Dit pakket is nogal makkelijk in gebruik.
Ik heb ook nog een nieuw geluidskaartje gekocht om eens serieus aan de slag te gaan.
Is er een verhouding tussen het window en het dichtstbijzijnde reflexievlak?
Audiofiele geluidskaart
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- voodooless
- Contacteer:
De lengte van de window zou idealiter minder dan twee maal een enkele reis tussen de mic en het dichtstbijzijnde reflecterende oppervlakte moeten zijn. De snelheid van het geluid is ongeveer 334m/s, dus tel uit je winst. Je kunt overigens in het tijdsdomein goed zien wanneer de eerste reflecties arriveren.Bart_M schreef:Is er een verhouding tussen het window en het dichtstbijzijnde reflexievlak?
Het probleem is natuurlijk dat je te veel laagfrequent informatie weggooit als je de window zo kort maakt, waardoor de meting in het laag discutabel of zelfs enorm afwijkt. Je kunt in JustMLS heel goed zien wat er gebeurt met de 'freq weergave' in het laag als je de window verlaagt nadat je de meting hebt gemaakt. Een ander punt is de samplerate die de resolutie en de bandbreedte beinvloedt.
Hier zou nog het een en ander aan nuttige informatie te vinden moeten zijn:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=& ... ndamentals
http://www.google.com/search?hl=en&lr=& ... ndamentals
Ook software makers zoals Smaart en ETF zijn ook wat uitgebreider over MLS/FFT in hun handleidingen of hebben white papers op de site staan.
deepspace schreef:Ondertussen dus een leuk kaartje gevonden
Wel vrij understated voor een kaartje van 500 euro'tjes. Best vrij redelijk aardig wat geld.deepspace schreef:Ondertussen heb ik zelf een RME digi9652 met 8x output bordje op de kop kunnen tikken. Best cool
- voodooless
- Contacteer:
Tuurlijk 2e handsDIY_Freak schreef:Wel vrij understated voor een kaartje van 500 euro'tjes. Best vrij redelijk aardig wat geld.Of had je het geluk dat je 'm tweedehands kon krijgen?
Je kunt op de kaard nog een berg inputs en outputs aansluiten via ADAT. Ook is er nog een world clock module. Echter ga ik dat toch nooit gebruiken
Aangezien ik alleen maar stereo in/out en spdif interessant vind atm zou ik graag een Emu kaartje willen kopen. Alleen hebben die helaas helemaal geen linux support tot nu toe
Misschien dat het wel zoiets gaat worden: http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=43 mede ook omdat deze balanced in en out's heeft.
Laatst gewijzigd door voodooless op ma 29 mei 2006, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden waren de drivers van RME nou niet je dat. Weet niet hoe het nu is maar het was destijds voor mij de reden om voor M-Audio te kiezen. Een van de weinigen die destijds goede drivers voor NT leverde.deepspace schreef:Tuurlijk 2e handsNieuw had ik hem nooit gekocht. Helaas kraakt ie onder linux erg vaak. Verder kunnen veel apps er niet erg lekker mee overweg. Als ie dat niet zou doen zou ie erg net geluid geven. De alessis DAC's zijn niet de nieuwste, maar zeker niet verkeerd.
Heb je wel de laatste drivers geinstalleerd Deepspace? Zal toch wel?
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 29 mei 2006, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Contacteer:
De linux drivers zijn die die bij ALSA gelevert zitten. Ik heb de laatste versies incl de cvs versies geprobeert. Echt handig is het allemaal niet. Er zijn ook nog andere drivers, maar die zijn niet gratis, en gebruiken het oude OSS drivermodel. Suckt dus.Pjotr schreef:Heb je wel de laatste drivers geinstalleerd Deepspace?