Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ik vind het geweldig en met mij nog een aantal anderen, maar ik denk dat je er van moet houden. Het is in ieder geval erg goed opgenomen en de teksten zijn inderdaad hilarisch, ik ga 'm ook bestellen :D
rho

Bericht door rho »

Waar bestellen jullie 'm?
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ehhhh. Ik weet het eigenlijk nog niet. Bol.com zal 'm vast wel hebben. Ik ga een andere keer kijken!
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Ik heb al jaren een goed contact met mijn platenboer, die op zijn beurt weer goed bekend is in het Hilversumse.
Het zoekwerk wordt dus voor mij gedaan... :bloos:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Leuke verslagjes jongens maar hebben jullie niet wat meer foto's? Is nog leuker ;)

Maar Uhh...

Kijken jullie nooit TV ofzo? Van Roozendaal kun je in elke goede CD zaak vinden en zelfs bij de V&D :D

Als het om hilarische teksten gaat neem ik volgende keer wel Pater Moeskroen mee:

Het was een hele tijd gelee
Toen ik leefde zeer tevree
Met een meisje dat geweldig
Mooi kon fluiten
Op haar kleine piccolo
Speelde zij van mi-re-do
Ze speelde vaak op straat
Maar ook wel buiten

Maar nu is ze er niet meer
Want de allerlaatste keer
Terwijl het volk nog net
Had staan juichen
Schoot het fluitje in haar strot
Voor ze stierf zei ze nog
"Ach ja, je moet blazen
En niet zuigen"

En ik hield van haar
Maar ze is nu daar
En niemand zal haar ooit
Nog horen spelen
Slechts nog op de video
Speelt ze op haar piccolo
Van la-ti-do-re-mi-fa-sol-mi-re-do

Nee ze was wel niet beroemd
Ze verdiende weinig poen
Toch speelde ze met een glimlach
Om de lippen
Ja een lach van oor tot oor
Daar kon die fluit wel door
En zo kon ze niet meer
Aan de dood ontglippen

En na haar nam ik een vriend
Want ik kon geen meid meer zien
Maar ook hij speelde de fluit
Ten alle dagen
Dus ook dat vriendje kon weer gaan
En de video stond weer aan
Want die speelt als ik dat wil
En zonder klagen

En ik hield van haar
Maar ze is nu daar
En niemand zal haar ooit
Nog horen spelen
Ook niet op de video
Want mijn kleine broertje Ko
Heeft de piccolo er afgespoeld
Met Rambo
En hij is nu daar bij haar
Die kleine klojo
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Heerlijke dag. Lekker luisteren, praten, nog eens luisteren, bakkie erbij...toppie.
Complimenten aan de organisatie. Goed idee met groepen rouleren zodat iedereen eigelijk alles kon beluisteren.

Goed, de foto's en wat luisterindrukken. Eerst 's ochtend begonnen om alles op z'n plaats te zetten.
Wowly schreef:
Wat dat betreft mogen Edo en Jeroen_D meteen in de hoek ,ware het niet dat hun akoestisch oordeel later in hun tegendeel werkte :twisted: :wink:
Ach, viel wel mee toch?..... 8)

Goed...alles aansluiten dan maar:
Afbeelding

Beginnende met de eVe's van Fireman.
Erg netjes. Lekker laag en misschien nog wat naar mijn smaak aan te passen in het mid/hoog.
Afbeelding

Dan deze monitor. Bekende tweeter die ik regelmatig gebruikt heb en in mijn ogen nogsteeds een heerlijk ding. Ook hier. Ikzelf miste wat body wat ik later in de doppendoos-TL beter vond.
Afbeelding

Deze dus. Zelfde units, meer laag.
Afbeelding

Dit op deze buizenversterker.
Afbeelding

Gelijk nog maar 1:
Afbeelding

De set van Jeroen. Tsja...af in mijn ogen. Strak, vlot, vol, gewoon af.
Afbeelding

Dan de set van rho. Ook hier geld: AF...niets meer aan doen.
Strak, lekker hoog, gewoon compleet. Mooie plaatsing. Kwam goed uit de verf.
Afbeelding

