2Gebrugde UCD400AD op sub
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
klopt. een actief filter beunen daarentegen is een stuk lastiger dan een ucd400 tegen een voeding aan prikken.
ucd400 is mi een hele mooie versterker en verdient dan ook een goed actief crossover met phase delay, stero ingangen, instelbaar filter, instelbare kantelfrequentie en noem maar op. En dat is lastig klussen!
ucd400 is mi een hele mooie versterker en verdient dan ook een goed actief crossover met phase delay, stero ingangen, instelbaar filter, instelbare kantelfrequentie en noem maar op. En dat is lastig klussen!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Je kunt ook een simpele van Conrad nemen (pas geleden in HobbyHifi of Klang&Ton getest).
Het smerige is, dat ze het meest interessante model niet meer leveren (waarschijnlijk was hij TE goedkoop).
Kijk naar productcode 30 16 27-06
Productcode 30 16 26-06 was 10 euro goedkoper en daarmee interessanter maar die leveren ze dus niet meer (staat wel in de 2006 catalogus).
Groet, Joris
Het smerige is, dat ze het meest interessante model niet meer leveren (waarschijnlijk was hij TE goedkoop).
Kijk naar productcode 30 16 27-06
Productcode 30 16 26-06 was 10 euro goedkoper en daarmee interessanter maar die leveren ze dus niet meer (staat wel in de 2006 catalogus).
Groet, Joris
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ahahahah... laat me niet lachen zeg. Alsof je daar echt wat aan hebtHenkjan schreef:zoals aanwezig in de meeste HT receivers......deepspace schreef:Een actief filter is echt een must bij een subwoofer.
Ik sluit mijn sub dus altijd high level aan. Naar mijn ervaring integreert dat veel beter, vooral bij muziek.
Kortom, het kan wel, maar is verre van ideaal.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Tsja, ik weet niet wat voor receivers jij gewend bent, maar een beetje receiver heeft gewoon een respectabele subwoofer-out op lijn-nivo hoor, ik gebruik niet anders, ook omdat voor home theatre het subwoofer kanaal apart gecodeerd is, dus da's aanmerkelijk beter dan een downmix naar de fronts. Dus ik ben 't hier 100% met Henkjan eensAhahahah... laat me niet lachen zeg. Alsof je daar echt wat aan hebt Embarassed No offence hoor Wink, maar mijn ervaring is dat de sub-out nooit een bevredigende sound geeft. Daarnaast wil je hem misschien ook voor stereo gebruiken, dan kun je wel de ht amp als DSP gebruiken om een sub-out te maken, maar ik prefereer het eigenlijk om heb dat op source-direct te zetten, en dus alle DACs DSPs en ADC's te omzeilen. Op dat moment is de sub-out ook geen optie.
Ik sluit mijn sub dus altijd high level aan. Naar mijn ervaring integreert dat veel beter, vooral bij muziek.
Kortom, het kan wel, maar is verre van ideaal.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Tja, mijn eigen receiver is niet de beste, en ik weet dat het bij de nieuwe modellen 100x beter is geregeld. Maar ik blijf erbij dat een los filter gewoon beter is. Met name in stereo mode. Groot probleem is natuurlijk dan je met een extra filter in je subamp natuurlijk dubbel aan het filteren bent. Wat dat betreft is een filter in je HT amp misschien wel van voordeel als je geen extern filter hebt. Maar alleen dan als je een receiver van de latere generatie hebt lijkt me zo.SSassen schreef:Tsja, ik weet niet wat voor receivers jij gewend bent, maar een beetje receiver heeft gewoon een respectabele subwoofer-out op lijn-nivo hoor, ik gebruik niet anders, ook omdat voor home theatre het subwoofer kanaal apart gecodeerd is, dus da's aanmerkelijk beter dan een downmix naar de fronts. Dus ik ben 't hier 100% met Henkjan eens
Blijft echter het probleem van de stereo mode die dan via de DSP moet lopen op de sub-out aan te sturen. Dus ik blijf erbij dat een extern filter en high level input een betere oplossing is.
Laatst gewijzigd door voodooless op ma 05 jun 2006, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoor behoorlijk veel verschil bij aansluiten van de sub op de high level ingangen en de filter van de subversterker gebruiken versus de line out van de surround versterker. Ik heb het hier over stereo want bij 5.1 kanaals muziek of films is dit natuurlijk anders. Het geluid bij stereo en zonder line out (sub op high level ingangen) is aanzienlijk beter, vooral op de frontluidsprekers.
Misschien dat het bij hele goede surround versterkers anders is maar mijn surround versterker was op dat moment het beste (to my ears) wat ik kon krijgen onder de 1000€
Mijn sub staat dus standaard aangesloten op de high level ingangen en voor films plug ik hem om.
Misschien dat het bij hele goede surround versterkers anders is maar mijn surround versterker was op dat moment het beste (to my ears) wat ik kon krijgen onder de 1000€
Mijn sub staat dus standaard aangesloten op de high level ingangen en voor films plug ik hem om.
Ok lijkt me duidelijk,Pjotr schreef:De UcD heeft een + en een - signaal ingang. Van de ene helft van de brug leg je de - ingang aan massa en sluitje het signaal aan op de de + ingang. Van de andere helft leg je de + ingang aan massa en sluit je de - ingang aan op het signaal. Zo staan beide helften automatisch in regenfase.
ondertussen de modules aan huis gekregen, na de eerste te zijn verloren gegaan door de tpg-post, (gelukkig was het een verzekerde zending
Maar ik heb nog 2 vraagjes,
-Hoe moet de uitgang aangesloten worden?
-Bij de xlr-chasis-connector moet de pin 1 verbonden worden met het chasis,
moet de aan te sluiten `male-xlr` ook een verbinding maken tussen pin1 en zijn chasis?
hartelijk dank!
Wanneer komt deze uit? En is er al iets bekend over de prijs?SSassen schreef:Ik kan wat Jan-Peter zegt alleen maar onderschrijven, kortstondig kan er veel meer vermogen uit een (ringkern) trafo gevraagd worden, met als gevolg een grotere temperatuurstijging, de VA-rating is puur een nominale waarde bij een bepaalde maximale temperatuurstijging.
Als ik het verhaal van de topic starter zo lees kan hij er ook voor kiezen om nog even te wachten op de nieuwe 800W Hypex subwoofer versterker, ook hier wordt een gebrugde UcD400 gebruikt maar wel met aangepaste uitgangsspoelen die meer stroom kunnen leveren bij lage impedanties, volgens mij het wachten meer dan waard, of je moet echt erg haast hebben.
E.a. is goedkoper dan zelfbouw, maar vooral 100% bedrijfzeker en volgens de regelen der kunst opgebouwd. Als je niet regelmatig versterkers in elkaar schroeft is dit m.i. het beste alternatief voor een goed eindresultaat. Hieronder even een indruk van de nieuwe Hypex brugversterker:
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Miss is dit ind wel beter om op men sub aan te sluiten, men twee ucd400 modules spelen alleszins al heel super op men gewone speakers.
Maar wat is het verschil tussen de ucd 700 en dit? (buiten de 100w verschil)

