Zaph toevoeging tweeter mishmash
Moderator: Beheerdersteam
Zaph toevoeging tweeter mishmash
John K heeft weer een paar tweeters toegevoegd. Ik kon het originele topic niet terugvinden, daarom een nieuwe.
De SS 6600 komt er volgens mij 't best af. Wel duur.
Zelf zou ik voor de Seas H1212 gaan, denk ik. Nét iets minder mooi, maar voor slechts een fractie van de prijs.
Jammer dat er geen grafieken staan, maar dat zouden er dan ook wel ontzettend veel zijn.
http://www.zaphaudio.com/tweetermishmash/
De SS 6600 komt er volgens mij 't best af. Wel duur.
Zelf zou ik voor de Seas H1212 gaan, denk ik. Nét iets minder mooi, maar voor slechts een fractie van de prijs.
Jammer dat er geen grafieken staan, maar dat zouden er dan ook wel ontzettend veel zijn.
http://www.zaphaudio.com/tweetermishmash/
- voodooless
- Contacteer:
Vergeet ook de Peerless 810921 niet
imho doet die het ook erg goed.
Laatst gewijzigd door voodooless op ma 26 jun 2006, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Contacteer:
Die HDS tweeter, geen superwaterval, maar ongelooflijk lage vervorming. Let eens op wat ie doet bij lage frequenties en vergelijk dan eens met de scanspeak!!!
Ik ben erg benieuwd hoe het gehoormatig uitpakt, vooral of ie de attack van piano net zo kan weergeven als de Accuton C12/6 waarmee ik voor Montana heb gewerkt. Gezien de zeer lage vervorming, ook bij lage frequenties, zou compressie totaal afwezig moeten zijn.

Harmonic Distortion - Scan-Speak 6600

Harmonic Distortion - Peerless 810921
Ik ben erg benieuwd hoe het gehoormatig uitpakt, vooral of ie de attack van piano net zo kan weergeven als de Accuton C12/6 waarmee ik voor Montana heb gewerkt. Gezien de zeer lage vervorming, ook bij lage frequenties, zou compressie totaal afwezig moeten zijn.