Dan dit versterkertje. Inderdaad een ding met ballen..!!!
Mooi design.
Afbeelding
Afbeelding

Dan de set van wowly. Een reference monitor die z'n naam eer aandoet.
Reference! Iets wat fris (in vergelijking met mijn Isis), maar lekker fris.
Erg mooi fineer en ontwerp.
Afbeelding

Dan nog wat foto's van de verdere dag:
Even een andere combi: Dipool van Jeroen met ref. van wowly:
Afbeelding

Nog even snel de kleine Ares (meer tweeter dan woofer)
Afbeelding

En natuurlijk m'n Isis....
Afbeelding

Zal nog even kijken naar meer foto's.

Al met al een hele leuke gezellig dag, vooral omdat je nu ook gezichten bij mede-forum-"bewoners" kan plaatsen. Praat toch makkelijker.

Tot de volgende luistersessie....
Laatst gewijzigd door Edo op zo 11 feb 2007, 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan-Willem
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Leuk zeg, jammer dat ik het gemist heb, kun je btw de nicknames van de forum-leden erbij zetten?
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Een prullenbak op het aanrecht achter de speakers! Wat een goed idee!
Ik ga mijn prullenbak ook maares op mijn versterker tussen mijn speakers zetten. Is het belangrijk dat hij vol is dan? Watvoor vuil moet erin? :lol:
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Montana schreef:
Een prullenbak op het aanrecht achter de speakers! Wat een goed idee!
Ik ga mijn prullenbak ook maares op mijn versterker tussen mijn speakers zetten. Is het belangrijk dat hij vol is dan? Watvoor vuil moet erin? :lol:
Deed dienst als bass-trap.... :)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wowly schreef:
Tja, wat zal ik zeggen....

Ik denk dat het laatste woord over deze dag niet snel gezegd zal zijn. Tenminste, ik heb zéér genoten, ondanks dat ik toch een beetje probeerde de boel in het gareel te houden. Wat dat betreft mogen Edo en Jeroen_D meteen in de hoek ,ware het niet dat hun akoestisch oordeel later in hun tegendeel werkte :twisted: :wink:
Wowly, alle dank voor de zeer goede organisatie! En je hebt groot gelijk, ik had gewoon naar zolder moeten vertrekken en op jouw oordeel afgaan. Weer niet mijn systeem in een akoestisch lekkere ruimte gehoord :cry: . Weer veel te hard van klank terwijl er een gat ontstond tussen diep laag en midden. Hoewel deze ruimte met het handen klappen zo lekker droog leek. De Isis had er nog het minst last van.

Heel veel mooie sets gehoord, ik vond het gemiddelde niveau erg hoog.

Ik word gek van al die smaakverschillen. Als ik dat moet geloven kun je er gewoon geen peil op trekken. Motto, trek je nergens wat van aan en bouw of koop wat je zelf mooi vindt. De smaken verschillen teveel en je gaat je steeds meer afvragen of je nog wel van niveau verschil kan spreken, zeker vandaag.

Dat allemaal terzijde, ik vond de match tussen de muziek van doppedoos, zijn versterker en speakers iets wat ik lang niet had meegemaakt. Schitterend!

En rho, wat zitten we toch allemaal moeilijk te doen met dikke en speciale behuizingen en dure units en versterkers. Die klassieker van jou, papieren 17 cm conus en 25 mm soft dome tweeter vreet alles. Maakt niet uit wat je eraan hangt. Wat een geweldige speaker is dat geworden! Zo simpel, en zo goed.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

ik heb een hoop gemist :cry: De ziekte van Pfeiffer laat me nog steeds niet met rust...
De monitor van Wowly had ik graag eens beluisterd, liefst naast mijn eigen ref. mon. De speaker van Rho had ik (vooral achteraf, na alle enthousiaste verhalen) ook niet graag gemist, maar helaas.
De Eve van Fireman heb ik nog niet beluisterd na de filteraanpassingen. Ik ben benieuwd of er veel veranderd is.
De speaker van Jeroen is inderdaad gewoon af. Wat als hij iets anders wil?
De kleine TL van doppedoos lijkt me ook een mooi ding.

Helaas moest ik deze dag aan me voorbij laten gaan. Is er interesse in een vergelijkbare dag in Almelo (in Overijssel)? Bij mij thuis heb ik ruimte genoeg voor een man of 15 a 20. Er zijn meerdere ruimtes beschikbaar. Als er animo voor is lijkt me eind dit jaar een goed moment.
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

rho schreef:
Jaja, ik ben al terug thuis. "glunder, glunder, glunder" (degene die er waren weten waarom, maar dat laat ik aan hen over 8) )
Zoals ik je al heb gezegd: helemaal top, deze speaker. Ik had al erg goede geluiden gehoord over de CA18, maar dit was boven verwachting. Petje af voor het ontwerp!
Leeuwarden schreef:
Is daar het oosten, Hans?

:shock:
Ik was bezig met het aanbidden van de god van de kamerakoestiek, maar het resultaat bleef een beetje uit... :lol: Misschien had ik te weinig kabeltjes meegenomen?

Het hoog kwam er scherper uit dan ik thuis gewend ben en bleek in de grote luisterruime ook veel richtingsgevoeliger dan ik had gedacht. Het lage midden/basgebied dat ik, anders dan normaal, veel minder prominent had gefilterd leed onder de extra demping in het hoge basgebied die de ruimte met zich mee bracht. Dit effect was bij andere speaker ook hoorbaar, maar bij m'n MTM liet het te weinig over van de warmte en het fundament van het middengebied. De lage bas was daarentegen voldoende aanwezig, bij sommige speakers zelfs behoorlijk zwaar aangezet, uiteraard afhankelijk van de luisterpositie. Alles bij elkaar een beetje jammer, maar dat heeft niet in de weg gestaan van het feit dat ik me zeer goed heb vermaakt vandaag :D Dankje Wowly! Dit soort evenementen in een kleine setting is echt voor herhaling vatbaar. Ik heb al met Edo een dapper voornemen uitgesproken om zoiets in Hilversum te organiseren tgen de tijd dat er weer nieuwe projecten af zijn. Mogelijke lokatie: Media Academie.
KT88 schreef:
Waanzinnig leuke dag gehad!

Maarten van Roozendaal: wat een openbaring! Aanrader van de 1e orde :lol:
Erg leuk om te horen dat Maarten van Roozendaal zo goed is ontvangen! Het is wel vrij toegankelijke muziek, maar toch wat apart. Ik luister er denk ik nu zo'n 1,5 jaar naar maar nog geen spoor van verveling, integendeel.

Titel: Verzameld werk. Live opname (ook technisch erg mooi, direct en intiem, niet gepolijst) met de rauwe stem van Maarten die je soms echt naar de strot grijpt, geweldige teksten ('1...2...3...4...5..<zucht>..6...... Andere oor, Lien' :lol: ) en een fantastische groep begeleidende muzikanten.
Laatst gewijzigd door DIY_Freak op zo 28 mei 2006, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
dre

Bericht door dre »

wowly(hoe is `t met je oog?),de organisatie was echt prima je kreeg echt de kans om als te beluisteren,een aantal zeer mooie systemen,met als ultieme voorbeeld rho,top resultaat zo zie je maar dat `t niet altijd bergen hoeft te kosten.
de eve`s vond ik ook zeer fraai spelen,zeker de combi met de lua(foei lelijk maar zeer prachtig,zeker de speler).bij de reference monitors moest ik wel even wennen,zeker na vervanging van de versterker(was echt nodig) ook een zeer mooi project.wat moet ik nog meer zeggen,bedankt voor de gezelligheid het was zeer aangenaam.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

oke dan,

wat dachten jullie van deze kreet; "MEER KOEIEN!!!" hahahahaha!
We moesten maar eens een lijstje maken met hele leuke muziek van die dag:

Op nummer een staat dus: Maarten van Roozendaal, Verzameld werk. Live opname

Nummer twee?: Telarc, koeien (wat was de titel eigenlijk?)

Nummer drie?: Yello, nummer titel enz ben ik ff kwijt.

Meer? de japanse mevrouw? het grote orkestwerk van jeroen?

