eerste keer : filter maken

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

eerste keer : filter maken

Bericht door fredze »

hello

Op een paar andere topics was ik reeds bezig over men subwoofer die ik aan het maken ben.

de kist is klaar en de versterker ook (zelfbouw).
Nu vroeg ik mij af, moet ik nu een filter plaatsen by de driver?
het ingangssignaal van de versterker is een sub pre out (line level)
dus een scheidingsfilter lijkt mij niet meer nodig. Wat dan met de impedantie filter?

de driver is de Sphynx sp w 15 pb
gegevens hierover staan hier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: eerste keer : filter maken

Bericht door Henkjan »

fredze schreef:
het ingangssignaal van de versterker is een sub pre out (line level)
je bedoelt van een AV receiver? in dat geval zou het al gefilterd moeten zijn ja
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

je bedoelt van een AV receiver? in dat geval zou het al gefilterd moeten zijn ja
ja inderdaad, maar ik las hier dat er niet enkel gefilterd moet worden zodat alles onder de cross-over frequentie doorgaat, maar ook om het ruimtelijk beeld te verbeterenen amplituderesonantie tegen te gaan etc ...
m.aw. : mag ik deze woofer rechtstreeks aansluiten op die versterker??
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voor een sub gefilterd bij voor een sub normale frequenties (<120Hz) lijkt het me helemaal geen probleem
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”