
http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=315
Of kan dat niet met een ribbon tweeter, coaxiaal?
Of 3-weg
http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=316
Moderator: Beheerdersteam

Gezien het feit dat deze unit geen FerroFluide heeft zou je hem met een LCR netwerkje goed vanaf 800hz kunnen laten spelen (misschien nog wel iets lager als hij niet te hoog moet worden belast). Zou goed zijn als er ook vervormingscijfers te zien waren. Ik vind het toch best een interessante unit. Iets voor met een 25cm woofer of zo. Of een d'appolito systeem met een lage xover. Misschien valt er nog wat te modificeren aan die unit, bijv. die pot doorboren en het volume vergroten zodat de Fs en de Qts lager worden. Hmmm, interessant.Mja, als de 'mid' een Fs van ~650Hz heeft kan je 'm pas inzetten vanaf zo'n 1300 ~ 1500Hz, daarmee hebben we 't feitelijk niet meer over een echte mid