scanspeak reference monitor en baskasten met 23W
Moderator: Beheerdersteam
Daar maak ik me geen zorgen over. De gevoeligheid van de 23W is idd superlaag. Tsja, ze moeten tóch ergens op toegeven om aan die parameters te komen
Een punt waar ik nog niet eerder bij stil gestaan heb is dat de subs erg diep gaan. Ik kom aan een f3 van zo'n 30 hz. Met de roomgain die al rond zo'n 60 hz flink begint toe te nemen zou je denken dat het laagste laag veel te sterk wordt....
Een punt waar ik nog niet eerder bij stil gestaan heb is dat de subs erg diep gaan. Ik kom aan een f3 van zo'n 30 hz. Met de roomgain die al rond zo'n 60 hz flink begint toe te nemen zou je denken dat het laagste laag veel te sterk wordt....
Zoals ik zei heb ik laatst de Dynaudio C2 gehoord, welke ik niet uitgesproken beter vond dan mijn ref. mon.'s. Vandaag de Usher BE-20 Beryllium gehoord. Die is wél duidelijk beter dan mijn ref. mon.'s.
Mooie drivers. Ben benieuwd met welke voor de zelfbouwer verkrijgbare drivers je zulk hoog en mid kunt krijgen.
Mooie drivers. Ben benieuwd met welke voor de zelfbouwer verkrijgbare drivers je zulk hoog en mid kunt krijgen.
update:
speakers zijn bijna klaar. Woofergat moet nog gezaagd en gefreest worden. Gat voor plateamp is gezaagd en gefreest, maar moet nog iets bijgewerkt worden. Op de foto's is de bracing nog niet uitgezaagd, maar dat is inmiddels wel 't geval.
Paar foto's.

zie de voet ernaast om een idee te krijgen van het formaat van de woofer




speakers zijn bijna klaar. Woofergat moet nog gezaagd en gefreest worden. Gat voor plateamp is gezaagd en gefreest, maar moet nog iets bijgewerkt worden. Op de foto's is de bracing nog niet uitgezaagd, maar dat is inmiddels wel 't geval.
Paar foto's.

