Is het geen schoonheid?
Grado Z1 meegeleverd, fantastische arm!
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Da's dus deze:KT88 schreef:Ah, maar als we het over uiterlijk hebben, dan vind ik de Micro Seiki DDX1000 toch een van de mooiste, helemaal als er 3 armen opstaan

Ik denk dat dat wel meevalt. Net als de buizen (waar ik dus niets van weet) is er een comeback van de langspeel plaat.KT88 schreef:Jij bent dus ook van de generatie die dat allemaal nog heeft meegemaakt?
We vormen een uitstervend ras, vrees ik......
Nu wordt het heel interessant; hoe ben je aan het lager gekomen voor het plateau? Zelfmaken lijkt mij ondoenlijk tenzij je instrumentmaker bent oid. Ik neem aan dat je iets kant en klaars hebt weten te bemachtigen en een bestaande arm hebt gebruikt?KT88 schreef:Mijn zelfbouw draaitafel heeft ook een DL160, in die prijsklasse vind ik dat nog altijd een topper, heerlijk doorzichtig en slank elementje.
Geeft niet, ik begreep direct dat ik niet duidelijk was geweest. Hopelijk is het met de pijn wat beter ondertussen.KT88 schreef:Sorry voor mijn wat narrige toon eerder, ik heb nogal wat pijn vandaag en dat heeft helaas invloed op mijn stemming........
Met het uitstervend ras bedoel ik eigenlijk dat wij de 'heydays" van analoog bewust hebben meegemaakt, en ook weten waarover we praten.ovni schreef:Ik denk dat dat wel meevalt. Net als de buizen (waar ik dus niets van weet) is er een comeback van de langspeel plaat.KT88 schreef:Jij bent dus ook van de generatie die dat allemaal nog heeft meegemaakt?
We vormen een uitstervend ras, vrees ik......
Ik ga nu niet roepen dat mp3 waardeloos is, gewoon gebruiken waarvoor het ontworpen is, dan is het prima.
Klopt, ik heb een TD160 gesloopt, daar het plateau, subchassis en lager van gebruikt en een plinth erbij gemaakt van lagen uitgefreesd MDF.Nu wordt het heel interessant; hoe ben je aan het lager gekomen voor het plateau? Zelfmaken lijkt mij ondoenlijk tenzij je instrumentmaker bent oid. Ik neem aan dat je iets kant en klaars hebt weten te bemachtigen en een bestaande arm hebt gebruikt?KT88 schreef:Mijn zelfbouw draaitafel heeft ook een DL160, in die prijsklasse vind ik dat nog altijd een topper, heerlijk doorzichtig en slank elementje.
Pillen doen wonderen, maar helaas vlakt dat alles af en word ik zo duf als een konijn.Geeft niet, ik begreep direct dat ik niet duidelijk was geweest. Hopelijk is het met de pijn wat beter ondertussen.KT88 schreef:Sorry voor mijn wat narrige toon eerder, ik heb nogal wat pijn vandaag en dat heeft helaas invloed op mijn stemming........
Die Thorens was volgens de importeur gemaakt om te laten zien waartoe Thorens in staat was. Het ding ziet er zo uit:Henkjan schreef:ik heb dat ook allemaal meegemaakt, en ik denk nog wel meer hier, alleen dan als bewonderende consument met (te) kleine beurs![]()
maar nu we hier op dit onderwerp bezig zijn, dan kunnen jullie vast wel uitleggen wat nou het nut is van een draaitafel met 3 armen, daar heb ik me sinds de Thorens Referenz al over verbaasd

ovni schreef:Kostte destijds net geen 100.000 gulden. (voor Jan Willem; = €45.000,- .. de rest hier kent het gulden tijdperk nog welHenkjan schreef:ik heb dat ook allemaal meegemaakt, en ik denk nog wel meer hier, alleen dan als bewonderende consument met (te) kleine beurs![]()
maar nu we hier op dit onderwerp bezig zijn, dan kunnen jullie vast wel uitleggen wat nou het nut is van een draaitafel met 3 armen, daar heb ik me sinds de Thorens Referenz al over verbaasd)
Met het uitstervend ras bedoel ik eigenlijk dat wij de 'heydays" van analoog bewust hebben meegemaakt, en ook weten waarover we praten.
Iemand die nog weet hoe een LP12 of een Thorens af te regelen, die nog weet wat een 3009 is en hoe die af te stellen, etc. etc.
Ha Die Alexecc schreef:Mijn conclusie, en dat zullen sommige mensen vast niet met me eens zijn: sommige apparatuur is bijna gemaakt voor mensen die anderhalf uur per dag aan hun installatie willen tweaken, voor ze ook maar een simpel plaatje kunnen draaien. Nou, da's aan mij niet besteed. Ik wil gewoon een van tijd tot tijd een plaat op kunnen zetten zonder al teveel gedoe. En ik wil best eens per half jaar het een en ander bijregelen. Maar niet om de dag ofzo.
(alex278 op CO)
Wah. Ik heb hier een Thorens 320 staan, die 't prima doet, ware 't niet dat ik al twee jaar aan 't klussen ben (eerst in huis, nu met buizen en trafo's). Ik ben er nog steeds niet aan toe ben gekomen om 'm fatsoenlijk neer te zetten. Komt nog wel een keer. Waarschijnlijk als ik een RIAA buizenvoortrapje heb gemaakt, want dan moet ik welHa Die Alex
Dan is die JVC precies wat voor jou, dat ding denkt voor je!
Ziet er te gek uit !KT88 schreef:Vandaag een bezoekje gebracht aan de ouwemannen-radiobeurs te Hoenderloo, en wat zag mijn lodderoog?
Is het geen schoonheid?
Grado Z1 meegeleverd, fantastische arm!