan bart_M niet komen, hij heeft waarschijnlijk de bruutste sub van nederland. Iemand?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

daniel schreef:
rho schreef:
Wowly schreef:
@ caratje: het is idd jou eindversterker, denk je dat er problemen kunnen zijn om hem te gebruiken op de luisterdag. Ik begrijp dat er iets is met knoppen enzo?

@ Daniel en Rho; ik ken geen van beide spelers, maar ben wel heel erg blij dat we nu een bron hebben!! Welk is de meest muziekale?

Wowly
Volgens mij is er geen hoorbaar verschil, maar dat zal hier wel heiligschennis heten zeker?
Ik heb 'm 1 op 1 met een Philips DVP-9000s kunnen vergelijken en ik vond ze beiden even goed. De pioneer maakt alleen minder bijgeluiden.
ik hoorde wel een klein verschil. Maar wel minimaal. Heb ze een op een vergeleken in een hifizaak, op een mooie meerkanaals NAD set, en vond de philips ietsje mooier. Kan niet echt uitleggen waar dat verschil 'm precies in zat. Leek iets natuurgetrouwer, maar het verschil was echt heel klein, te klein om blind te horen i.i.g.
Bijgeluiden klopt inderdaad. Die philips heeft idd een redelijk luidruchtig loopwerk.
Ik heb ze thuis op m'n eigen set kunnen beluisteren. Dat is dan wel puur stereo, geen meerkanaalsweergave dus. Misschien zit er bij 5.1 wel een verschil in. Lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik zal er ook zijn! :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Heel gaaf!

Er zijn enkele wijzigingen in het programma gebracht. Belangrijkste is het aanwezig zijn van de open baffle subs van tony :shock: Het wordt een zeer interresant uurtje aldaar!!

Wowly
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

oeh tis jammer dat Breda nou niet echt in de buurt ligt (en ik kan enkel met OV, wat nogal duur wordt vanaf Delft)

opzich zou ik nmlk een zeer leuke toevoeging kunnen geven. Aangezien Voodooless dezelfde cd speler heeft als ik heb, maar nu gemod. Zou ik de ongemodificeerde versie mee kunnen nemen om een mooie vergelijking te kunnen laten zien.
Voorderest heb ik niet veel boeiends, alles staat nog een beetje in de maak hier :P Misschien heb ik mijn meet ampje rond die tijd af :P.

Als ik mee kon rijden oid zou ik me best wel willen aanmelden. (jeetje, een nieuwelijng, jeej !!! :D 8) )

edit:
Wat ik persoonlijk zelf zou willen horen, en dat is puur omdat ik er een PC systeem wil van bouwen, is de CT209, als iemand die heeft :P.
Voorderest ben ik ook erg benieuwd naar wat men maakt etc. echter heeft et tot nu toe nog geen toevoeging op de projecten die ik zelf wil maken :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hoi Bart, als je mee zou willen doen kom je op de wachtlijst terecht. Mocht er dan iemand uitvallen kan je evt meedoen. lees anders even op je gemakje het topic door, zie je een beetje wat de opzet is.

Zal ik je erop zetten?

Wowly
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ehm ik vind het prima :), volgens mij kan ik die dag ook wel.
Maargoed ik moet wel zeker weten dat ik met iemand mee kan rijden, want anders kost het me dik 20 euro en veel zoek werk en daar heb ik minder zin in.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

B-Force, zo'n dag kan een heel leerzame ervaring zijn.
Zowel qua luisteren, als qua ervaringen uitwisselen/gesprekken met andere mensen.

Wie weet loopt er wel iemand rond die je een job kan bezorgen/contacten heeft......

Het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind je zowel hier als in je "banen"topic zo af en toe wel blijk geven van weinig wilskracht ("geen zin in", teveel werk" etc. etc.)
Het kan de stemming van het moment zijn, dat begrijp ik wel, maar met die instelling kom je er dus niet.

Dingen komen niet vanzelf naar je toe, je zult er wat voor moeten doen.

