Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wat dacht je van iets met een saxofoon? Is opzich een hard instrument en rekend genadeloos af met je hoog...
Ik heb een mooie track van Miles Davis, maar dat duurt wat lang. Korte maar toch complete muziekstukjes hebben mijn voorkeur, afbreken van een nummer vind ik jammer. En ik heb dus geen mooi stukje sax van een paar minuten. Iemand anders?
Wowly: Madonna is leuk idd en heeft lekker veel bas. Maar Sting heeft ook mooie tracks met veel bas wat dat betreft met meteen wat meer extra info over de andere instrumenten. Dat is natuurlijk naadje bij die zuiver elektronische opnames van Madonna.
Over sax gesproken:
Ik neem sacd; antiphone blues mee....sax en kerk orgel! nummer 12the shepherd(4.01) , Imposant hoe Gustav Sjókvist een kerk orgel probeert te laten 'swingen'terwijl Arne Domnerus zich een beetje in moet houden om het orgel niet voorbij te hollen met z'n sax....
verder maak ik een cd'tje met een half uur muziek (geen klassiek) maar wel al het ander van DUB , jazz, chinees, tibettaans, italiaans , zuid amerikaans, indiaas zweeds tot irish underground en zal de bekenden ( patricia barber; roger waters; katie melua; diana krall; miles davis; jazz at the pawnshop en vele meer)achterwege laten daar die wel aanwezig zullen zijn. Het is ook leuk om iets minder bekends te horen: Hier wat titels waar ik nog uit moet kiezen:
Alice-ecco i negozzi
bab&rolando808-mas que nada
cyrano- blue train
Dawn Penn -You dont love me nonono(heel bekend maar wat gedateerd)
DrAlban- one love
eyedentity-heavy interfearance
fat freddys drop-ernie
jesse cook- beloved
josse padilla- bossa rosa
Karibremnes- enelski berlin
Kathleen battle-cancion de cuna
kruder dorfmeister?
Melody- singing for the cow boy
nusrat fateh alikhan-mustt mustt
william orbit- gringatch demento
yungchent Lhamo-lhasa phumo tibet
synchronic- days go on
Karrin allyson
eva cassidy-what a wonderful world
Kortom, moet nog een beetje kiezen....Wil een kompilatie cd'tje maken van 30 minuten.....Alle bovenstaande nummers hebben het nadeel/voordeel dat als er iets niet klopt in het laag in versterkers/speakers ze dan ook meteen door de mand vallen. Het hoog is meestal niet "zo moeilijk" althans met buizen.
Misschien ga ik nummers toch wel inkorten al ben ik er eigenlijk fel op tegen maar ja , je moet wat...
Gisteren was het 25 jaar geleden dat Bob Marley is overleden.....misschien ter ere van hem nog een nummertje....leuk voor TL's, minder voor de buren!
Yes, ik herken een boel, maar ook veel onbekenden!
@ Jeroen, heeft sting zoveel laag? Wist ik niet, maar ik vind het oke hoor. Ik gebruik altijd madonna om het laag te checken. Daarbij is het wat anders dan de meeste laid back muziek
Misschien dat Björk, Hunter ook wat is. dit is echt een anabole gepepte bas die menig speaker de nek om draait (figuurlijk dan he)
waar ik verder aan zat te denken, gewoon omdat ik de muziek mooi vind, niet vanwege enige audiofiele insteek:
- wat Nederlandstalig: Blof/De Dijk
- Wat vrouwenstemmen (alhoewel al erg goed vertegenwoordigd): Ilse Delange, Tracy Chapman, Stevie Ann,...
- wat funky: Gotcha, Prince
- Mooie liveopnames: James Taylor (alhoewel ik hier waarschijnlijk wel bij in slaap val), Sarah McClachlan
Allemaal een beetje afhankelijk van mijn stemming uiteraard
Madonna is misschien wel geschikt om de kwantiteit te beoordelen.
Om de kwaliteit van de laagweergave te beoordelen gebruik ik het tweede deel van de orgelsymfonie van Saïnt-Saëns. Heel lage frequenties op een subtiel niveau. Pas als de weergever op een goede manier laag kan weergeven krijg je hier iets van mee. Bij wat mindere goden vallen deze lage ondertonen nauwelijks op. Het vierde deel van dezelfde symfonie is optimaal om het oplossend vermogen van de keten op te beoordelen. Dit is een vrij heftig stuk waarbij het geheel al snel veranderd in een brij van geluid als er ergens iets niet in orde is. Bij goede weergave is het nog steeds een heftig stuk maar blijven alle instrumenten op hun plaats en afzondelijk herkenbaar.
heb inmiddels een compilatie gemaakt met een paar ingekorte nummers maar zit nog steeds op 42 minuten:
anderzijds wil ik eigenlijk beginnen met een paar sacd's maar het duurt per slot maar 30 minuten zo'n demo....kortom aan keuze ontbreekt het niet wel aan demo tijd.....ik denk dat de luisterende mensen ook wensen hebben dus wat je ook van te voren bedenkt....we zien wel......
Groet Simon
Hey, is er nog steeds geen vaste lijst gemaakt van muziek die we op iedere set willen horen.
Is er nog behoefte aan?
Wowly
Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Ik wil gewoon lekker genieten, nieuwe muziek ontdekken en bij de bekende stukken de set vergelijken met de weergave thuis.
Ik neem wel wat (SA)CD's mee. Misschien voor de klooi uurtjes of ook voor on der de luistersessies. We zien wel.
Ik sluit me bij rho aan. Ik weet wat mijn muziek doet op de Isis, maar misschien wel handig of leuk dat mensen die willen luisteren zelf hun muziek aandragen. Zo kunnen ze een beetje een indruk krijgen wat die soort muziek doet op die speaker.
Maar ik neem zelf ook wel wat muziek mee en zie wel hoe het verloopt die dag. Komt goed.