hoe goed is de dac van een dcc?

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
stehei
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 jan 2005, 10:54

hoe goed is de dac van een dcc?

Bericht door stehei »

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, en alhoewel niet echt een zelfbouwonderwerp (ik ben mijn platenspeler aan het tweaken, mijn cd speler komt wel na een cursus solderen), zou ik graag jullie advies willen. Mijn budget-yamaha cd-speler is aan het einde van zijn latijn aan het raken, en ik zoek een goedkoop alternatief voor een beter geluid. Ik heb een dvd-speler met spdif uit, en nu had ik de onzalige gedachte een oude dat-recorder of een philips dcc recorder als dac te gebruiken. Kan iemand me vertellen of en hoe de laatste serie dcc recorders van philips als dac klinken? Is verbetering te verwachten? Ik lees allerlei verhalen dat in die laatste top-serie hele goede dac's zijn gebruikt, maar ik kan niemand vinden die over het geluid iets kan zeggen. Hopend op wat ervaringsadvies,

groeten stefan
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Ik zou dan voor een DAT gaan.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

teacher schreef:
Ik zou dan voor een DAT gaan.
Waarom specifiek voor een DAT :?:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Zou voor dit ding gaan:

Afbeelding

M-Audio Superdac

Heb deze ook aan mijn DVD speler hangen en klinkt erg goed. Ze worden niet meer gemaakt maar als je wat rond Googled zijn ze nog voldoende op internet te vinden voor onder de $200,-
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Pjotr, heb jij dat ding nog gemod, of is hij bij jou "standaard" ?
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

bump
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

sphere schreef:
Pjotr, heb jij dat ding nog gemod, of is hij bij jou "standaard" ?
je kan toch de mod van soundevolution nabouwen?
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Natuurlijk, maar ik vroeg of jij hem gemod had, of dat je standaard met dat ding speelt. Ik zit te denken aan UcD monoblokken, losse stereo DAC en een stepped attenuator (UcD ala Wowly) voor "nood" om te beginnen.

Het is trouwens niet eenvoudig om dit apparaatje nog tweedehands te vinden, althans de vorige keer dat ik reageerde.
Plaats reactie