Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
FrankG
Berichten: 508 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10
Bericht
door FrankG » ma 22 mei 2006, 19:07
Jan-Willem schreef: Bart_M schreef: En, hoe klonk tie?
Niet, had niet eens gelet op polariteit
Alle woofers, zit aan de andere kant ook nog 1 uit fase. Tweeters aan bijde zijden. Het is btw wel leuk om een topic te openen met alle eerste speaker kasten.
Inderdaad dat zou leuk zijn.
Mijn eerste project was de atlas van visaton, een transmisielijn.
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » ma 22 mei 2006, 19:18
FrankG schreef: Mijn eerste project was de atlas van visaton, een transmisielijn.
De Atlas is toch een basreflex
FrankG
Berichten: 508 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10
Bericht
door FrankG » ma 22 mei 2006, 19:20
Dan vergis ik mij in de naam, zal eens effe zoeken. Is al heeeeel effe geleden.
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » ma 22 mei 2006, 19:24
Krijg nou wat, die kende ik nog niet
FrankG
Berichten: 508 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10
Bericht
door FrankG » ma 22 mei 2006, 19:26
SARK schreef: Krijg nou wat, die kende ik nog niet
Jaja zolang ga ik al mee
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » ma 22 mei 2006, 19:32
Mwah, zo lang doet Visaton toch nog niet mee op de zelfbouwmarkt
FrankG
Berichten: 508 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10
Bericht
door FrankG » ma 22 mei 2006, 19:34
Kan niet goed volgen , wat bedoel je? Het is toch weeral zo een 10 jaar gelden dat ik deze heb gemaakt.
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » ma 22 mei 2006, 19:42
SARK schreef: Mwah, zo lang doet Visaton toch nog niet mee op de zelfbouwmarkt
De oudste gids van Remo die ik heb is van 1981. Daar staan Visaton units in.
Hoe lang Visaton bestaat weet ik niet maar wel langer dan dat.
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » ma 22 mei 2006, 19:44
Ik kan er goed naast zitten maar bijvoorbeeld een bedrijf als Audax of Peerless gaan toch al langer mee
(KEF even buiten beschouwing gelaten)
Hififiel
Berichten: 391 Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen
Bericht
door Hififiel » ma 22 mei 2006, 20:19
SARK schreef: Mwah, zo lang doet Visaton toch nog niet mee op de zelfbouwmarkt
Visaton is niet 1 van de oudsten maar ze zijn al meer als 30 jaar bezig
Enneuh die Atlas Transmissions waren ook mijn eerste serieuse zelfbouw project 13 of 14 jaar geleden
heel veel plezier van gehad (mijn ouders waren minder blij)
Kevin
FrankG
Berichten: 508 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10
Bericht
door FrankG » ma 22 mei 2006, 20:22
Kwam me daar een bas uit zeg.
Klein detail. ze zijn verwerkt in mijn Utopia´s .
Ze moesten er om een of andere reden in.
De balkjes van de baskasten zijn van de Atlas
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » ma 22 mei 2006, 20:27
Hififiel schreef: SARK schreef: Mwah, zo lang doet Visaton toch nog niet mee op de zelfbouwmarkt
Visaton is niet 1 van de oudsten maar ze zijn al meer als 30 jaar bezig
OK, ik blijf leren vandaag
Ik dacht dat ze veel korter bezig waren, ik neem bij deze mijn woorden terug
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » ma 22 mei 2006, 21:08
Foto's heb ik niet maar mijn eerste speakers waren van Roselson of iets dergelijks... Kon er zelfs kaarsen mee uitblazen (was toen de ultieme test voor boxen... 35-40 jaar geleden ofzo..)
Kees
FrankG
Berichten: 508 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10
Bericht
door FrankG » ma 22 mei 2006, 21:10
hahahahaha, kaarsen mee uitblazen.
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » ma 22 mei 2006, 21:19
ja,ja, oude truukjes. Zet ook nu nog wel eens een waxine lichtje voor de uitgang van een TL. Mag niet gaan wapperen, want dan doe ik iets niet goed.
FrankG
Berichten: 508 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10
Bericht
door FrankG » ma 22 mei 2006, 21:22
sietse schreef: ja,ja, oude truukjes. Zet ook nu nog wel eens een waxine lichtje voor de uitgang van een TL. Mag niet gaan wapperen, want dan doe ik iets niet goed.
Is dat zo?
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » ma 22 mei 2006, 21:29
FrankG schreef: sietse schreef: ja,ja, oude truukjes. Zet ook nu nog wel eens een waxine lichtje voor de uitgang van een TL. Mag niet gaan wapperen, want dan doe ik iets niet goed.
Is dat zo?
Wist je dat niet? Is een oeroude truuk.
Als de line goed is afgestemd, mogen er geen "schokgolven" uit de opening komen. Je kunt er ook mee meten waar "knopen en buiken" optreden in een line, vooropgesteld dat je er bij kunt. Zelf nooit gedaan hoor. Maar bv bij mijn driepitters blijft het flammetje mooi rustig voor de uitgang.
FrankG
Berichten: 508 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10
Bericht
door FrankG » ma 22 mei 2006, 21:32
neen, het is lang geleden dat ik nog met een transmissielijn heb gewerkt. Weer wat geleerd vandaag.
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » do 25 mei 2006, 20:29
Dat begint al op aardig hevige speakers te lijken he. Hoe verder het project vordert hoe indrukwekkender de kasten lijken.
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » vr 26 mei 2006, 13:32
Lekker stevige wandjes.
Welk fineer komt er op?
Hififiel
Berichten: 391 Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen
Bericht
door Hififiel » vr 26 mei 2006, 14:03
Daar zit ie hoor,
the little man withe the giant speakers
Kevin