Crafty!
Moderator: Beheerdersteam
Crafty!
Hoi
Eindelijk is het dan zo ver, ik ben mijn eigen bedrijfje begonnen als luidsprekerfabrikant. En sinds vandaag is eindelijk mijn site in de lucht http://www.crafty.nl. Voorlopig verkoop ik alleen nog maar Super T-amps. Over een maand is mijn eerste luidsprekermodel hopelijk helemaal verzendklaar: Azumi een mini tweeweg transmissielijntje. Hoe de Azumi precies in elkaar zit komt nog op de site te staan, voorlopig kan ik alleen maar zeggen dat ze geen transmissielijn gat hebben en tot +- 40zh -3db komen in het laag.
Ik gebruik in mijn luidsprekerfilters: Claritycap kondensatoren, Jantzen Audio spoelen en Mills weerstanden. Van deze drie merken (+Sonic Impact) ben ik sinds kort distributeur. Over een paar maanden zijn deze filteronderdelen voor de doe het het zelver online te koop in mijn 2e webwinkel caps&coils. We zijn druk bezig om caps and coils vorm te geven.
Groeten Roland
PS1: ik hoor natuurlijk graag wat ik kan verbeteren aan mijn site (de volgende punten moeten in ieder geval beter: foto's van de luidsprekers en een betere faq)
PS2:Ik wil graag aan de discussies op dit forum blijven meedoen. En stel voor dat we bij forum algemeen een discussie starten over de deelname van forumleden met een commerciël belang.
Eindelijk is het dan zo ver, ik ben mijn eigen bedrijfje begonnen als luidsprekerfabrikant. En sinds vandaag is eindelijk mijn site in de lucht http://www.crafty.nl. Voorlopig verkoop ik alleen nog maar Super T-amps. Over een maand is mijn eerste luidsprekermodel hopelijk helemaal verzendklaar: Azumi een mini tweeweg transmissielijntje. Hoe de Azumi precies in elkaar zit komt nog op de site te staan, voorlopig kan ik alleen maar zeggen dat ze geen transmissielijn gat hebben en tot +- 40zh -3db komen in het laag.
Ik gebruik in mijn luidsprekerfilters: Claritycap kondensatoren, Jantzen Audio spoelen en Mills weerstanden. Van deze drie merken (+Sonic Impact) ben ik sinds kort distributeur. Over een paar maanden zijn deze filteronderdelen voor de doe het het zelver online te koop in mijn 2e webwinkel caps&coils. We zijn druk bezig om caps and coils vorm te geven.
Groeten Roland
PS1: ik hoor natuurlijk graag wat ik kan verbeteren aan mijn site (de volgende punten moeten in ieder geval beter: foto's van de luidsprekers en een betere faq)
PS2:Ik wil graag aan de discussies op dit forum blijven meedoen. En stel voor dat we bij forum algemeen een discussie starten over de deelname van forumleden met een commerciël belang.
Laatst gewijzigd door Roland op di 11 jul 2006, 20:57, 5 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Proficiat Roland!
Ik heb ook even een reactie gegeven op je andere post, ik denk dat dit een discussie is die meerdere uitgangspunten heeft en voor eenieder wellicht toch iets anders ligt, het feit dat je gewoon naar voren treedt met de mededeling dat je commercieel aan de slag gaat vind ik overigens netjes, prima!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik heb ook even een reactie gegeven op je andere post, ik denk dat dit een discussie is die meerdere uitgangspunten heeft en voor eenieder wellicht toch iets anders ligt, het feit dat je gewoon naar voren treedt met de mededeling dat je commercieel aan de slag gaat vind ik overigens netjes, prima!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gefeliciteerd Roland, en respect voor deze moedige stap in een overvolle en ook nog eens erg kleine markt.
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met forumleden die ook bedrijfsmatig in de audio zitten (ben ikzelf ook, maar dan in de PA wereld).
Als je net zoals Sander in je sig je bedrijfsnaam of URL zet, is het duidelijk genoeg lijkt me.
De bijdragen van dit soort mensen zijn vaak gebaseerd op jarenlange practijkervaring en productkennis, wat alleen maar een meerwaarde kan verlenen IMHO.
Succes met je shop!
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met forumleden die ook bedrijfsmatig in de audio zitten (ben ikzelf ook, maar dan in de PA wereld).
Als je net zoals Sander in je sig je bedrijfsnaam of URL zet, is het duidelijk genoeg lijkt me.
De bijdragen van dit soort mensen zijn vaak gebaseerd op jarenlange practijkervaring en productkennis, wat alleen maar een meerwaarde kan verlenen IMHO.
Succes met je shop!
Haha
Die zagen we zelf pas toen de site al bijna klaar was
. Het is inderdaad erg toevallig. Ik kwam er pas achter toen ik voor caps & coils aan het googlen was, een toeval bij een toeval dus. Vindt het Crafty logo ietsie mooier, ter vergelijking:

Dank je voor de gelukwensen Peter.
Groeten Roland
PS: het Crafty logo in rood & wit kan ik zo snel even niet vinden in de goede resolutie.
