Wowly schreef:
Heel goed dat je reageerd KZT, ik ga meteen de boel voor je veranderen. Ik zelf hoor zéér graag een plaat spelen, dus dit gaat er ook bij komen! Ik had begrepen dat je nog een goede platenspeler of goed element miste? Geef even aan wat je nog mist en dan kunnen we met z'n allen ervoor probveren te zorgen dat er mooie sets komen.
Just nitpicking, maar ik heb maar
een WK versterker, helaas

Ik kan evt. de hybrid wel meenemen (zit inmiddels een beveiliging in tbv. de demo's, te bypassen indien gewenst

), en/of de 6BX7.
Die laatste is natuurlijk beperkt qua speakerkeuzen, ze heeft slechts een 8 ohm tap en het werkelijke vermogen aan 8 ohm is 9 a 10 watt (piek meer, maar dan loopt de THD langzaam op naar niet gewenste waarden).
De hybrid is een allesvreter, ik zag ergens een speaker met 2 ohm impedantie voorbijkomen

De hybrid heeft een ingangsimpedantie van 100k en een gevoeligheid van ca. 2 Vtt voor volle uitsturing, die durf ik ook in elke combinatie te plaatsen, ook zonder dat ik erbij ben.
Daarop is geen volumeregelaar aanwezig!
De RIAA is self-supporting en heeft een volumeknop, daar hoeft dus niet specifiek de AMP50 pre achter.
Die mag/kan los elders ingezet, mits de ingangsimpedantie van de eropvolgende eindtrap maar groter dan 50 kohm is, en lager dan 500 pF.
De ingangsimpedantie daarvan is 50 kohm, en buffering/versterking dmv. een 6CG7 met een gain van max. 15 x, schakelbaar.
Het elementen"probleem" waar ik over sprak, zou gelden indien ik meer dan 1 draaitafel mee zou nemen, ik schreef hierover al eerder dat ik dan een element van iemand anders ter plaatse zou moeten monteren en afregelen, iets wat ik gezien eventuele risico's, liever niet doe.
Dus de gemodificeerde JVC met DL160 zou het alleen moeten doen.
Waar nog een bron ontbreekt kan mijn loopwerk/DAC combinatie dienen, ik zag nog wat gaatjes in de bronplannng. Alleen 44.1/16, geen HDCD, SACD of DVD-A.
Die CD + DAC is zo universeel dat ik die rustig op elke (voor) versterker durf aansluiten, het RIAA- en buizentrapverhaal is kritischer.
Bedankt voor de wijzigingen tot zover.
En sorry dat ik wat zeurderig en pietluttig overkom, maar ik denk niet licht over system matching..............