Hallo Allemaal
Ik ben nieuw op dit forum
Ik heb de stap genomen omdat ik al een poos met mijn speakers lig te klooijoen (filter)
Ik heb diverse filters geprobeerd maar ik mis nog steed het eureka gevoel.
Ik zal even uitleggen wat voor soort speakers het zijn :
het is een gevouwen hoorn systeem (single driver) Meteen senon YD 1256 U en voor het Ultra Hoog een Visaton TL 16H (oud model)
De speakers worden aangestuurd door Heart 300B mono blocken en Carver pre amp
Is er misschien iemand die mij kan helpen met het juiste filter diagram en scheidings Frequenz
Foto's en speaker gegeven via mail te ontvangen
Graag reactie op forum of per Mail: henkus@wifi-assen.nl
hulp bij filter ontwerp
Moderator: Beheerdersteam
Hallo Henk Jan
Ik heb het oorspronkelijke filter (wat gebruikt werd met een Woefer van Conrad) proberen aan te passen na dat de senon is geplaatst. dit is niet gelukt ( ik ben ook geen technikus op het gebied van electronica)
maar een vervend liefhebber van muziek zoals de artiest het bedoeld heeft)
Daarna ben ik gaan experimenteren met een standaard realistic filter
en tot nu toe ook geen sucses .
ik ben mij wel wat meer met filter calculator programma's gaan bezig houden om wat meer over de filtermaterie te leren en natuurlijk begrijpen
wat ik dus engelijk zoek is een soort mentor die mij op weg wil helpen en wil begeleiden op zoek naar het juiste filter .
als dat eureka filter diagram / Schema er is ,is het voor mij geen moeite om de juiste componenten aan te schaffen en het filter te bouwen
(ben eingelijk best wel handig !! (dacht ik !)
Ps : ik weet nog niet goed hoe ik foto's in de berichten moet invoegen
probeer hetgewoon met attachment
Henkus
Ik heb het oorspronkelijke filter (wat gebruikt werd met een Woefer van Conrad) proberen aan te passen na dat de senon is geplaatst. dit is niet gelukt ( ik ben ook geen technikus op het gebied van electronica)
maar een vervend liefhebber van muziek zoals de artiest het bedoeld heeft)
Daarna ben ik gaan experimenteren met een standaard realistic filter
en tot nu toe ook geen sucses .
ik ben mij wel wat meer met filter calculator programma's gaan bezig houden om wat meer over de filtermaterie te leren en natuurlijk begrijpen
wat ik dus engelijk zoek is een soort mentor die mij op weg wil helpen en wil begeleiden op zoek naar het juiste filter .
als dat eureka filter diagram / Schema er is ,is het voor mij geen moeite om de juiste componenten aan te schaffen en het filter te bouwen
(ben eingelijk best wel handig !! (dacht ik !)
Ps : ik weet nog niet goed hoe ik foto's in de berichten moet invoegen
Henkus
Mentoren genoeg op dit forumhenkus schreef:wat ik dus engelijk zoek is een soort mentor die mij op weg wil helpen en wil begeleiden op zoek naar het juiste filter .
Maar om hulp te krijgen moet je wel alle informatie posten
www.imageshack.ushenkus schreef:Ps : ik weet nog niet goed hoe ik foto's in de berichten moet invoegen