Anyhoo. Genoeg daarover...
Extra eindtrap ? Of over naar buizen?
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Contacteer:
- Leeuwarden
- voodooless
- Contacteer:
Tja, was als grapje bedoeld hoorsietse schreef:Ken nie goe gaan, veeeelsenste klein....,passen nooit nie 4x100 watten in...
Dus afwachten geblazen.
Hoera, de Denon staat weer op z'n stekkie. En geloof het of niet, hij doet het beter dan eerst. Het laag staat beter in de klompjes dan eerst. Die begeleidende brief heeft kennelijk effect gehad.
Wat hebben ze gedaan volgens de reparatiebon?
Uitgangsrelais vervangen,
Diverse verbindingen doorgesoldeerd,
Ruststroom afgeregeld,
en het toestel getest onder vollast.
De weergave is inderdaad mooier dan van mijn zelfbouw. Die is toch wat dunner in de sound maar viel, zoals ik al eerder zei, helemaal niet tegen.
Dus op naar de vergelijkings test.
Wat hebben ze gedaan volgens de reparatiebon?
Ruststroom afgeregeld,
De weergave is inderdaad mooier dan van mijn zelfbouw. Die is toch wat dunner in de sound maar viel, zoals ik al eerder zei, helemaal niet tegen.
Dus op naar de vergelijkings test.
sietse schreef:Inderdaad, de Denon wint het nu zeker van mijn zelfbouw.
Wat vind je, vergelijkings test door zetten? Ondanks het gemod? Ben en blijf natuurlijk wel nieuwschierig naar de klank van de UcD. Echt waar richting buizenbak?
UcD klasse D kan je en mag je eigenlijk niet meer vergelijken met het 'klankbeeld"van jouw Denon Sietsesietse schreef:Vermoedelijk richting het klankbeeld van mijn Denon. En dat zou mooi zijn.
Het klankbeeld van UcD is opener (buizengeluid zeg maar) ,
meer detail , betere controle in het laag, diepere en
bredere "soundstage" en geluid komt volledig 'los'
van de speakers dus "lucht" in de weergave...
ook de mindere opnames worden ineens "beter" te genieten ...
Zet je speakers maar eens meer dan 1 meter uit de hoek en
van de wand draai ze 30 - 45 graden naar elkaar toe...
en ervaar het gevoel van "lucht" in de opnames..
- Leeuwarden
Flauwekul,
UcD klinkt niet naar buizen.
UcD ruikt niet naar buizen
UcD voelt niet als buizen
UcD weegt niet als buizen
Wat een onzin. Ucd klinkt gewoon heel erg goed! Dwz met heel weinig vervelende vervorming. Eigenlijk klinken ze dus niet ...

Wat een onzin. Ucd klinkt gewoon heel erg goed! Dwz met heel weinig vervelende vervorming. Eigenlijk klinken ze dus niet ...
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 14 mei 2006, 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
Ja nog niet aan toegekomen om af te maken. Tuin gaat voorLeeuwarden schreef:By the way, jij had toch ook eentje?
Bovendien gaat het nogal slecht met ons bedrijf wat ook hondsvermoeiend is. Ben benieuwd of ze het eind van het jaar redden? Iemand nog een leuke baan met veel vrije tijd en een leuke beunwerkplaats?
Pas goed op je zelf, je wilt niet krijgen wat ik er door heb opgelopen.Bovendien gaat het nogal slecht met ons bedrijf wat ook hondsvermoeiend is.
Maar, als het Leeuwarden past, gaan we toch maar even de luistertest doen. Dan zal ik als ondeskundig en onpartijdig jurilid jullie wel ff vertellen hoe de steel van de vork omgekeerd evenredig achterstevoren is verbonden met de tanden van die zelfde vork, die bij nameten veel te klein blijken te zijn om die steel ermee te verbinden. Kijk, weet je, ik hou wel van duidelijke uitleg en zo.....weet je wel.....
- Leeuwarden
Nou nou "Flauwekul" ..... k@#$%^rt lontje ...Pjotr schreef:Flauwekul,
Wat een onzin. Ucd klinkt gewoon heel erg goed! Dwz met heel weinig vervelende vervorming. Eigenlijk klinken ze dus niet ...![]()
Heb ik niet geschreven "UcD klinkt als buizen"
Er staat "buizengeluid" .... verder moet Sietse het "gevoel" zelf
ervaren anders geloofd hij het toch niet
Vergelijkingstest ... jammie kan bijna niet wachten..
Heb je niet een mooie buizenbak voor de luistersessie? Kan Sietse zelf vergelijken...

@Sietse,
Bedankt voor je goede raad, weet wat je bedoelt en ja ik pas daar wel voor op. Ben al hard aan het rondkijken in de buurt en er zijn ook wel mogelijkheden. Gelukkig trekt de economie wat aan en goede vaklui zijn niet aan te slepen op het moment.
@Sietse,
Bedankt voor je goede raad, weet wat je bedoelt en ja ik pas daar wel voor op. Ben al hard aan het rondkijken in de buurt en er zijn ook wel mogelijkheden. Gelukkig trekt de economie wat aan en goede vaklui zijn niet aan te slepen op het moment.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 14 mei 2006, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Buizenbak .. nee jammer genoeg niet maar wil Sietse ook nietPjotr schreef:Heb je niet een mooie buizenbak voor de luistersessie? Kan Sietse zelf vergelijken...
![]()
![]()
teveel in verarring brengen
Voorlopig nog steeds blij met T-ampje (ga ik binnenkort modden)
en sparen voor 2*50 klasse D (met buizen voortrapje
of UcD 180 ??
- Leeuwarden
Ik heb wel eens een demo gehad met eerst een buizenversterker gevolgd door een transistor. Vandaar mijn opmerking. Het was beide bijzonder mooi. Kortom een goede buizenversterker klinkt dus net zo goed als een goede transistorversterker. En omdat ik kleine kinderen heb die regelmatig tegen mijn versterkers aanzitten is een transistor handiger. Gelukkig bestaat er zoiets als een UcD. Die is alweer een stuk handzamer als een Pass klasse A. Ik heb overigens de laatste tijd wel de neiging om eens een buizenvoorversterkertje te bouwen... (iemand nog ideeen die kwalitatief mee kunnen komen met een UcD?)
- Leeuwarden
Ja, ja, nou ik denk dat ik er wel achter kom. Ik maak wel een afspraak met Jan en dan zal ik jullie mijn ervaringen mededelen.Pjotr schreef:Heb je niet een mooie buizenbak voor de luistersessie? Kan Sietse zelf vergelijken...
![]()
![]()
Overigens Peter, ik weet niet of je het hebt meegekregen, maar de Denon is terug en heeft een metamorfose ondergaan.
Het laag heeft een stuk strakker kontje en het geheel klinkt uitstekend.ik schreef:Wat hebben ze gedaan volgens de reparatiebon?
Ruststroom afgeregeld,