Um...Xplain? Leveren die gasten niet ofzo?Leeuwarden schreef:Veel plezier
UcD, door de bomen het bos kwijtgeraakt
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door voodooless op do 01 jun 2006, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Apparition
Dan kies ik voor vier keer 10000uF. De totale inwendige weerstand is dan kleiner en heb je minder verliezen als er stroom geleverd moet worden.deepspace schreef:Vergeet ook niet het filteren van netbromsietse schreef:Is geen overbodige luxe. Die elco's werken ook een beetje als accu. Even simpel gesteld. Ze kunnen een plotselinge beng of baf of boem in de muziek opvangen t.a.v. op een dergelijk kortstondig moment voldoende spanning/stroom op "voorraad" te hebben
Maar als we dan kijken naar 4x10.000uF of 2x22.00uF (zelfde soort caps).
De rimpelspanning zou ook kleiner moeten zijn, maar ik heb mijn twijfels of dat hoorbaar is. Mijn ervaring is van niet.
- Leeuwarden
Ik heb gebeld, gemaild, rooksignalen, postduiven, braille, dreigen, weer gemaild, 100x gebeld... NIETS HELEMAAL NIETS!deepspace schreef:Um...Xplain? Leveren die gasten niet ofzo?Leeuwarden schreef:Veel plezier
Als ze geen zin hebben reageren ze gewoon niet. Dit in tegenstelling tot bv Thel. Die kan je niet mailen maar wel bellen... Het is Wowly overigens wel gelukt... Maar ik hoor wel heel erg vaak dat ze niet reageren.
- Leeuwarden
Je kan, als je dat zou willen, de opamps apart voeden om zodoende nog een sprongetje in kwaliteit te maken.Apparition schreef:wat bedoel je hiermee?Kan je later met die trafo altijd nog eens een gereguleerde voeding erbij maken voor de opamps.
Kijk ook hier eens:
http://www.plastichead.net/audioworks/r ... cbmain.htm
- voodooless
- Contacteer:
Ik hoor meerdere bronnen dat de inwendige weerstand toch niet zo spannend is als gedacht. Als dat zo was, dan zouden de BC154 serie erg goed moeten zijn. De slitfoils doen het beter volgens de geleerden.sietse schreef:Dan kies ik voor vier keer 10000uF. De totale inwendige weerstand is dan kleiner en heb je minder verliezen als er stroom geleverd moet worden.
De rimpelspanning zou ook kleiner moeten zijn, maar ik heb mijn twijfels of dat hoorbaar is. Mijn ervaring is van niet.
Stroom leveren de 22.000uF ook meer: 10,5 A t.o.v 8.74 A...
@Leeuwarden: ik ga het gewoon proberen
- Leeuwarden
Hahaha,
Leeuwarden, het is idd je niet gelukt, en dat is eigenlijk schandalig van die Schuro gasten, dat meen ik echt! We hebben hier al eens over gesoebat, en de uitkomst is dat het gewoon erg moeilijk blijft om aan die slit-foils te komen. Had je er niet een aantal over trouwens, want je hebt toen een flinke hoeveelheid gekocht?
Overigens heb ik gekozen voor de 20.000 omdat dat werd aanbevolen door oa Bruno Putzeys. Het zou zelfs afbreuk kunnen doen als je meer gebruikte.
Ik zou nu voor de 400 kiezen omdat ik voordurend proef dat deze wel eens beter zou kunnen zijn. Blijkbaar is de 400 wat anders ontworpen voor de hogere spanningen en daardoor ook wat beter? Ik weet het niet, maar ik zou er de 30 euro niet voor laten...... Misschien dat JP hier iets over kan zeggen, of anders Bruno?
Wowly
Leeuwarden, het is idd je niet gelukt, en dat is eigenlijk schandalig van die Schuro gasten, dat meen ik echt! We hebben hier al eens over gesoebat, en de uitkomst is dat het gewoon erg moeilijk blijft om aan die slit-foils te komen. Had je er niet een aantal over trouwens, want je hebt toen een flinke hoeveelheid gekocht?
Overigens heb ik gekozen voor de 20.000 omdat dat werd aanbevolen door oa Bruno Putzeys. Het zou zelfs afbreuk kunnen doen als je meer gebruikte.
Ik zou nu voor de 400 kiezen omdat ik voordurend proef dat deze wel eens beter zou kunnen zijn. Blijkbaar is de 400 wat anders ontworpen voor de hogere spanningen en daardoor ook wat beter? Ik weet het niet, maar ik zou er de 30 euro niet voor laten...... Misschien dat JP hier iets over kan zeggen, of anders Bruno?
Wowly
- Leeuwarden
- voodooless
- Contacteer:
Per rail toch? maar of je nu 22.000uF of 20.000uF neemt maakt natuurlijk ook niet veel uit... De vraag is dan wat de beste combo is?Wowly schreef:Overigens heb ik gekozen voor de 20.000 omdat dat werd aanbevolen door oa Bruno Putzeys.
