incl oude discussies en bouwverslagen
Moderator: Beheerdersteam
arjank
Berichten: 2208 Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar
Bericht
door arjank » wo 03 mei 2006, 23:55
Een aantal zullen zich die kleine "Intratuin-plantenbak-creaties" nog wel herinneren van de laatste DIY dag. Deze staan (in geupdate versie) nu mooi bij mijn PC (waar ze perfekt thuis horen).
Goed, het wordt tijd om verder te gaan met dit principe (breedband+laagspeaker) van speakerbouw.
Laatst had ik al een stel leuke tangbandjes laten overkomen, soort van w3-817 maar dan beter, de w3-1364s. Deze hebben een zeer lage k3 en k2 vervorming en gedragen zich ook beter in het middengebied dan de alom bekende w3-817. Dit speakertje ga ik "paren" met de w6-1139SC van Tangband. Een zeer leuk woofertje van ca. 17cm met een xmax van 11,5mm, indrukwekkend ja. In een kastje (bassreflex/passieve radiator) van 11 liter ligt f3 ongeveer bij 39hz, mwhaa, niet slecht.
Volgens mij gaat dit erg leuk worden. Ik hou jullie op de hoogte
kupfer_m
Berichten: 181 Lid geworden op: di 28 sep 2004, 10:01
Locatie: Leopoldsburg, Limburg (BE)
Bericht
door kupfer_m » do 04 mei 2006, 17:57
Hey,
Ben ook van plan een FAST speaker te bouwen.
Davis 20MP8 + Fostex FE103E.
Iemand suggesties voor de filterfrequentie ???
groeten,
K.
Roland
Berichten: 2136 Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:
Bericht
door Roland » do 04 mei 2006, 18:04
Hoi
De laatse keer dat ik die fostex fe 103e gebruikte kwam ik uit op zon 400 a 500 hz 6db/ okt. Is al een tijdje terug trouwens, ik heb de fe 103 gebruikt met monacors sph 60's in d'appolitto, dat kon erg hard spelen (indoor skate baan van 50 bij 100 meter film mee vertoond +sub). hoe meet die Davis? dat speelt natuurlijk ook mee.
@ Arjan, ik heb ze ook in huis die bamboo tangbanders! Heb je al luister ervaringen? Ik heb nog geen tijd gehad om ze in mijn rode avatar luidsprekers te schroeven.
Groeten Roland
arjank
Berichten: 2208 Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar
Bericht
door arjank » do 04 mei 2006, 22:14
Roland, voor zover ik ze heb kunnen beluisteren klinken ze erg open, fris, en totaal niet vermoeiend in het middengebied (daar kunnen de w3-817 wel een beetje last van hebben, zal wel die hoge k3 vervorming zijn). het hoog klinkt ook erg ok, beter dan die wat oude standaard dome tweetertjes.
kupfer_m
Berichten: 181 Lid geworden op: di 28 sep 2004, 10:01
Locatie: Leopoldsburg, Limburg (BE)
Bericht
door kupfer_m » vr 05 mei 2006, 8:36
hoe meet die Davis? dat speelt natuurlijk ook mee.
Heb ik geen idee van....zover ben ik nog (lang) niet.
K.
arjank
Berichten: 2208 Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar
Bericht
door arjank » vr 12 mei 2006, 22:54
Cool, heb net mijn W6-1139sc-jes binnen. Die dingen zijn niet normaal. Ze hebben werkelijk een Xmax van 11,5mm, ik dacht eerst zo van "dat wil ik wel eens zien dan". Dit zijn de ultimate mini-woofers voor in mijn F.A.S.T. systeempje. Mijn plantenbakjes gaven al redelijke bas voor de afmetingen, wacht maar tot je deze hoort (eh, voelt) op de volgende DIY. Plaatjes volgen morgen (ook van de kastjes etc.)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » zo 14 mei 2006, 16:53
zo'n woof heb ik ook nog in de kast liggen, dus dit volg ik met nog meer interesse dan wat ik normaal al zou doen
WMC
Berichten: 276 Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven
Bericht
door WMC » zo 14 mei 2006, 22:52
Heb je ook een specsheet van die breedbander? De woofer kon ik wel vinden, maar met de andere heb ik wat moeite.
Wat kosten ze trouwens?
bartsegers
Berichten: 5431 Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond
Bericht
door bartsegers » ma 15 mei 2006, 0:32
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van die woofertjes?
(ik bedoel dan in NL )
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » ma 15 mei 2006, 13:00
www.tangband.nl
of krijg ik dan weer t hele forum over me heen omdat ik commercieel bezig ben????
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » ma 15 mei 2006, 13:02
Niet als je het in dergelijk kleine lettertjes doet. Ik wist niet dat je dealer was van Tangband namelijk
Wat mij betreft is commercieel Hardstikke goed, maar met open vizier, zoals bijvoorbeld Hypex.
Wowly
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » ma 15 mei 2006, 13:13
dealer is groot woord hoor, is allemaal erg kleinschalig (voor meer heb ik ook de tijd niet) en een niet te verwaarlozen deel van de omzet komt in m'n eigen bouwsels
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » ma 15 mei 2006, 13:27
Henkjan schreef: een niet te verwaarlozen deel van de omzet komt in m'n eigen bouwsels
Maar is goped om te weten, weet ik waar ik het kan halen als het nodig is!!
Wowly
bartsegers
Berichten: 5431 Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond
Bericht
door bartsegers » ma 15 mei 2006, 13:55
weer 1 voor mijn favouriten lijstje1
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » ma 15 mei 2006, 14:19
Hoe spreek je dit uit?
Juoigâ
Wowly
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » ma 15 mei 2006, 16:38
de "u" als oe, de "g" als en duitse g zeg maar, de "â" als korte a. (ik zal eens zoeken naar t fonetische schrift)
het woord komt uit het Samisch, en is het woord voor de traditionele manier van zingen van daar (zie
hier voor hedendaagse versie)
weidok
Berichten: 2570 Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum
Bericht
door weidok » ma 15 mei 2006, 23:39
Henkjan schreef: www.tangband.nl
of krijg ik dan weer t hele forum over me heen omdat ik commercieel bezig ben????
Henkjan : Mooi... mooi... ik vind het goed hoor
Die Caire amps (12V) zijn toch niet toevallig "klasse D"
ovni
Berichten: 1015 Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän
Bericht
door ovni » di 16 mei 2006, 0:32
weidok schreef:
Die Caire amps (12V) zijn toch niet toevallig "klasse D"
En kun je daar ook een marifoon op aansluiten. (hoeveel ampere trekt zo'n ding eigenlijk?)
bartsegers
Berichten: 5431 Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond
