MAAR, ik heb toch het idee dat met 2 subwoofers een betere kamervulling te verkrijgen is, dus mede toekomstige ontwikkelingen in acht nemend (ander huis met dedicated HT), ben ik van plan 2 Adire Audio Tumult drivers aan te schaffen. Om deze voorlopig in een compacte kast te bouwen en in een later stadium in de nieuwe HT volledig ongetemd in te zetten
De maten van de kasten zullen ongeveer 50x50x50 gaan bedragen en opgebouwd worden uit 2 lagen 18mm MDF met horizontale en verticale bracing (matrix) waar de magneet van de woofer in komt te hangen.
Vraagjes:
- Het zagen van het MDF besteed ik uit. Kan ik de maten van de buitenste kast tov de binnenste kast strak uitrekenen of moet ik een of een paar mm speling aanhouden?
- En mogelijkheid is om ipv 2x18mm MDF, 1x35mm MDF te gebruiken. Ik weet dat Kharma dit gebruikt, maar is dezeregulier te krijgen? Of is 2 lagen van 18 toch de betere keuze.
- Aangezien ik momenteel niet het absolute laag eruit wil halen, is daarom een gesloten kast de beste optie ?
- Ik heb ooit begrepen dat je een woofer niet in de midden van de kast mag plaatsen ivm interne staande golven. Maar is dit nog wel een probleem indien je gebruik maakt van een matrix ?