Mijn oogje heeft vannacht mooi mogen rusten en is er weer helemaal klaar voor!
dre

Bericht door dre »

Bol

koetjes en meer...... :wink:

EDIT door Bart_M ivm te lange url.
fireman
Contacteer:

Bericht door fireman »

LUA set + eVe II + Afbeelding = =D>

Leuke dag en nieuwe ervaringen opgedaan. Ik moet zeggen dat mijn eVe's na een 1,5 uur pas aardig uit de verf kwamen. In het begin was alles koud en kil.
De speakers van RHO vond ik heel goed klinken op een tikkeltje hoog na. Had ik RHO ook verteld. Laag en mid was goed.

De vifa's van Paul klonken ook homogeen. Mooi muzikaal beeld. Geen scheiding in het geluid. Niets overheerste. Prettige speaker om naar te luisteren.

De di-pool van Jeroen vond ik ook wel fraai. Sommige momentel had ik het idee dat het laag iets "overkill" had. Dat er alleen het onderste laag uit kwam. En sommige momenten dat het hoog tegen het scherpe aan kwam.
Maar volgens mij was luisterruimte 3 ook niet je van het.

Ik moet hierbij wel wat over de luisterruimte zeggen. Die zaal 2 die we hadden was akoestisch niet helemaal OK. Ik miste de bass extentie en de (extra) warmte in mijn speaker. Ga er vanuit dat de lua set alles kon bieden.
Thuis is alles toch net even wat beter.

Hierbij komt ook nog eens dat de speakers/sets dusdanig hard gespeeld werden dat je wel een wijziging in je geluid krijgt. Thuis speel ik nooit zo hard en is alles nog beter in balans.
fireman
Contacteer:

Bericht door fireman »

dre schreef:
[url=http://www.nl.bol.com/is-bin/
INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-
Start?BOL_OWNER_ID=1000004000324549&Section=MUSIC&lgl=1&plid=
Yu%2eR5LdDziwAAAELJSlYJnm7&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1]
Bol[/url]

koetjes en meer...... :wink:

EDIT door Bart_M ivm te lange url.
Hier even die link van NL store

en is ook goedkoper met sommige CD's + geen verzendkosten. Goede ervaring mee.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Leuke verhalen. :roll:
Ik heb weer eens wat gemist...

Wowly, wil je vandaag niet langskomen met je speakers? Ik heb toch niets te doen. :lol:
fireman
Contacteer:

Bericht door fireman »

Die CD van Maarten van Roozendaal. Is dat een dubbelaar?

zie -> http://www.nlstore.nl/shop3/ShopExd.asp ... 9080940512

EDIT: kijk hier het verschil-> BOL.COM
rho

Bericht door rho »

Ik ga blozen van al die mooie worden. :oops:

Fireman: We hebben inderdaad stevig door gespeeld gisteren. Het verwonderde me zelf dan m'n speaker die grote ruimte zo vol kreeg. Vandaar dat ik het niet stiller heb gezet. Was wel leuk om m'n eigen werk zo van jetje te horen geven. :)
Ik vond jou speakers ook best wel goed hoor. Maar toch moet ik me wat aansluiten bij Edo. Een beetje scherp in het hoog/mid...mja, misschien niet echt scherp, maar het miste een tikkie samenhang. Ik kan me wel voorstellen dat dat beter tot z'n recht komt in een kleinere ruimte en op een lager luisterniveau. Dus als het bij je thuis beter klinkt zou ik er niets aan veranderen. Je moet ze thuis beluisteren he, en niet op locatie. Het laag zit echt wel lekker vind ik. Zo'n gesloten laag heeft echt wel z'n charmes. En gesloten kastje of niet, laag ging ie genoeg.

Aha, het waren dus de monitortjes van Paul (edit :ik heb je topic terug gevonden, het zijn inderdaad die van jou) die dezelfde units hebben als de TL's van Doppendoos? Persoonlijk vond ik die monitortjes dus beter klinken dan de TL's. Het laag van de TL's viel me eigenlijk wat tegen. Ik vergelijk ze maar even met de TL's die ik heb gebouwd met de TB W3-871s. Daar komt meer laag uit. (voor de rest hinkt ie wel kilometers ver achterop t.o.v. de mini-TL's hoor!) Ik weet niet meer juist op welke versterker ik die Mini TL's heb gehoord. Misschien dat ze wel beter tot hun recht komen op de eigen gemaakte buizen-versterkers. Ik heb het hier wel over kleinigheden he. Slécht klonk die TL zeker niet. Persoonlijke voorkeur heeft hier natuurlijk ook veel mee te maken.