Harmonic Distortion - Scan-Speak 6600

Harmonic Distortion - Peerless 810921
Laatst gewijzigd door jeroen_d op za 05 aug 2006, 0:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Contacteer:
Heb er nog maar 's even naar gekeken.
De Peerless, 6600 en TBFCG komen er allemaal heel goed af. Als geld geen rol zou spelen zou ik de 6600 wel eens willen proberen. Deze heeft de laagste vervorming. De f2 is danwel hoger dan die van de Peerless, maar hogere orde producten net iets lager. De Seas heeft een heel iets hogere vervorming maar weer een heel mooie waterval. Daarmee is de el cheapo Seas wat mij betreft favoriet. Ik zou 'm wel eens naast een Peerless willen horen!
Jeroen, was jij van plan de Peerlessen aan te schaffen? Ik koop een stel Seas'en. Misschien eens leuk ze te vergelijken in jouw monitor?
De Peerless, 6600 en TBFCG komen er allemaal heel goed af. Als geld geen rol zou spelen zou ik de 6600 wel eens willen proberen. Deze heeft de laagste vervorming. De f2 is danwel hoger dan die van de Peerless, maar hogere orde producten net iets lager. De Seas heeft een heel iets hogere vervorming maar weer een heel mooie waterval. Daarmee is de el cheapo Seas wat mij betreft favoriet. Ik zou 'm wel eens naast een Peerless willen horen!
Jeroen, was jij van plan de Peerlessen aan te schaffen? Ik koop een stel Seas'en. Misschien eens leuk ze te vergelijken in jouw monitor?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik heb zelf afgelopen vrijdag de Seas H1212 gekocht. Sommige vinden de "grill" lelijk, dat dacht ik eerst ook, maar uiteindelijk valt het wel mee. Het heeft wel iets porfessioneels ofzo 
Ik wilde eerst voor de Seas H1189 gaan, maar die had de beste man bij REMO niet (terwijl ik hem WEL besteld had
)
De nieuwe Peerless tweeter ziet er ook echt zeeeeer fraai uit, aangezien ik al een redelijk Peerless fan ben, kan de pret dan niet meer op
.
Wel erg duur 60 euro vor een tweeter, maargoed het kan nog gekker.
Ik hoop van de week wat metingen te kunnen doen van de SEAS (ik mag de behringer voorversterker van mijn vriendin fftjes lenen), gaan we eens kijken of hij daadwerelijk zo goed is
Ik wilde eerst voor de Seas H1189 gaan, maar die had de beste man bij REMO niet (terwijl ik hem WEL besteld had
De nieuwe Peerless tweeter ziet er ook echt zeeeeer fraai uit, aangezien ik al een redelijk Peerless fan ben, kan de pret dan niet meer op
Wel erg duur 60 euro vor een tweeter, maargoed het kan nog gekker.
Ik hoop van de week wat metingen te kunnen doen van de SEAS (ik mag de behringer voorversterker van mijn vriendin fftjes lenen), gaan we eens kijken of hij daadwerelijk zo goed is
Ja, ik ga ze zeker aanschaffen. Je hebt zelfs kans dat het tot een geheel nieuwe crossover gaat leiden, gezien de Xmax en de superlage vervorming bij lage frequenties loont het de moeite om 1400 Hz of zoiets te proberen.Martijn M schreef:Jeroen, was jij van plan de Peerlessen aan te schaffen? Ik koop een stel Seas'en. Misschien eens leuk ze te vergelijken in jouw monitor?
- voodooless
- Contacteer:
Het is erg jammer dat er geen vervormingsmetingen op verschillende geluidsnivieaus zijn. Dan kun je pas echt zien wat een unit doet als ie harder moet spelen.jeroen_d schreef:Ja, ik ga ze zeker aanschaffen. Je hebt zelfs kans dat het tot een geheel nieuwe crossover gaat leiden, gezien de Xmax en de superlage vervorming bij lage frequenties loont het de moeite om 1400 Hz of zoiets te proberen.
Inmiddels heeft Mark K zijn page geupdate met testen van de nieuwe SS en Peerless. Bij deze IMD testen komt de de SS er duidelijk beter uit dan de Peerless en TBGF/C en is de extreem lage vervorming van de HDS bij lagere frequenties, zoals dat bij John Krutke zichtbaar was, helemaal niet aanwezig. Ik heb hierover een vraag aan John gesteld op het madisound board of hij een idee heeft waardoor dit komt (wellicht belast Mark K de tweeter veel erger).
Waarschijnlijk heb je gelijk.
Het lijkt me dat Mark K de 6600 tot 104 dB (op één meter?) uitstuurt en de andere twee types op 106 dB. Dat blijkt niet duidelijk uit de tekst, of ik lees ergens overheen. John K zegt volgens mij dat hij ze tot 90 dB/m uitstuurt. Dat is nogal een verschil!
De Peerless en Seas lijken gelijkwaardig.
Jeroen, hou je ons op de hoogte van het antwoord van Zaph?
Het lijkt me dat Mark K de 6600 tot 104 dB (op één meter?) uitstuurt en de andere twee types op 106 dB. Dat blijkt niet duidelijk uit de tekst, of ik lees ergens overheen. John K zegt volgens mij dat hij ze tot 90 dB/m uitstuurt. Dat is nogal een verschil!
De Peerless en Seas lijken gelijkwaardig.
Jeroen, hou je ons op de hoogte van het antwoord van Zaph?
Het antwoord is simpel: John Krutke corrigeert niet voor het niveau. De HDS heeft veel minder output op 1000 Hz en dus ook veel minder vervorming dan de andere tweeters die van zichzelf veel meer amplitude geven op die frequentie. Mark K zorgt dat bij elke meetfrequentie de tweeter hetzelfde akoestische niveau moet spelen. Tweeters vrezen Mark, vooral ribbons...