Harman Kardon speelt opeens zachter

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Harman Kardon speelt opeens zachter

Bericht door weidok »

Hallo

Mijn amp HK 6550 speelt opeens zachter
gisteren was alles nog ok heb niks veranderd
gin g het voorheen met volume op 9 uur al behoorlijk hard
nu moet ik em wel op 2 uur zetten..

Dacht eerst dat de Fostexjes naar de mallemoer waren..

Mission Cyrus 2 aangesloten hhhm niet slecht
bas is strakker maar 3 d plaatje valt tegen..
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Zit er een mute knop op?

(Misschien een beetje voor de hand liggen, maar je weet nooit...)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

En doet het probleem zich voor met alle bronnen :?:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

SARK schreef:
En doet het probleem zich voor met alle bronnen :?:
Ja
vrees dat het probleem erg is
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Als de speakers niet in een "vaste" stand blijven staan, is er nog een klein beetje hoop. Sleep em bij gelegenheid maar ff mee naar mijn kant uit. Kijk ik wel es ofdat ik em verder kan vernielen of kan uitvinden wat er mee is. 8)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Als de speakers niet in een "vaste" stand blijven staan, is er nog een klein beetje hoop. Sleep em bij gelegenheid maar ff mee naar mijn kant uit. Kijk ik wel es ofdat ik em verder kan vernielen of kan uitvinden wat er mee is. 8)
ok
jammer genoeg heb ik er geen schema bij..

heb nu een mission cyrus 2 aan de fostexjes te hangen
klinkt goed hoor hoewel iets minder muzikaal
volume knop op 9 uur stand al genoeg lawaai
voor een burenruzie
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Al goed nieuws?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Sietse heeft em nog niet vernield. :oops:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Al enig idee wat er mis is?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi Jan,

Nog geen idee wat er mis is. De voedingsspanningen lijken goed te zijn.
Schema heb ik niet. Kan ook niets vinden aan slechte verbindingen of zo. Er is denk ik wel aan geknutseld want ik moet de sourse schakelaar voor de taperecorder gebruiken als keuze schakelaar voor tuner en pu en zo. Beetje vreemd allemaal. We zien wel.
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

Sietse

kan je effe omschrijving geven wat de versterker heeft kwa knoppen en draaiknoppen, welke je moet bedienen en etc, het probleem ligd zoiezo bij de kanaalselektie/voorversterker, en absoluut niet bij de voeding en eindtrap.

Heeft het ding een monitor knop ? Omdat je via de opname knop moet selekteren ?

Rudy
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi Rudy,

Hij heeft een schakelaar "Tape Monitor" en "Source".
De laatste gebruik je normaal gesproken voor selectie van tuner, cd of iets anders. Als ik tijdens het spelen dan aan Tape Monitor draai naar tape 1 of tape 2 wordt het geluid uitgeschakeld. In de stand Tape 1 + 2 gebeurd dat dan weer niet. Hoort volgens mij niet. Ik kan op mijn versterker naar de radio luisteren en tegelijkertijd een cd opnemen. En dat kon met een pioneer van heel lang geleden ook.
Ik zal de boel maar es proberen uit de kast te krijgen want ik kan er anders niet bij.
Plaats reactie