Edo's Isis had ik bij 'm thuis al kunnen horen. Lekker laag heeft dat ding. (die Japanse drums gaan lekker he! :) ) Ik vind ook wel dat de tweeter wat te fel gedempt is, maar Edo doet dat met opzet en ik begrijp z'n standpunt.
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Wat een dag!!
Wil als eerste de organisatie bedanken! perfekt! Thanks Wowly!! Spreek ook namens Daddy! heeft tijdens de regenachtige terugreis naar het verre noorden z'n mond niet dicht gedaan!! Dit ook omdat hij er ruim 20 jaar "tussen uit"is geweest en niet verwacht had dat het algemene niveau zooooo hoog was!!
Daar sluit ik me bij aan! Ik heb geen "slechte" dingen gehoord! Je hoort en ziet hoogstens smaak verschillen...die op hun beurt wel perfect zijn uitgewerkt!
Het idee van 3 ruimtes en wisselen was geweldig....maakte de dag heel effectief! ( al moet ik bekennen dat ik niet alles gehoord heb daar ik graag de mensen mijn setje goed wilde laten horen met eventuele uitleg)
Heerlijk om te beginnen met het luisteren naar de LUA buizen in combinatie met de "witte scan speak" Altijd het vermoeden gehad dat buizen zo kunnen klinken; was goed te horen met die geweldig "hoge" tweater. Het is maar goed dat ik de prijs van de LUA tegen het einde hoorde.....
Toch weer nieuwe ideetjes opgedaan!: Magneetje onder het fineer voor luidsprekerdoek bevestiging! Voor mij nieuw! Geweldig! Scan Speaks klonken heerlijk rustig....Wie weet?!?! volgende project....Zal wel niet...het is geen TL :oops:
Kom ik aan en durf mijn TL's ; Mini te noemen :oops: Zie ik daar een hele elegante, soort sigaren koker....Blijkt het een versterker te zijn!! Met ooo zo kleine speakers erbij.....Fantastisch Design!! En het klinkt ook nog!! =D>
Zal wat worden als je die kleine speakertjes in een "micro"TL bouwt =P~
Voor alle mensen en apparatuur die ik niet vermeld heb: Het niveau was erg hoog!! en alle mensen waren onzettend vriendelijk en aardig! en hoe kan het ook anders...DIYers onder elkaar

Nog even over die muziek....Dat was een chinese vrouw (groep) : MeLoDy en volgens de tekst in het boekje speelt in dit nummer enkel een gitaar en een bamboe fluit...waar al de rest van het geluid, waaronder dat droge laag, vandaan komt hebben ze er helaas niet bij geschreven...Het is dan ook de eerste SACD die uitgegeven is door de : Perfect music production company in hong kong en zullen ze niet alle tekstuele inhoud gecontroleerd hebben......

Dan hier nog, de door velen gevraagde uitleg over de naam doppedoos...
Mijn naam is dorpema en ben ruim 10 jaar Chef TD geweest van Sony Music. Telkens als ik erbij geroepen werd om een moeilijke storing in de CD fabriek op te lossen en het gereedschap van de monteurs moest gebruiken...smeet ik meestal hun totaal versleten sleuteltje 10 en 13 meteen in de prullebak en liep naar de werkplaats om mijn persoonlijke doppendoos te halen die natuurlijk achter slot en grendel stond...Liep dan met een geirriteerd gezicht terug en riep dan: Slecht gereedschap creeert storingen....vehelpt ze niet!!! De rest laat zich raden

Nogmaals: Complimenten aan iedereen en Thanks, geweldige dag!!!

