luidsprekerkast voor composet hertz
Moderator: Beheerdersteam
luidsprekerkast voor composet hertz
Hallo mensen (meteen een vraag als 1e post, sorry),
Ik heb in mijn auto een Hertz componentenset als voorspeakers gebruikt. Nu is de auto weg en heb ik de speakers hier liggen. Ik wil graag een setje luidsprekers voor thuis hiermee bouwen maar heb nog nooit zoiets gedaan.
Ik heb winisd gedownload en de parameters ingevuld maar dan kom ik op zon 65 liter inhoud en ik geloof niet dat dat klopt. Ik wil eigenlijk de speakers zo klein mogelijk houden en ze als een soort monitoren gebruiken.
Ik heb (alle?) gegevens van de speakers hier:
http://www.hertzaudiovideo.com/schedaPr ... &numprod=3
Ik heb al een aantal van de zelfbouwprojecten hier gelezen/gezien en weet dat ik graag een gesloten systeem wil maken.
Wie kan me verder helpen over type kast, inhoud en dergelijke?
Gr. Bastiaan
Ik heb in mijn auto een Hertz componentenset als voorspeakers gebruikt. Nu is de auto weg en heb ik de speakers hier liggen. Ik wil graag een setje luidsprekers voor thuis hiermee bouwen maar heb nog nooit zoiets gedaan.
Ik heb winisd gedownload en de parameters ingevuld maar dan kom ik op zon 65 liter inhoud en ik geloof niet dat dat klopt. Ik wil eigenlijk de speakers zo klein mogelijk houden en ze als een soort monitoren gebruiken.
Ik heb (alle?) gegevens van de speakers hier:
http://www.hertzaudiovideo.com/schedaPr ... &numprod=3
Ik heb al een aantal van de zelfbouwprojecten hier gelezen/gezien en weet dat ik graag een gesloten systeem wil maken.
Wie kan me verder helpen over type kast, inhoud en dergelijke?
Gr. Bastiaan
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
beetje vreemd speakertje...
echter enige verloopje, met een f3 van 50 hz...
met een bubbeltje van 1 db. Maar daar om moet je je niet druk maken.
het plotje van de specssheet is ook niet zo vlak
15 liter. poortje 4cm rond. 4,5 cm lang.
andere maat kan ook natuurlijk.
Group delay is wel fors. erg vreemd woofertje dus
monitortje toch mogelijk. geen idee hoe je aan die 65 liter kwam trouwens.
Voor iemand anders... beetje steun...
Xmax 3
Re 2,8
Fs 90
Le 0,58
Vas 3,4
Mms 8,8
Cms 0,33
BL 4,3
Qts 0,69
Qes 0,81
Qms 4,73
Spl (1m/2,83V) 90
echter enige verloopje, met een f3 van 50 hz...
met een bubbeltje van 1 db. Maar daar om moet je je niet druk maken.
het plotje van de specssheet is ook niet zo vlak
15 liter. poortje 4cm rond. 4,5 cm lang.
andere maat kan ook natuurlijk.
Group delay is wel fors. erg vreemd woofertje dus
monitortje toch mogelijk. geen idee hoe je aan die 65 liter kwam trouwens.
Voor iemand anders... beetje steun...
Xmax 3
Re 2,8
Fs 90
Le 0,58
Vas 3,4
Mms 8,8
Cms 0,33
BL 4,3
Qts 0,69
Qes 0,81
Qms 4,73
Spl (1m/2,83V) 90
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
wow, wat een reacties! ontzettend bedankt!
Zoals ik al in post 1 zei heb ik nog geen luidsprekers gebouwd eerder...
Is het wel verstandig om hiermee te beginnen of zal ik maar een ander setje drivers kopen?
Het lijkt me namelijk wel erg leuk om het te bouwen!
Anders is het misschien zonde om al die tijd en moeite in een systeem te stoppen wat net niks is...
Gr. Bastiaan
Zoals ik al in post 1 zei heb ik nog geen luidsprekers gebouwd eerder...
Is het wel verstandig om hiermee te beginnen of zal ik maar een ander setje drivers kopen?
Het lijkt me namelijk wel erg leuk om het te bouwen!
Anders is het misschien zonde om al die tijd en moeite in een systeem te stoppen wat net niks is...
Gr. Bastiaan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
als je het leuk vindt is het nooit zonde van je tijdbastiaan schreef:Het lijkt me namelijk wel erg leuk om het te bouwen!
Anders is het misschien zonde om al die tijd en moeite in een systeem te stoppen wat net niks is...