Die zagen we zelf pas toen de site al bijna klaar was

Dank je voor de gelukwensen Peter.
Groeten Roland
PS: het Crafty logo in rood & wit kan ik zo snel even niet vinden in de goede resolutie.
Ik wel ..Roland schreef:PS: het Crafty logo in rood & wit kan ik zo snel even niet vinden in de goede resolutie.

Vind hem wel mooi: Krachtig, doeltreffend en herkenbaar. Wel erg klassiek. Wdb vind ik hem in het rechthoekig kader sterker dan in dat ovale. Dat ovale maakt hem wat ouderwets.
Een klassiek logo is niet erg, het straalt soliditeit uit maar overdrijf het niet.
Geweldig Roland... hoop dat het een succes wordt...Roland schreef:Hoi Peter
De ontwerpster van het Crafty logo en de site is ook een bekende van me. Die verslaat mij gelukkig ruim op het over kleine details miepen front.
Groet Roland
Het is inderdaad een moedige stap..
Zag dat je de Super T amp ook aanbied ..
Heb je hem zelf al gehoord.. zo ja..
wat zijn jouw ervaringen ??
Dank Wowly en Weidok!
Hmmm, mijn ervaringen met de Super T-amp nu breng je me een beetje in een lastig parket Weidok. Ik heb nu twee petten op he.
Ok daar gaan we: ik heb hem op behoorlijk wat speakers hier aangesloten en vindt het lage vermogen niet zon groot probleem als ik verwacht had. Het lastige is alleen wel dat een normaal huiskamer geluidsvolume voor iedereen net weer anders is. Als je harder wilt draaien met de t-amp zou ik luidsprekers boven de 90db/w/m nemen.
Ik kan hem helaas niet vergelijken met de originele t-amp, die heb ik nog niet gehoord.
Groeten Roland
Hmmm, mijn ervaringen met de Super T-amp nu breng je me een beetje in een lastig parket Weidok. Ik heb nu twee petten op he.
Ok daar gaan we: ik heb hem op behoorlijk wat speakers hier aangesloten en vindt het lage vermogen niet zon groot probleem als ik verwacht had. Het lastige is alleen wel dat een normaal huiskamer geluidsvolume voor iedereen net weer anders is. Als je harder wilt draaien met de t-amp zou ik luidsprekers boven de 90db/w/m nemen.
Ik kan hem helaas niet vergelijken met de originele t-amp, die heb ik nog niet gehoord.
Groeten Roland
Aangezien de Super T-Amp totaal de grond in geboord wordt op www.hifi.nl heb ik besloten een Super T-Amp op tournee langs de diverse fora te sturen.
Je kunt de Super T-amp nu dus gratis beluisteren, ik stel maar 1 voorwaarde en dat is dat je er een eerlijk oordeel over geeft en hem doorstuurt naar de volgende luisteraar.
De tour is begonnen met Tannoy op audiofreaks http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=6612.105
Groeten Roland
Je kunt de Super T-amp nu dus gratis beluisteren, ik stel maar 1 voorwaarde en dat is dat je er een eerlijk oordeel over geeft en hem doorstuurt naar de volgende luisteraar.
De tour is begonnen met Tannoy op audiofreaks http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=6612.105
Groeten Roland
Dat is een goed initiatiefRoland schreef:Aangezien de Super T-Amp totaal de grond in geboord wordt op www.hifi.nl heb ik besloten een Super T-Amp op tournee langs de diverse fora te sturen.
Je kunt de Super T-amp nu dus gratis beluisteren, ik stel maar 1 voorwaarde en dat is dat je er een eerlijk oordeel over geeft en hem doorstuurt naar de volgende luisteraar.
De tour is begonnen met Tannoy op audiofreaks http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=6612.105
Groeten Roland
zal wel even bij de freaks kijken..
lijkt mij best een goede versterker
time will tell..
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Als eerste: gefeleciteerd met je shop. Ik zie het nu pas 
Vervolgens: Zo'n review is natuurlijk zuur, maar wat verwacht je van die hifi prutsers? Zolang er niet genoeg centen rollen komen er ook geen goede reviews. Trieste boel daar.
En wat verwachten de reviewser zelf? Dat ze voor 200 euro hun amp van weet ik niet hoeveel K eruit gaan spelen? Het is eigenlijk al vanaf het begin van de review duidelijk dat het oordeel negatief zou uitvallen. Zo simpel is het gewoon.
Misschien is het een idee om de Super T-amp op de komense luisterdag te showen?
Vervolgens: Zo'n review is natuurlijk zuur, maar wat verwacht je van die hifi prutsers? Zolang er niet genoeg centen rollen komen er ook geen goede reviews. Trieste boel daar.
En wat verwachten de reviewser zelf? Dat ze voor 200 euro hun amp van weet ik niet hoeveel K eruit gaan spelen? Het is eigenlijk al vanaf het begin van de review duidelijk dat het oordeel negatief zou uitvallen. Zo simpel is het gewoon.