Groetjes Simon& Daddy
audiofreak
Contacteer:

Bericht door audiofreak »

Allereerst wil ik zeggen dat ik een hele leuke dag heb gehad en Wowly bedanken voor zijn organisatie.Het liep gesmeerd en het aantal deelnemers in mijn optiek goed was.Hierdoor kreeg je de kans om mede-forummers beter te leren kennen en ik vond dat er een hele ongedwongen sfeer heerste en er veel ruimte voor vragen aan elkaar was.Ook heel prettig was voor mij (als niet-techneut) de zeer begrijpelijke uitleg en antwoorden in lekentaal van mede-forummers op mijn gestelde vragen,met name over mijn B&W 640-i speakers en mijn modificaties.(=(ik heb gelijk bij aankomst thuis 1 modificatie al toegepast .:D
In het algemeen vond ik de luisterindrukken positief en ik vind het afwerkingsniveau van de diversen zelfbouwspeakers erg hoog.
De luisterindrukken van de diversen speakers vond ik nogal verschillend.
De dipoolspeakers vond ik de minste,hoewel ik het concept in z'n geheel erg gedurfd vind en ik ze op de DIYdag beter vond klinken dan hier.Naarmijn idee lag dat niet aan de speaker zelf,maar eerder aan deversterkers.(2x klasse D)De klankbalans was in mijn luisteroptiek totaal onevenwichtig en miste heel veel bass en midbass.Op het einde van de dag met Wowly's speakers als mid/hoog en de Lua versterker klonk het gewoon goed en zo zou het naar mijn idee ook moeten klinken.Ik maak er wel een kleine kanttekening bij en dat is dat ik ze met Wowly's speakers erbij maar een kleine 2 minuten heb gehoord in die configuratie,maar wat ik hoorde klonk echt niet verkeerd.In ene luisterde je naar een volwassen speaker. :) :) En volgens mij heeft de bouwer het ook zo bedoeld.:wink:
Zo zie je ook hoe het kan verschillen met een andere krachtiger versterking,zo lijkt mij.De
De Tl speakers met die zelfbouw voor en eindversterkers van Vader en Zoon (sorry,ik ben vele namen inmiddels weer kwijt of ik haal de gezichten erbij door elkaar) vond ik geweldig klinken en matchen met elkaar.Mooie kleur en houtsoort ook.Alleen die ikea standaards en hoogte van de speaker zelf zou ik zeker wat mee doen,maar ik begreep van Zoon dat hij dat in de planning had staan.(gelukkig maar).Prachtige en diepe soundstage en het geluidsbeeld ECHT los van de speaker.De andere speaker (grijs) met dezelfde gebruikte units vond ik in een vergelijk een stuk minder klinken en hier vond ik het geluidsbeeld niet los van de speaker komen en minder diepte en breedte van soundstage dan de TL's.
De speakers van Fireman (witte losse kasten) klonken in het allereertse begin en waar ik mee begon (groep 2) te basserig.Op het einde van die luistersessie klonk het een stuk beter nadat de apparatuur warmer was geworden.Later op de dag nog eens gehoord met andere versterking (geloof ik,maar weet het niet precies meer) en klonk het nog bete,meer in balans en diepe soundstage.Op de DIY dag heb ik deze ook gehoord en vond ze toen ook al niet verkeerd klinken.Nu had ik dat weer.
De Avalon look-a-likes van Edo had ik ook op de DIYdag gehoord en nu dus weer.Tja deze speaker klopt in mijn oren helemaal.Goeie diepe en brede soundstage en goede plaatsing.Muzikaal.Kan ik uren naar luisteren zonder irritatie of onrustig gevoel.Jammer dat ik de SF look- a-likes niet gehoord heb.Vond ze wel mooi om te zien ,vooral het gefineerde.Ben ook heel benieuwd naar je andere SF look-a-likes die je van plan bent om te gaan bouwen.
De speakers van DIY freak heb ik wel gehoord,maar ik heb daar een verkeerde indruk van over gehouden.Dit had meer te maken met de versterking van de klasse D versterkers dan zijn speakers.Ik kan over zijn speakers dan ook niets zeggen.Wel over de TEAC en zijn DAC en de Behringer DAC.Zonder Behringer DAC en dus met de TEAC eigen DAC vond ik de TEAC beter.Met de Behringer was het groffer in geluidsbeeld en minder vloeiender,naar mijn idee.
De speakers van Wowly vond ik ook mooi klinken en heel mooi gefineerd.(vakwerk).Prachtige monitoren om te zien en te horen.Super strakke soundstage en diep,zeer uitgebalanceerd geluid.
De speakers van Rho inderdaad strak en compleet.Goede plaatsing en los van de speaker.

