Gezocht: Tweeter

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Gezocht: Tweeter

Bericht door fireman »

Gezocht tweeter voor bij mijn 15W8530K00.

Ik heb nl nog een paar nagenoeg nieuwe 15W8530K00's liggen.
Om zelf nou eens "echt" aan de slag te gaan zoek ik een mooie tweeter die hier bij past. Dan kan ik wel de bekende 9700 ( heel mooi ) gelijk nemen of een ander uit een bekend ontwerp. Maar om zelf eens een speakertje te maken wil ik gewoon iets aparts en wat nog niet bestaat ( combi dan ). Ik wil dan een klein speakertje maken alá A4. twee-weg dus.

Specs van deze units staat hier -> 15W8530K00

En zo zien ze er uit:

Afbeelding

Afbeelding

Laat maar eens weten. ( wie weet heeft iemand nog iets op de plank liggen )
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Misschien de nieuwe 6600 SS?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Vind je het hoog van die avalon kloon niet iets? C12/T6
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

een Thiel / Accuton c2 33 ? voor weinig in de opruiming
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Dat ding is net wat meer tweeter dan middentoner.. Er staat toch een C23 te koop? Hoewel je met die mid woofer ook een kleinere tweeter kan nemen! C12 dus.. maja das accuton!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Doe eens gek! Neem iets van Morel!
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Bohlender & Graebener Neo3 pdr ?
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Ik moet zeggen dat die tweeter bij Dennis wel heel erg fraai is. Zou ik best wel erin willen. Maar past dat ook? ( frequentie verloop ) Vanaf waar begint deze exact en kan mijn 15W dat verder naar beneden afwerken?

Effe kijken, Dennis heeft de C2 12/6 tweeter. En er staan de C2 33 en een paar C2 22 te koop. komen die overeen met de C2 12/6 ?

Leeuwarden schreef:
Doe eens gek! Neem iets van Morel!
Linkjes en prijzen.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

fireman schreef:
Ik moet zeggen dat die tweeter bij Dennis wel heel erg fraai is. Zou ik best wel erin willen. Maar past dat ook? ( frequentie verloop ) Vanaf waar begint deze exact en kan mijn 15W dat verder naar beneden afwerken?

Effe kijken, Dennis heeft de C2 12/6 tweeter. En er staan de C2 33 en een paar C2 22 te koop. komen die overeen met de C2 12/6 ?

Leeuwarden schreef:
Doe eens gek! Neem iets van Morel!
Linkjes en prijzen.
C12 is goed te doen vanaf 2Khz en loopt wat verder door dan de andere tweeters, de andere, grotere tweeters, kunnen veel lager ingezet worden. C33 vanaf ongeveer 1,1 Khz en de C22 net als de C23 vanaf ongeveer 1,5 Khz. De C23 is het nieuwe model van de C22 en staat bij vraag/aanbod dacht ik.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Montana schreef:
C33 vanaf ongeveer 1,1 Khz en de C22 net als de C23 vanaf ongeveer 1,5 Khz. De C23 is het nieuwe model van de C22 en staat bij vraag/aanbod dacht ik.
Je zult de C24 bedoelen, en de C23 stond bij V/A. Heb besloten om hem toch nog maar ff te houden ;) De waterval van de C23 heeft wat problemen rond de 4 Khz. Ik denk eigenlijk dat dat bij de C24 opgelost zal zijn, echter heb ik daar nog geen onafhankelijke reviews van gezien.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de verschillende 15 cm revelator modellen?

Ik zie verschillende specs, oa 4 en 8 ohm maar ook verschil in T&S paramters, wat is het verschil in praktijk en toepassing?


gr Paul
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

fireman schreef:
Leeuwarden schreef:
Doe eens gek! Neem iets van Morel!
Linkjes en prijzen.
Speaker & Co
BMM
Remo
Overal te koop dus...
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

De nieuwe Audax TW 025 A26. En heel betaalbaar!

Afbeelding
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

De nieuwe ScanSpeak is nu ook getest in de nieuwe HH! Ik heb vanmorgen heel vluchtig gekeken... Zag er heel erg goed uit!
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

deepspace schreef:
De nieuwe ScanSpeak is nu ook getest in de nieuwe HH! Ik heb vanmorgen heel vluchtig gekeken... Zag er heel erg goed uit!
Altijd maar dat scanspeak.. Dat verveelt toch :wink:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Montana schreef:
Altijd maar dat scanspeak.. Dat verveelt toch :wink:
Tja, maar deze lijkt echt heel goed te zijn :) Dan maar saai ;)
Gebruikersavatar
Fineermannetje
In memoriam †
Berichten: 30
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:45

Bericht door Fineermannetje »

Op het htforum wordt je weer doodgegooid met thiel en partner, ook dat wordt saai, haha :lol:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Tja, het is nu eenmaal zo dat er geen 1000 echt goede speakerfabrikanten bestaan die units op de zelfbouw-makrt verkopen. Dan wordt het rap saai he.

Je kan moeilijk gaan beweren dat SS en Accuton slechte units bouwen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Maak anders een plasmatweeter.
Of neem toch maar een Morel.
Die maken hele koosjere tweetertjes....
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik zou toch voor de B&G Neo gaan hoor. :)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

De tweeter die in penn audio gebruikt wordt? hipuqon (ben niet goed in die naam) Maar ik denk dat die niet de beste prijs-kwaliteit heeft.

Komt die neo laag genoeg?

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Montana schreef:
De tweeter die in penn audio gebruikt wordt? hipuqon (ben niet goed in die naam) Maar ik denk dat die niet de beste prijs-kwaliteit heeft.

Komt die neo laag genoeg?

mvg,

Montana
Kijk! Dat is een goed voorstel. Volgens mij staan die ook goed bekend...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

H1212? H1189? Of als je perse een softdome wilt wellicht een H1147? Kwa prijs/prestatie niet te verslaan en kunnen lekker laag ingezet worden, vanaf zo'n 1700Hz bij 12db/okt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Montana schreef:
De tweeter die in penn audio gebruikt wordt? hipuqon (ben niet goed in die naam) Maar ik denk dat die niet de beste prijs-kwaliteit heeft.

Komt die neo laag genoeg?

mvg,

Montana
Hoe laag had je willen gaan? Je kan 'm wel redelijk laag in zetten dacht ik. Ik meen dat 2200Hz wel haalbaar is. (ben niet 100% zeker) Hj wordt ook wel ingezet met 8" laag-mids, dus erg hoog moet je dat ding filteren.
Ik heb 'm al met verschillende laag-mids (vooral ETON) gehoord en dat viel me telkens erg mee.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ga misschien mijn tweeters verkopen,

Ik heb ze tweedehands gekocht om te kijken of de reference monitor wel mijn ding is. Nou jullie begrijpen dat dat zo is :D

Echter, ik heb nu in mijn hoofd dat ik alle units nieuw wil hebben. Ik heb veel tijd en energie in de kasten geztoken, en wil hem nu "volmaakt" hebben....

Ik weet niet zeker of ik dit wel doe, maar als er iemand is die een goed bod doet kunnen we erover spreken.

Evt zijn zelfs de mid-woofers hiervan ook te koop, deze hebben een transparante coatingipv een zwarte, en ik denk dat ik de zwarte wel mooier vind.

Maar zoals gezegd, ik weet het nog niet zeker.

Oja, het betreffen dus de 2905-9900 en de 18W8546/00 (00 is de transparante coating, de 01 de zwarte)

Wowly
Plaats reactie