monacor sub "restyled"

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

monacor sub "restyled"

Bericht door bartsegers »

Na een paar dagen schuren lakken schuren lakken, is mn sub weer boven water.

Er waren een paar dingen niet in orde nog.
1: Vervelende resonantie
2: Witte kleur zelfde als muur, toch niet mn favourite :D
3: pootjes waren te kort, en niks voor het oog.

Alles is opgelost nu.
de resonantie kwam van de 15" zelf af. Deze had zich beetje losgwricked van het mdf, wat weer gemaakt is.

het wit, is nu pikzwart. ook de pootjes zijn nu van hout.
Kunnen we weer geneiten.

Afbeelding
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Mooi! Leg er een kussen op en het is een poef! :shock:
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

lijkt wel een Rel subwoofer
nice
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

dank voor de complimenten.

resultaat is ook erg strak geworden.
Het zwart doet ook kleiner aan, in de kamer dan wit.
tis per slot van rekening geen kleine jongen 8)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Mooi :D

Trouwens mag je ook een compliment krijgen van de speaker die ernaast staat. Vind ik een erg leuk ontwerp op die manier!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Ik zou nog wel proberen de montage schroeven voor het woofertje en de tweeter te vervangen door zwart gekleurde exemplaren, dat vind ik zelf iets rustiger voor het oog.

Groeten Walter
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Ze springen inderdaad wat in het oog, helemaal eme eens,
Ik heb echter 1 keer geluisterd naar mijn vriendin, die de zilveren look wel wat "high tech" vond.
Zit ook wat in inderdaad.

De TL krijg misschien een volwassen variant, voor iemand in bestelling
gerdinio
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 17:06

Bericht door gerdinio »

Welk type van Monacor is dit?
Hoe bevalt deze kwestie van geluid dan? Ben nl. zelf ook bezig met de bouw van een Monacor Sub. Vandaar dat ik al beetje nieuwsgierig ben naar het geluid/druk die deze sub opbouwt. Wordt deze dan voor muziek of Ht gebruikt?

grtz Geert
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

De sub is lauter voor HT.
crossed op 75 hz, actief
Eventueel 100 hz, als ik muziek luister

dus als ik eens zin heb, kan ik de sub inschakelen bij mijn zuilen.
De driver is een sp380 P. een 15" die aardig wat stof onder mn bed kan waaien.

Belastbaarheid is "maar" 100 watt rms, echter zijn limiet heb ik niet gehoord nog.

Wel ferme kast nodig, maar ach... 8)
gerdinio
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 17:06

Bericht door gerdinio »

hey bart,

ik heb destijds een sph 315 gekocht waar ik nu ook een sub probeer van te maken. Ligt al een tijdje op zolder. Had helaas niet het goede materiaal om een degelijke kast te maken. Denk je dat dit ook een goede sub zou zijn voor HT? Heb wel een vrij grote ruimte waar deze zou moeten in komen.

thx Geert
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Haal hem eens door winsid heen?
Dan heb je snel gezien wat de responce is.
Ik ken jou driver niet uit mijn hoofd, dus nu kan ik daar niks over zeggen.

Vraag jezelf ook af, wat je eisen zijn, om later teleurstellingen te voorkomen 8)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

snel uit de losse pols simulatie.
-f3 punt 40 hz.
Laatst gewijzigd door bartsegers op vr 19 jan 2007, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
gerdinio
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 17:06

Bericht door gerdinio »

hey bart,

ja had het vroeger ook al eens gedaan en idd kwam ook zoiets uit. Nu moet eerlijk zeggen dat ik nie echt weet hoe ik dit eigenlijk precies moet interpreteren. Ik weet dat je moet zien dat je een normale curve moet hebben zonder pieken of bulten daarin. Maar of dit werkelijk een goede diepe bas gaat leveren weet ik niet echt, mede ook omdat ik een vrij grote ruimte heb waar deze zou komen in te staan. Heb nog niet zoveel ervaring, eigenlijk nog vrij nieuw op het gebied van de zelfbouw (wel al veel gelezen en ook een projectje gedaan met een setje van visaton, nl de couplet -die trouwens echt wel degelijk spelen hoor-), maar ik doe het zeer graag en probeer veel bij te leren.
Mijn kast waar ik met bezig ben is 85l geworden. Dubbele wanden en daartussen nog eens opgevuld met zand (moet nog gebeuren).

Toch bedankt ook al voor de hulp, weet ik toch dat mijn simulatie vrij correct was die ik geprobeerd had.

grtz Geert
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Give it a shot??

met wat actieve correctie, is er een beste sub van te maken hoor.
!
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

mijn subje krijgt een nieuwe bewoner :twisted:

Aangezien ik geen nieuwe eigenaar vindt voor mijn voormalige subje uit de auto, dacht ik. hmm kijk nog eens wat winsid zegt.

Aangezien ik toch een kleine 160 liter sub ter beschikking heb, dacht ik probeer eens.

En als je dan een vlakke curve met een -3db hebt van 25 hz. is dat geen slecht begin voor een experiment.

dus de monacor is eruit, en de phase linear gaat erin.




Afbeelding


Afbeelding
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

leuk, ben benieuwd :)

neem een abbonement...
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Das een leuke woofer ja :twisted: Heb de kwaliteit van het laag nooit ervaren vanwege gebrek aan een fatsoenlijke set, de kwantiteit echter meer dan voldoende...
Gesloten