Verder vond ik de versterkers van KT88 erg mooi klinken op de diversen speakers.Buizen en klasse A is toch wel mijn geluid en met bewondering heb ik de binnenzijde aanschouwt.
De diversen klasse D versterkers vond ik in sommige configuraties opvallend goed,maar het is toch nog niet mijn ding.Ik mis een bepaalde emotie in muziekaliteit.

Toch sprong er 1 ding uit en het was een complete verassing voor mij,maar jongens wat maaktte dat kleine *** ding een muziek en wat een soundstage zeg.Natuurlijk kan het veel beter,maar toch...echt een compliment waard aan de bouwer.Ik was er echt van onder de indruk en nog wel.Het mag zo in mijn werkkamer komen staan spelen.Natuurlijk kan ik nog iets zeggen over de S en T klanken,maar ik laat het zo.
Afbeelding [img]
Overigens heb ik mij niet gehouden aan de opzet van de luistergroepjes(sorry) en ben gewoon steeds wat vaker gaan wisselen in de ruimtes.En het buiten staan om de nicotine behoefte te blijven voorzien en mijn vragen af te vuren op de anderen enz.

Jongens,dit mogen we vaker doen in kleine groepjes.Ik vond het heel gezellig en gemoedelijk en bovenal weer leerzaam en leuk om de verschillende gezichten van de mede-forummers te zien,als ook de verschillende bouwsels.

Dank jullie allen voor deze leuke dag en KT 88+DIY-Freak voor het met elkaar rijden.Leuk om nu te weten dat er ook hier in het gooise mede-forummers zijn.

BTW De Lua cd speler klopte in mijn oren ook niet en sluit me daarbij aan bij KT88.Het zouden de buisjes kunnen zijn dacht ik,maar begreep later dat er al eerder iets mis mee was geweest.Wat ben ik even kwijt.

Met groet,

8)
Laatst gewijzigd door audiofreak op zo 28 mei 2006, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
weidok

Bericht door weidok »

Bart_M schreef:

Wowly, wil je vandaag niet langskomen met je speakers? Ik heb toch niets te doen. :lol:
Inderdaad leuke verhalen... en leerzaam zo zie je maar
dat erg toch veel smaakverschillen zijn..
Ieder beleefd de muziekweergave toch anders... tja

Lijkt mij dat de eenvoudige 2 wegsystemen het er
heel goed hebben afgebracht... en akoestiek is erg
belangrijk.. :)

RHO waar staat jouw SEAS ontwerp kan em zo snel niet vinden..??
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

en dat ik dit topic nu net 1 dag te laat moet ontdekken!!!!

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
rho

Bericht door rho »

weidok schreef:
Bart_M schreef:

Inderdaad leuke verhalen... en leerzaam zo zie je maar
dat erg toch veel smaakverschillen zijn..
Ieder beleefd de muziekweergave toch anders... tja

Lijkt mij dat de eenvoudige 2 wegsystemen het er
heel goed hebben afgebracht... en akoestiek is erg
belangrijk.. :)

RHO waar staat jouw SEAS ontwerp kan em zo snel niet vinden..??
Hier zo.

Muziekfreak, ik vind het raar dat de klasse D's je zo tegen vallen. Ik heb absoluut niets tegen buizen hoor. Dat kan heel erg mooi klinken, maar ik heb hetzelfde gevoel bij klasse D en ook bij de "gewone" klasse A en AB met transistoren. Bij elk type versterking zitten er erg goeie dingen tussen. Ik vind het dus een beetje raar dat je bij elke klasse D het idee hebt dat het niet zo goed is.
Peersoonlijk vond ik mijn eigen speakers erg mooi klinken op de UcD van Wowly.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”