zie de voet ernaast om een idee te krijgen van het formaat van de woofer




- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Martijn,
Ben je al verder gevorderd? Hoe klinkt het? Te mooi om wat anders te gaan dan muziek luisteren? (zoals posten) Verandert de staging, ruimtelijkheid of helderheid van de monitors bij het plaatsen van de woofers er onder?.
Filter jij je monitors nog via een hoog-doorlaat? Via de hypex? Frequentie?
Ik ben benieuwd.
Zelf denk ik aan ook zoiets in combinatie met A4 monitors.
Ben je al verder gevorderd? Hoe klinkt het? Te mooi om wat anders te gaan dan muziek luisteren? (zoals posten) Verandert de staging, ruimtelijkheid of helderheid van de monitors bij het plaatsen van de woofers er onder?.
Filter jij je monitors nog via een hoog-doorlaat? Via de hypex? Frequentie?
Ik ben benieuwd.
Zelf denk ik aan ook zoiets in combinatie met A4 monitors.
Hallo Hans,
de subs zijn nog steeds niet klaar
. Ik ben er toevallig gisteren weer mee bezig geweest. Al het freeswerk is klaar. Uit één van de onderdelen van de bracing moet nog een klein stuk worden gezaagd. Dan kan het lijmen beginnen.
De komende paar weken ben ik erg druk. Over twee weken denk ik het project af te kunnen ronden. Het is nu hooguit nog een paar uurtjes werk.
Als ze klaar zijn, mag je gerust eens komen luisteren.
de subs zijn nog steeds niet klaar
De komende paar weken ben ik erg druk. Over twee weken denk ik het project af te kunnen ronden. Het is nu hooguit nog een paar uurtjes werk.
Als ze klaar zijn, mag je gerust eens komen luisteren.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
hopelijk is het filter van de Hypex beter dan dat van een Detonation, zie deze draad met mijn ervaring met filteren in een plate ampMartijn M schreef:Het was eerst inderdaad de bedoeling met een Behringer te filteren. Die taak zal echter door Hypex modules gedaan geworden.
De Xmech is opgegeven op 40 mm. Ik heb ook zitten denken aan de versterker. Die levert 120 Watt @ 8 ohm. Zal morgen even de woofer verwisselen om te kijken of het niet aan de woofer ligt. Kan een oversturende versterker überhaupt zo'n tikkend geluid veroorzaken?jeroen_d schreef:Nee, mag niet. Weet je zeker dat het niet de versterker is? Of rammelende aansluitdraden? De Xmax is nl de lineaire, de mechanische Xmax zou dan ruim boven die ene cm moeten zitten.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Martijn,
De Hypex HS200 is niet zo blij met de 4-ohm belasting ben ik bang. Heb je evt. een potente HiFi versterker tot je beschikking? Met een via internet te downloaden toongenerator kan je dan eenvoudig even kijken of het de woofer is, of de versterker. Ik ben bang dat 't 't laatste is. In dat geval biedt een Hypex DS2.0 natuurlijk uitkomst.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De Hypex HS200 is niet zo blij met de 4-ohm belasting ben ik bang. Heb je evt. een potente HiFi versterker tot je beschikking? Met een via internet te downloaden toongenerator kan je dan eenvoudig even kijken of het de woofer is, of de versterker. Ik ben bang dat 't 't laatste is. In dat geval biedt een Hypex DS2.0 natuurlijk uitkomst.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ralf,
De gangbare XLS10/12 is 8-ohm, d'r zijn wel 4-ohm versies te krijgen maar die zijn bedoeld voor car-audio.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De gangbare XLS10/12 is 8-ohm, d'r zijn wel 4-ohm versies te krijgen maar die zijn bedoeld voor car-audio.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Omdat het probleem optreedt met beide woofers, denk ik inderdaad dat het de hypex is. Een dezer dagen lijm ik de andere sub ook in elkaar. Dan maar zien wat de andere hs200 doet.
Eén van de hoofdredenen om voor de hs200 te kiezen, is de regelbare low-level highpass. Op de nieuwe modules zit dat niet.
Ik denk dat voor het luisteren naar muziek deze beperking zich niet zo zal uiten, omdat ik dan eigenlijk bijna altijd ver onder die iets meer dan 1 cm p-p uitslag blijf. Voor film is het wel jammer.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Hypex met de vraag of de hs200 eenvoudig sterker gemaakt kan worden. Ze zeggen dat dit wel kan maar dat er mogelijk een onbetrouwbare amp overblijft. Zelf heb ik de ballen verstand van versterkers, maar ik zou toch denken dat een zorgvuldig gekozen aanpassing prima zou moeten werken.
Sander, heb jij een goed idee?
Overigens, dit zouden we haast vergeten, de klank van de sub is heel goed! Superstrak laag en goed te integreren met de fronts.
Eén van de hoofdredenen om voor de hs200 te kiezen, is de regelbare low-level highpass. Op de nieuwe modules zit dat niet.
Ik denk dat voor het luisteren naar muziek deze beperking zich niet zo zal uiten, omdat ik dan eigenlijk bijna altijd ver onder die iets meer dan 1 cm p-p uitslag blijf. Voor film is het wel jammer.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Hypex met de vraag of de hs200 eenvoudig sterker gemaakt kan worden. Ze zeggen dat dit wel kan maar dat er mogelijk een onbetrouwbare amp overblijft. Zelf heb ik de ballen verstand van versterkers, maar ik zou toch denken dat een zorgvuldig gekozen aanpassing prima zou moeten werken.
Sander, heb jij een goed idee?
Overigens, dit zouden we haast vergeten, de klank van de sub is heel goed! Superstrak laag en goed te integreren met de fronts.
