Tumult in Breda

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Plaats reactie
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Tumult in Breda

Bericht door Bart_M »

EDIT: even een eigen topic om de boel niet zo te vervuilen.

Ik lees zojuist nog even een berichtje van Wowly.
Hij vraagt of ik nog wil komen. Ik heb zojuist te horen gekregen dat een afspraak van volgende week niet doorgaat, dus ik wil zeker gaan komen.

De andere vraag van Wowly was of ik de Tumult wilde meenemen.
Ik ben dit aan het overwegen, maar dan moet er wel de juiste muziek bij zitten. :wink:

Er is me wel een fysio behandeling in het vooruitzicht gesteld. Die zal ook nodig zijn, aangezien het gewicht van de sub vrij aanzienlijk is... :roll:

Daarnaast moet iemand een pre-amp hebben met een cross-over.
Laatst gewijzigd door Bart_M op zo 21 mei 2006, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

He ha!!!

Oke Bart, goed dat je nog kunt komen.

Aangezien jij waarschijnlijk de meest brute basspeaker hebt van het forum is het goed om je erbij te hebben.

Wel een probleempje van die voorversterker..is daar een oplossing voor te vinden????

Wowly
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@bart&wowly
Mijn buizen pre heeft wel een apparte buis voor mono uitgang voor sub. maar geen cross en level instelling. ik gebruik hem voor regelbare sub-versterkers. Weet niet of je daar wat aan hebt? De muziek die ik mee neem zit vol laag....daar draait het bij mij om 8)
Groet simon
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Helaas, mijn versterker heeft geen regelknoppen erop voor levels en frequentie...

De levels zou ik nog kunnen regelen met de Behringer. Deze kan +- 15 dB.
Maar de frequentie blijft een probleem. Niemand een fatsoenlijk extern crossover kastje?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

In mijn UcD zit een 24 dB/oct laagdoorlaat op 40 Hz ingebouwd voor mijn eigen sub. Dat zou dus op zich moeten kunnen, tenminste als iemand anders een voorversterker met een extra uitgang heeft zodat je met die voorversterker het volume van hoofdspeakers en sub kan regelen. Voor mijn eigen set heb ik die sub niet nodig, ik speel nu thuis zonder en laat de dipoolbas doorlopen tot 28 Hz. Vind ik mooier.
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

als ik het dus goed heb begrepen zou de ucd van jou (jeroen D) aan mijn mono uitgang kunnen (die is met hoofd volume mee geregeld); De Ucd aan de Tumult die dan vanaf 40 HZ mee kan draaien......Hoop dat de ruimte dan niet te klein is voor de Tumult want de naam voorspelt: T...... en de miniTL's hebben eigenlijk al genoeg laag voor kleine ruimtes. Het dak gaat er volgens mij af met die tumult!! 8) Indien we voor deze optie kiezen wil ik wel beginnen met demo zonder tumult en dan met...dan zitten we in het begin tenminste nog droog 8)
Simon
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Die tumult gaat om te kotsen zo laag! Echt ziekmakend als je niet oppast. Daarom had ik hem er zo graag bij gehad, zodat iedereen hoort en voelt wat ie mist als je sublaag niet hebt bij muziek (en dus niet alleen bij films)

Zo'n ding (noem ik het maar even) als Bart heeft is mijn referentie voor veel eigenschappen van een bas-unit.

Wowly
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik denk niet dat een UCD echt voldoende power levert voor deze sub. Ik zal mijn eigen eindtrapje meenemen.
Maar het is allemaal niet echt optimaal.
Er moet echt een variabel frequentie filter op.
Laatst gewijzigd door Bart_M op zo 21 mei 2006, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Probleem is het dat er geen crossover in zit. Het subsignaal moet wel uit de normale speakers worden gehaald, anders is er overlap.

We zouden zoiets moeten hebben:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Heeft Rob niets liggen toevallig? :P (denk hierbij aan een hele mooie zelfbouwvoorversterker die heel erg lijkt op een populair maar kostbaar high-end product :mrgreen:

Wowly
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik heb hem nog gebeld, maar hij nam niet op. Ik zal het morgen eens aan hem vragen. Wellicht wil hij ook nog wel komen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

doppedoos schreef:
Het dak gaat er volgens mij af met die tumult!! 8) Indien we voor deze optie kiezen wil ik wel beginnen met demo zonder tumult en dan met...dan zitten we in het begin tenminste nog droog 8)
Simon
O ja , we zitten idd onder het dak, hmmm
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Bij Rob zaten we destijds in de kelder:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19251.175
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

De UcD van Jeroen heeft een extra pre out die tot 40 Hz gaat. Hang daar een grote amp aan met variabele volume regeling en je bent er!

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Bart_M schreef:
Helaas, mijn versterker heeft geen regelknoppen erop voor levels en frequentie...

De levels zou ik nog kunnen regelen met de Behringer. Deze kan +- 15 dB.
Maar de frequentie blijft een probleem. Niemand een fatsoenlijk extern crossover kastje?
Met jouw behringer kan je ook de frequentie regelen! (Ik heb hem ook deq2496)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Klopt, maar je kan niet het overige signaal doorgeven naar de fronts...
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Daarom zei ik ook dat je een voorversterker met twee uitgangen nodig hebt. Eentje naar mijn UcD voeren die je dan uitsluitend als 40 Hz laagdoorlaatfilter gebruikt waar dan zoals Montana zegt weer een eindtrap aan moet hangen (het zou wel leuk zijn om te kijken of mijn 2x50W T-amp het dan benauwd krijgt, je kunt zo'n ding heerlijk in verzadiging sturen en met zo'n grote sub heb je vaak veel minder versterkervermogen nodig dan dat je denkt. Zeker bij klasse D).
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Maar ik wil nu juist niet vastzitten aan frequenties. Sommige speakers hebben een crossover nodig van 30 Hz, andere weer van 80 of 100 Hz.
Daarboven moet naar de fronts worden gerouteerd.

Mijn Tag surroundprocessor kan dit prima, maar daar heb ik gelijk een externe monitor voor nodig om deze in te stellen. Ik zoek het eigelijk ook niet om deze mee te nemen. :roll:

Ik wil de Tumult wel meenemen, maar dan moet hij echt goed aangesloten kunnen worden...
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Heb je gelijk in Bart, als er geen variabel crossover is voor zowel hoofdluidsprekers als de sub krijg je nooit een resultaat dat echt goed klinkt. Zonder zo'n crossover maar beter thuislaten, zonde van de moeite en geeft een hoop geklooi terwijl we zoveel mogelijk willen luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”