Welke set voor de scanspeak A4 monitor?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Sjaudio

Bericht door Sjaudio »

Martijn M schreef:
Sjaudio schreef:
Henkjan schreef:
kijk, da's dus allemaal goed uitgekomen.

foto's zien we uiteraard graag, maar dat had je waarschijnlijk al gelezen :D (geef t dan wel een eigen topic in de showcase, dat verdienen ze wel)
Het is maar een kleine aanpassing, voor de meeste hier niet echt interessant lijkt me :wink:
Mannen zijn zeer visueel ingesteld. Er zijn op dit forum voor zover ik weet geen vrouwen aanwezig.
Ik zou graag een paar foto'tjes van o.m. de opstelling tegemoet zien :wink: .
Opstelling is geen probleem, ze zijn echter nog niet afgewerkt. Zal zo even een paar foto's maken. Het is niet optimaal, zelfs ver van optimaal, maar ik heb niet veel meer keuze dan deze opstelling.

Complete opstelling

Afbeelding

Linkerkant

Afbeelding

Rechterkant

Afbeelding

Hier zou ik ze ook op kunnen hangen ( echter veel te hoog en klinkt niet mooi ).

Afbeelding

Detailfotootje

Afbeelding

En voor de echte fotoliefhebbers ;)

Afbeelding

Mvg,

Sjors
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Mooi :D
Sjaudio

Bericht door Sjaudio »

Interficior schreef:
Dan kan die 22,50 voor retourtje naar Oss er niet vanaf? Je zegt zelf: Dit heb ik liever omdat ik dan zekerheid heb, maar je kiest wel willekeurig ene paar speakers. Dat klinkt nogal als een antithese zo. Bovendien ben je waarschijnlijk uiteindelijk goedkoper uit omdat je voor de EX2 Mag gaat kiezen Afbeelding
Even terugkomend op dit verhaal, uiteindelijk had ik de scanspeak's gekozen, me vader heeft deze seas woofer in zijn monitor, en ik vind hem tegenover de scanspeak vrij agressief. De scanspeak is wat rustiger en meer gedetaileerd, dit is mijn mening. Achteraf toch nog een goede keus. Voor de duidelijkheid, deze heeft me vader:

http://www.hifi-luidsprekers.nl/JeM/MG-722.htm

Hier zit een focal hoog drivertje in, vind de ringrad van scanspeak echt 10 x beter klinken. Is qua prijs ook niet te vergelijken. Dat ik de scanspeak woofer mooier vind klinken kan natuurlijk ook aan de combinatie liggen, of aan het filter. Maargoed, mijn keuze is gemaakt:)
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Is het niet mogelijk je rechter speaker een klein stukje verder uit de hoek te halen? Verder de kamer in is niet eens persé nodig denk ik, maar iets naar links lijkt me voordelig omdat zo de eerste reflecties later optreden.
Die speaker van je vader is trouwens ook lang niet gek! Vooral die midwoofer is erg mooi. Kwalitatief zal het elkaar waarschijnlijk inderdaad niet veel maken.
Sjaudio

Bericht door Sjaudio »

Martijn M schreef:
Is het niet mogelijk je rechter speaker een klein stukje verder uit de hoek te halen? Verder de kamer in is niet eens persé nodig denk ik, maar iets naar links lijkt me voordelig omdat zo de eerste reflecties later optreden.
Die speaker van je vader is trouwens ook lang niet gek! Vooral die midwoofer is erg mooi. Kwalitatief zal het elkaar waarschijnlijk inderdaad niet veel maken.
Word erg moeilijk om die minder van de hoek af te zetten, hij staat al bijna tegen het bureau aan. Dan zou ik het bureau moeten opschuiven naar links, met als gevolg dat de linker speaker naar links moet; met als gevolg dat ik de deur niet meer open krijg :D.

Wat betreft die Seas, leuke mid/bass maar ik vind hem een tikkeltje te aggresief. Of aggresief, hij knalt wat harder zeg maar. Kan heel goed aan het filter liggen hoor.

Het verschil tussen de MG-722 en de mijne is voornamelijk, dat de mijne drogere/rustigere bass hebben en gedetaileerder in het hoog zijn. Het mid is in de scanspeak's ook wat meer in balans. Me vader vond het minder leuk, ik vond het prachtig. Fireman van dit forum vond de scanspeak's ook beter klinken in hoeverre ik weet. Doet er ook allemaal niet toe, kwestie van smaak, kwestie van gevoel.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Martijn M schreef:
Er zijn op dit forum voor zover ik weet geen vrouwen aanwezig.
mogelijk gevaarlijk foutje
SARK

Bericht door SARK »

Martijn M schreef:
RENNEN Martijn voordat het te laat is :shock:
Afbeelding
Sjaudio

Bericht door Sjaudio »

Met nadruk op EVIL-ien 8)
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Henkjan schreef:
Martijn M schreef:
mogelijk gevaarlijk foutje

ai...
Oja, zo lossen we dat op!

Afbeelding
Bijlagen
flowers (Medium).jpg
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Wel erg groot uitgevallen dat bosje 8) . Hoe maak ik 'm kleiner?
jantje-secuur

Bericht door jantje-secuur »

Sjaudio schreef:
Even terugkomend op dit verhaal, uiteindelijk had ik de scanspeak's gekozen, me vader heeft deze seas woofer in zijn monitor, en ik vind hem tegenover de scanspeak vrij agressief. De scanspeak is wat rustiger en meer gedetaileerd, dit is mijn mening. Achteraf toch nog een goede keus. Voor de duidelijkheid, deze heeft me vader:

http://www.hifi-luidsprekers.nl/JeM/MG-722.htm

Hier zit een focal hoog drivertje in, vind de ringrad van scanspeak echt 10 x beter klinken. Is qua prijs ook niet te vergelijken. Dat ik de scanspeak woofer mooier vind klinken kan natuurlijk ook aan de combinatie liggen, of aan het filter. Maargoed, mijn keuze is gemaakt:)
Wat betreft die Seas, leuke mid/bass maar ik vind hem een tikkeltje te aggresief. Of aggresief, hij knalt wat harder zeg maar. Kan heel goed aan het filter liggen hoor.
Wat grappig, want ik heb dus precies de ervaring maar dan omgekeerd, dat de Seas veel rustiger is en de Scan-Speak meer 'knalt'. Ik denk inderdaad dat het een-en-ander aan het filter ligt. De A4 die ik heb gehoord was ook niet met die ringrad en waarschijnlijk ook andere filtering.

Maar succes met je aankoop, als hij in jouw ogen beter klinkt is dat toch alleen maar mooi! :D
Wel erg groot uitgevallen dat bosje Cool . Hoe maak ik 'm kleiner?
Werkt de img="width,height" tag hier niet? Anders kun je hem zelf altijd nog kleiner maken, of die attachment laten staan en het gewone plaatje eruit killen.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Interficior schreef:
Wel erg groot uitgevallen dat bosje Cool . Hoe maak ik 'm kleiner?
Werkt de img="width,height" tag hier niet?
njet, het forum is vrij standaard
Sjaudio

Bericht door Sjaudio »

Vervolg hiervan heeft een plaatsje gekregen in het "showcase" gedeelte.
Plaats reactie