Zoals ik al zij ik ben opzoek naar een klein stereo versterkertje wat kan werken op batterij en wat in mn binnenzak past ofdergelijke. Wat kunnen jullie aanraden en hebben jullie hier ervaringen mee? Natuurlijk is het wel de bedoeling dat het Zelfbouw is
Klein versterkertje
Moderator: Beheerdersteam
Klein versterkertje
Hoi hoi allemaal. Ik ben opzoek naar een klein versterkertje wat eventueel op 2 penlites of op een 9v blok kan werken die mijn mp3 speler even wat extra boost kan geven. Het geluid wat er nu uitkomt is wel dusdanig bedroevig zacht (ik heb geen gehoor beschadiging hoor het is alleen een mp3speler van engelse makelij (thomson lyra) deze speelt dus erg zachtjes).
Zoals ik al zij ik ben opzoek naar een klein stereo versterkertje wat kan werken op batterij en wat in mn binnenzak past ofdergelijke. Wat kunnen jullie aanraden en hebben jullie hier ervaringen mee? Natuurlijk is het wel de bedoeling dat het Zelfbouw is
Kijk eens bij www.41hz.com naar de AMP3 bijvoorbeeld.
Als ik jou was zou ik een klasse T/D nemen aangezien deze een veel hoger rendement hebben, deze is daar een mooi voorbeeld van.
Als ik jou was zou ik een klasse T/D nemen aangezien deze een veel hoger rendement hebben, deze is daar een mooi voorbeeld van.
Als je niet van plan bent een auto-accu in je binnenzak mee te nemen, dan is de 41hz amp die juul voorstelt totaaaaal geen optie. Die versterker verbruik veel teveel stroom. Daarnaast: als je daar nog batterijen bij zou moeten doen dan heb je ook een erg grote binnenzak nodig. (stuk of 30 batterijen is geen overbodige luxe als je 2000mAh zou gebruiken).
@Juul: als ze het in Engeland of de VS over een "12V battery" hebben, dan bedoelen ze een 12V accu.
Een beter alternatief lijkt mij de TDA7053. Dat is een 2x 1W versterkertje waarbij je GEEN externe componenten nodig hebt. Hij is goed vanaf batterijen te voeden. Als voeding zou ik 4 of 6 stuks 1.2V oplaadbare (vanaf 2000mAh) batterijen nemen.
datasheet: http://www.nxp.com/acrobat_download/dat ... _CNV_2.pdf
Dit IC is gewoon bij bijvoorbeeld Conrad te koop, voor € 3.75
Gaatjesboard bij bestellen om alle verbindinkjes te maken, een batterijhouder als 61 55 60-11 erbij, en je bent ver klaar. Klein behuizinkje ofzo.
Groeten, Joris
@Juul: als ze het in Engeland of de VS over een "12V battery" hebben, dan bedoelen ze een 12V accu.
Een beter alternatief lijkt mij de TDA7053. Dat is een 2x 1W versterkertje waarbij je GEEN externe componenten nodig hebt. Hij is goed vanaf batterijen te voeden. Als voeding zou ik 4 of 6 stuks 1.2V oplaadbare (vanaf 2000mAh) batterijen nemen.
datasheet: http://www.nxp.com/acrobat_download/dat ... _CNV_2.pdf
Dit IC is gewoon bij bijvoorbeeld Conrad te koop, voor € 3.75
Gaatjesboard bij bestellen om alle verbindinkjes te maken, een batterijhouder als 61 55 60-11 erbij, en je bent ver klaar. Klein behuizinkje ofzo.
Groeten, Joris
Laatst gewijzigd door vigier op vr 08 sep 2006, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan-Willem
- Contacteer:
Ik wou net zeggen... staat er bij circuit online geen leuke 'amp'ovni schreef:VoorbeeldjePjotr schreef:Die goeie ouwe LM386 misschien?
- Soundexcel
Dit is ook leuk, kwam ik onlans ergens tegen...
Grado RA-1 kloon
- Bijlagen
-
- GRADO_schem.gif (4.19 KiB) 1493 keer bekeken