Bij dezen sta ik graag mijn (luister) plaats aan jou af, om zo'n ervaring op te doen.
Dan zet ik gewoon mijn spullen neer, vertel er eventueel iets over en verdwijn dan van het toneel.
Mits de organisatie (Wowly) dat goed vindt, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

KT antwoord is nee!!! (dat rijmt, leuk he?)

Of je moet b-Force als jouw protegé zien, dan mag ie ook komen. In dat geval zal Luxjan ook in de gelegenheid worden gezet om ook te komen natuurlijk!

Dit houdt in dat we allemaal wat inschikken, en dat we daar niet al te moeilijk over moeten gaan doen.

(tss, wat denkt die KT wel niet, dat ie zomaar weg kan blijven [-X ) geintje natuurlijk.

Dus bij deze wordt de wachtlijst opgeschoond en kunnen b-Force en Toto allebij zich bij de lijst van deelnemers te voegen. Jullie krijgen het beruchte PB-tje van mij toegestuurd.

Groetjes

Wowly

O ja, ik wil bij deze nogmaals kwijt dat het volgende nog nodig hebben: kabels van goede kwaliteit, netsnoeren, interlinks, luidsprekerkabels etc. en bovenal: DEMPINGSMATERIAAL. hieronder versta ik dekens, matten, panelen die nog over zijn van een luisterruimteklus of expiriment (hint rho). Luisterruimte drie kan namelijk wel wat gebruiken, omdat ie redelijk hard is. Jeroen weet er meer van en zal ook misschien goede aanbevelingen kunnen doen :D
Laatst gewijzigd door Wowly op do 14 sep 2006, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

b_force kan met mij meerijden, als ik slim inpak. Ik heb namelijk ontzettend veel mee te sjouwen, maar moet lukken. Kan ie mooi helpen met uitladen en alles naar zolder (ruimte 1) sjouwen. Deal Bart?

Tony, die sub in ruimte 3, bereid je voor op een gigantische resonantie op een bepaalde frequentie. Je zult uitgebreid de gelegenheid moeten krijgen tot plaatsing, er gebeuren rare dingen met de bas in die ruimte.

KT88, de golden ratio monitor heeft niet zo'n vriendelijke impedantie in het midden. Gaat dat problemen geven met de WK versterker?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

@ Asterduc

Ik zie dat je ook de ss A4's meeneemt, zou misschien leuk zijn als jij de 6600 tweeter ipv de 7100. Die heb ik er namelijk ook in. Dus zouden we de 6600 kunnen vergelijken met de 7100. Ook gezien het prijs verschil tussen de tweeters.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

jeroen_d schreef:
KT88, de golden ratio monitor heeft niet zo'n vriendelijke impedantie in het midden. Gaat dat problemen geven met de WK versterker?
De tap ligt vast op 4 ohm, zo te zien blijft alles er wel boven.
Een triode PP mag een hogere impedantie zien, dat verlaagt de vervorming, maar ook het vermogen.
Met 2 x 20 watts max. aan 4 is dat niet overbemeten, dus we zullen eens moeten kijken of dat voldoende is.
Rendement ligt prettig tegen de 90 dB, dus in een wat kleinere setting verwacht ik absoluut geen problemen.
Maar houd je eigen UcD paraat voor als het mocht tegenvallen..........
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

2X20W zou ruim voldoende moeten zijn, dit is geen speakertje om grote volumes te halen. Lijkt me ook verstandig om de A4 van Asterduc paraat te houden en te kijken welke de mooiste match geeft. Je wilt natuurlijk zo goed mogelijk het potentieel van de WKversterker eruit halen. Ik kan idd altijd nog de UcD inzetten om in een klooiuurtje even mijn monitortje te laten horen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Na ampel beraad is KT per vanavond de operator, modus operandi, missing link die bij iedere setup zal kijken of alles deugdelijk aan elkaar is gezet en gelinked. Desnoods wordt er wat gesoldeerd mocht het nodig zijn, al moet dat mijns inziens tot een absoluut minimum worden beperkt.

