Seas 2-weg : Classic 180

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Zo, da's een tijdje geleden zeg... :)
rho

Bericht door rho »

jeroen_d schreef:
Edo schreef:
Is inderdaad een handige sheet. Je hebt een parallel en een serie versie. (beide handig)

Ik kwam nog een meting tegen van je woofer (vraag me niet waar vandaan, ooit een keer gekregen en niet zelf gemeten), maar hier heb ik even uitgezet wat die spoel zou kunnen betekenen als je hem wat stapjes vergroot. De 10uF heb ik bij de 5 simulaties hetzelfde gelaten, alleen de spoel iets vergroot.

Afbeelding
Dit vind ik erg vermakelijk. Zit ik je draadje nog eens door te lezen en kom ik op pagina 4 deze post van Edo tegen. Blijkt die rode lijn precies hetgene te zijn waar je met je filter uiteindelijk op bent uitgekomen...
Ja dat klopt. Ik heb het plaatje namelijk als richtpunt gebruikt bij het aanpassen van het filter. ;)

Edo: Ik denk dat je wel eens vaker zo'n een plaatje mag posten bij mensen die problemen hebben met het ontwerpen van een filter. :D
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

rho schreef:
Edo: Ik denk dat je wel eens vaker zo'n een plaatje mag posten bij mensen die problemen hebben met het ontwerpen van een filter. :D
Ehm, tsja, zou wel handig kunnen zijn, alleen heb ik het mega druk met andere dingen op dit moment, vandaar ook niet zoveel posts hier op het forum... 8)
Maar wel een ideetje... :wink:
rho

Bericht door rho »

Het heeft mij iig goed geholpen. 8)

Ik heb het ook erg druk met andere zaken. M'n Joseph Audio clone ligt ook al even stil. :(
Gesloten