Misschien is het een idee om de Super T-amp op de komense luisterdag te showen?
Laat ik voorop stellen dat ik deze versterker nog nooit heb gehoord, dus ik kan over het luister-review zelf weinig zeggen.
Maar Jacob Gooijer geeft toch (hoe verrassend! )blijk van technische onkunde in het volgende stukje:
Het kastje laat een zee van ruimte over....en alles zit maar op 1 printje! Tja, dat kun je een fabrikant wel aanwrijven ja. Bar slecht, hoor.
Roland, als er toch nog zoveel ruimte is, prop er dan een buis bij in, en maak een gat met blauwe LEDs eromheen ter hoogte van die buis, dan MOET het wel goed zijn, toch?
En de bekabeling ziet er prima uit vanaf de foto, hetzelfde of zelfs beter dan wat je in het gros van de Pioneer/Sony spullen etc. terugvindt.
Verder vind ik de Hema een prima winkel.
De kabels zouden te dun zijn voor grote stromen? 1.5 qmm laat zonder problemen een stroom toe van 6 ampere.........
Hoe hoog had U de stroom willen hebben, heer Gooijer, voor een 15 watt versterker?
Meneer gebruikt voor zijn schemerlamp natuurlijk ook Nordost kabels
Meneer Gooijer heeft er zeker op hetzelfde moment een Krell KSA100 naast gehad, en een vergelijking getrokken.
En oh horror, er is maar *1* ingang! Wat een oplichters zijn het daar toch bij Crafty!
er moet zelfs een redactionele noot geplaatst worden om e.e.a. wat af te zwakken....
Sorry, moest me even van het hart.
Op dit soort momenten ga ik wel eens verlangen dat dit soort minkukels in een DBT mogen bewijzen dat wat ze schrijven, ook werkelijk hoorbaar is.
Bah. Riooljournalistiek.
Maar Jacob Gooijer geeft toch (hoe verrassend! )blijk van technische onkunde in het volgende stukje:
Meneer weet niet dat bij hoge frequenties en/of spanningen maar een kleine capaciteit nodig is om af te vlakken, hij heeft kennelijk nog nooit een Linn speler of voortrap met switch mode van binnen gezien?De meegeleverde interlink en luidsprekerkabels zijn van Hema-kwaliteit. De verlichting hier in huis heeft betere bekabeling. Intern is de Super-T voorzien van dezelfde ”kwaliteitskabels”, of kan ik hier beter spreken van snoeren. Met dit soort bekabeling zijn hoge stromen al een onmogelijke opgaaf. Ik heb de versterker opengemaakt en tot mijn verrassing kwam ik één print tegen die met een overdaad aan lijm vastgemaakt is. De print bevat standaard onderdelen met in het midden een schakel IC en zeer krap bemeten voedingselco’s. Hoewel het kastje klein is, is er nog een zee van ruimte over.
Het kastje laat een zee van ruimte over....en alles zit maar op 1 printje! Tja, dat kun je een fabrikant wel aanwrijven ja. Bar slecht, hoor.
Roland, als er toch nog zoveel ruimte is, prop er dan een buis bij in, en maak een gat met blauwe LEDs eromheen ter hoogte van die buis, dan MOET het wel goed zijn, toch?
En de bekabeling ziet er prima uit vanaf de foto, hetzelfde of zelfs beter dan wat je in het gros van de Pioneer/Sony spullen etc. terugvindt.
Verder vind ik de Hema een prima winkel.
De kabels zouden te dun zijn voor grote stromen? 1.5 qmm laat zonder problemen een stroom toe van 6 ampere.........
Hoe hoog had U de stroom willen hebben, heer Gooijer, voor een 15 watt versterker?
Meneer gebruikt voor zijn schemerlamp natuurlijk ook Nordost kabels
Meneer Gooijer heeft er zeker op hetzelfde moment een Krell KSA100 naast gehad, en een vergelijking getrokken.
En oh horror, er is maar *1* ingang! Wat een oplichters zijn het daar toch bij Crafty!
er moet zelfs een redactionele noot geplaatst worden om e.e.a. wat af te zwakken....
Sorry, moest me even van het hart.
Op dit soort momenten ga ik wel eens verlangen dat dit soort minkukels in een DBT mogen bewijzen dat wat ze schrijven, ook werkelijk hoorbaar is.
Bah. Riooljournalistiek.
Hoi
Er was nog meer loos met deze recensie, zo is er in mijn commenntaar geknipt. Mijn complete commentaar heb ik op hear.nl gezet.
http://www.hear.nl/forums/index.php?sho ... 139&st=315
Groet Roland
Er was nog meer loos met deze recensie, zo is er in mijn commenntaar geknipt. Mijn complete commentaar heb ik op hear.nl gezet.
http://www.hear.nl/forums/index.php?sho ... 139&st=315
Groet Roland
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Roland,
Prima verweer en het bevestigt wederom het beeld wat ik al langer had van de redactie bij Hifi.nl.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Prima verweer en het bevestigt wederom het beeld wat ik al langer had van de redactie bij Hifi.nl.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com