Als die techies soldeerluchtje ruiken komen ze helemaal los en voor we het weten is er een alternatieve versterker gebouwd uit 3 andere..... :mrgreen:

Dit om een extra beveiliging te hebben bij de opstellingen.

Als asterduc zijn monitor ook meeneemt gaan de in klooisessie 2 in ruimte 1 een klein vergelijk houden, als iedereen het daar tenminste mee eens is.

Wowly
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

KT88 schreef:
B-Force, zo'n dag kan een heel leerzame ervaring zijn.
Zowel qua luisteren, als qua ervaringen uitwisselen/gesprekken met andere mensen.

Wie weet loopt er wel iemand rond die je een job kan bezorgen/contacten heeft......

Het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind je zowel hier als in je "banen"topic zo af en toe wel blijk geven van weinig wilskracht ("geen zin in", teveel werk" etc. etc.)
Het kan de stemming van het moment zijn, dat begrijp ik wel, maar met die instelling kom je er dus niet.

Dingen komen niet vanzelf naar je toe, je zult er wat voor moeten doen.

Bij dezen sta ik graag mijn (luister) plaats aan jou af, om zo'n ervaring op te doen.
Dan zet ik gewoon mijn spullen neer, vertel er eventueel iets over en verdwijn dan van het toneel.
Mits de organisatie (Wowly) dat goed vindt, natuurlijk.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met wilskracht eigenlijk.

De reden waarom ik dus zei dat ik niet zoveel wilde betalen is puur omdat ik redelijk krap bij kas zit en omdat ik eingelijk nog nooit mee heb gedaan aan zo'n dag.
Ik zag alleen toevallig de cd speler van voodooless staan en ik weet van hem dat hij die graag wilde vergelijken met de originele speler.
Dus toen dacht, hop reageren met die hap. Voorderest hoe en wat is allemaal nieuw voor me.

Zo heel lang zit ik ook niet op dit forum (maar vind het wel super interessant :P) dus het is allemaal fftjes wennen.

Maargoed meer te bieden dan een cd speler heb ik dus inet, puur als vergelijking met die van voodooless.

ps.
Ik begrijp dat het niet de bedoeling is om zelf eten/drinken mee te nemen. (kan ik me voorstellen, ik gloof dat jullie een buurthuis ofzo hadden afgehuurt ? )
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

b_force, heb je mijn bericht gelezen? Deal? Meerijden met mij met als tegenprestatie meehelpen al mijn zooi naar de grote ruimte op zolder sjouwen (en weer terug 's avonds natuurlijk). Laten vallen is voor mijn risico, daar ga ik niet over zitten zeuren.

Wat eten betreft, ze hebben volgens mij alleen drinken en wat koeken, snoepgoed. Een bammetje kun je beter zelf meenemen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

jeroen_d schreef:
b_force, heb je mijn bericht gelezen? Deal? Meerijden met mij met als tegenprestatie meehelpen al mijn zooi naar de grote ruimte op zolder sjouwen (en weer terug 's avonds natuurlijk). Laten vallen is voor mijn risico, daar ga ik niet over zitten zeuren.

Wat eten betreft, ze hebben volgens mij alleen drinken en wat koeken, snoepgoed. Een bammetje kun je beter zelf meenemen.
Ja ik heb je berichtje gelezen hoor :P

En mee helpen vind ik prima, ik verhuis wel eens vaker wat :)

(ik reageeerde enkel fftjes op het bericht van KT88)

mijn dank is iig groot :)

Ik zal fftjes dit weekend kijken hoe en wat, want er staat me vaag iets van bij dat ik ergens die periode een verjaardag heb.
Maargoed dit weekend kan het helemaal definitief zeggen (opzich weet ik al redelijk zeker :), en adners so what.. wie et eerst komt wie et eerst maalt )
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

luisterdag

Bericht door ToTo »

Ik kan eventueel mijn gemodificeerde Sony multikanaalsspeler meenemen????
laat maar horen.

Grt R
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”