Marantz PM-68, maar dan anders...

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Die relaisprint is voor je ingangen, de schakelaar met bandbediening is voor je tape-rec selectie.

Als je dan toch alleen CD wilt weergeven, neem dan de eindversterker, voedingsprint, trafo en de potmeter met een paar tulpjes en speakeraansluitingen, meer heb je niet nodig.
Op de 1e foto resp. linksboven, rechtsboven, midden uiterst links en onder midden.
StevenW

Bericht door StevenW »

Afbeelding

A= voorversterker en toonregeling
B= eindversterker
C= voeding
D= transformator
E= ingangen
F= volume
G= bediening
H= luidsprekerkeuze en koptelefoon-aansluiting

Van het PCB met de ingangen loopt een audiokabel naar de volumeknop en de voorversterker. Vervolgens loop er een audiokabel naar de eindversterker.

In principe kan ik het eerste PCB met de ingangen overslaan. Evenals de volume-regeling en de voorversterker.

Echter, als ik de CD-speler rechtstreeks op de eindversterker aansluit, gebeurt er niets.

Waarom niet?
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Doe je dat via de volumeprint?
Het kan zijn dat de connectors onderling niet uitwisselbaar zijn, er ergens een voeding nodig is, de muting of speakerprotectie op blijft staan etc. etc.
Niets van te zeggen zo vrees ik.

Als je uitsluitend de eindtrap neemt, met voeding, hoor je de speaker relais dan aanklikken enige tijd na aanschakelen?
Zoja, zoek dan de ingangsconnector op, en houd je vinger daarop.
Dan moet je brom horen.
Ben je eenmaal zover, dan kun je kijken of je de potmeterprint toe kunt voegen, enzo verder.
Logisch nadenken en stap voor stap opbouwen.
StevenW

Bericht door StevenW »

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat dit project voor mij als leek misschien toch een beetje te hoog gegrepen is. Daarnaast heb ik er eigenlijk geen tijd en ruimte voor.

Verkopen? Nee.
Weggooien? Nee.

Weggeven? Ja, graag!

De versterker deed het altijd prima. Als je interesse hebt, laat het me dan even weten. Het enige dat ik van jou verwacht is dat je eventuele verzendkosten voor je rekening neemt en dat je mij belooft dat je hier iets leuks van gaat maken.

Op dit moment zitten alle componenten weer in de kast. Let wel, hij is NIET meer verkoopbaar. Heb je commerciële doeleinden in gedachten, reageer dan alsjeblieft niet.

OK, anyone?

Vriendelijke groet!

Steven
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Voor die 6 euro 20 wil ik me wel ontfermen over die koellichamen, die relais en die volumepot.. Kast en trafo wegen te veel voor verzending, kun je dus toch wel in de grijze bak wegfrommelen.. (as i told you)
Kees
StevenW

Bericht door StevenW »

OK, dat lijkt mij prima, tenzij iemand anders interesse heeft. In bijvoorbeeld de eindversterker, dit is namelijk 2*25W klasse-A. Toch best leuk om een beetje mee te experimenteren, dacht ik zo.
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Ik ben wel geinteresseerd in het geheel, als je een idee hebt van het gewicht van het hele pakketje?
Kun je anders even een mailtje sturen?
Plaats reactie