ik heb nog een car hifi versterker liggen die ik voor wat test doeleinden zou willen gebruiken. wat is een eenvoudige en niet dure manier om die van 12V (mag ook 14V zijn uiteraard, krijgtie in de auto ook voor z'n kiezen) te voorzien? iets van 200VA lijkt me ruim voldoende voorlopig
in plaats van een elco lijkt me een 12V accu beter, in dit geval.. De accu zal de spanning nog enigzins binnen de perken houden, naar boven en naar beneden.. een soort stabilisatie dus. De lader bijschakelen als de radio uitstaat geeft een mooie gelijkspanning zonder brom enzo..
Als het om experimenten gaat: die duren toch geen uren aan een??
Kees
ik heb nog een car hifi versterker liggen die ik voor wat test doeleinden zou willen gebruiken. wat is een eenvoudige en niet dure manier om die van 12V (mag ook 14V zijn uiteraard, krijgtie in de auto ook voor z'n kiezen) te voorzien? iets van 200VA lijkt me ruim voldoende voorlopig
Gewoon zo'n 13,8V 5A voeding halen bij de elektronicaboer. Zijn niet duur en eigenlijk bedoeld voor "Bakkies". Winkels die bakkies verkopen zoals schotelboeren ed verkopen ze ook.
Voor wat ze kosten kun je het echt niet zelf maken en goed genoeg voor een testamp.