Mijn dank voor de tips.
Goeie freesjes zijn duur, voor profielen en met eventuele kogellagertjes al gauw tussen de 40 en 60 Euri.... ....Staan niet in een catalogis die ik heb en heb ze ook nog nooit gezien.
40 á 60 euri heb ik er zonder moeite voor over (en ben dan nogwel (nog steeds

)student). Ik zie het met betrekking tot de kosten van een complete luidspreker en die kosten nu eenmaal allemaal tussen de 250 á 800 euro /stuk (dus dat is relatief, betrekkelijk weinig voor de frees).
Mijn houthandel zou voor me informeren, aangezien ze misschien speciaal gemaakt zouden kunnen worden. Maar wees er op dat het dan wel eens in de buurt van de 200 euro!! zou kunnen komen. En een dergelijk bedrag brengt me toch serieus aan het twijfelen of het wel de moeite waard is.
Kleine tip misschien. Als je een kopieer-frees hebt met laat zeggen een diameter van 10mm, moet je niet vander dan 5 mm in 1 keer uitfrezen. De diepte die je in 1 keer kan doen is dus de halve diameter.
Een kopieerfrees moet bij mijn weten wel in één keer door het werkstuk heen. Het freesje zit aan de bovenkant immers in de frees vast en aan de onderkant zit de lager op de mal. Normaal gesproken zaag ik echter eerst voor.
Het probleem wat ik hierbij tegenkom, is dat ik de vorm grof met de decoupeerzaag moet uitzagen. Hoewel grof ook vrij nauwkeurig moet zijn, omdat het snijvlak van een freesje maar een paar mm zijwaarts uitsteekt t.o.v. het gedeelte dat je in de frees schuift (moeilijk uit te leggen, ik kan een tekeningetje plaatsen

).
Het komt er op neer, dat als je niet nauwkeurig genoeg zaagt, dat het stuk van het freesje wat je in de freesschacht stopt, het snijvlak in de weg zit.
In Fins berken is dat zagen met de decoupeerzaag sowieso al vrij slecht te doen, maar als het een baffle van 24 mm of meer is, is het een regelrechte ramp.
Vervolgens moet er dan een mal onder het werkstuk voor de lager. Helaas is er voor de mal niet altijd plaats, door de vorm van het werkstuk.
Allemaal problemen die als sneeuw voor de zon verdwijnen bij de frees waar ik naar op zoek ben

. Het bied zelfs nog meer voordelen.
Mvg Johan