Laatst gewijzigd door voodooless op do 01 jun 2006, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
Jouw redenatie klopt niet: het is 2 x 10.000 of 2 x 22.000. Dat is nogal een verschil.deepspace schreef:Per kanaal toch? maar of je nu 22.000uF of 20.000uF neemt maakt natuurlijk ook niet veel uit... De vraag is dan wat de beste combo is?Wowly schreef:Overigens heb ik gekozen voor de 20.000 omdat dat werd aanbevolen door oa Bruno Putzeys.
- voodooless
- Contacteer:
- Leeuwarden
- voodooless
- Contacteer:
- Apparition
SLOW CHAT!!
hahah
Even een vraag tussendoor
Wat is precies een Rail?
zijn dat de Condenstatoren?
Als ik het goed begrijp krijg je dus een elco tussen de + en de 0 en 1 tussen de 0 en de -
in de handleiding van de 180 staat dat je 2x 4700uF moet gebruiken, maar jullie gaan dus meestal voor 2x 10.000uF?
hahah
Even een vraag tussendoor
Wat is precies een Rail?
zijn dat de Condenstatoren?
Als ik het goed begrijp krijg je dus een elco tussen de + en de 0 en 1 tussen de 0 en de -
in de handleiding van de 180 staat dat je 2x 4700uF moet gebruiken, maar jullie gaan dus meestal voor 2x 10.000uF?
- voodooless
- Contacteer:
- Apparition
- voodooless
- Contacteer:
- Apparition
Ok, ik snap em
maar om nog even terug te komen op die trafo's
bij amplimo betaal je 32,50 voor een 160VA trafo
en 46,00 voor een 300VA
en 67,50 voor een 500VA
als ik 2 160VA's neem, ben ik 65 euro kwijt, hier komt bij +/- 4x15 euro (voor caps) dus 125 euro (er moeten hier dan toch ook 2 diodebruggen bij? kost ongeveer?)
als ik een 300VA neem, met 30 euro voor caps, ben ik 76,00 kwijt, de helft dus....
en ik zou dan voor eventueel meer Capaciteit kunnen gaan
en voor een 500VA met 2 caps ben ik 97,50 kwijt.
(kloppen de schattingen voor Caps een beetje? en maak ik geen rekenfout)
wat zou volgens jullie de beste oplossing zijn?
of iig, wat zijn de pro/cons?
maar om nog even terug te komen op die trafo's
bij amplimo betaal je 32,50 voor een 160VA trafo
en 46,00 voor een 300VA
en 67,50 voor een 500VA
als ik 2 160VA's neem, ben ik 65 euro kwijt, hier komt bij +/- 4x15 euro (voor caps) dus 125 euro (er moeten hier dan toch ook 2 diodebruggen bij? kost ongeveer?)
als ik een 300VA neem, met 30 euro voor caps, ben ik 76,00 kwijt, de helft dus....
en ik zou dan voor eventueel meer Capaciteit kunnen gaan
en voor een 500VA met 2 caps ben ik 97,50 kwijt.
(kloppen de schattingen voor Caps een beetje? en maak ik geen rekenfout)
of iig, wat zijn de pro/cons?
- voodooless
- Contacteer:
- Leeuwarden
- voodooless
- Contacteer:
Als je een echte beginner bent, zou ik eens beginnen met de standaard module's te kopen van hypex. Wel wat duurder (niet al te veel) maar zoveel beter dan wat een beginner in elkaar kan zetten. En dan heb ik het nog niet over de beveiligingen die erop zitten en voorkomen dt de luidsprekers eens lekker doorfikken, of nog erger, je versterker. en leg dat maar een uit aan de verzekering......
Wowly
Overigens dat handboek van matti heb ik gebruikt om de mijne te bouwen. Stuur hem maar eens een mailtje, hij weet ook zeer goed te onderbouwen waarom het een wel en het ander niet.
Wowly
Wowly
Overigens dat handboek van matti heb ik gebruikt om de mijne te bouwen. Stuur hem maar eens een mailtje, hij weet ook zeer goed te onderbouwen waarom het een wel en het ander niet.
Wowly
- Apparition
Een input switch is een schakelaar waarmee je de inputs verander, bijvoorbeeld van cd-speler naar tuner, of xbox. De mijn kan gebalanceerde ingangen switchen (6 kanaals switch)
Een stepped attenuator is een verzwakker van het inputverhaal. Door steeds hogere waarde weerstand in te zetten gaat het geluid zachter. Door steeds een lagere waarde weerstand in te zetten gaat ie steed meer voluit spelen (ongeremder zeg maar)
Wowly
Een stepped attenuator is een verzwakker van het inputverhaal. Door steeds hogere waarde weerstand in te zetten gaat het geluid zachter. Door steeds een lagere waarde weerstand in te zetten gaat ie steed meer voluit spelen (ongeremder zeg maar)
Wowly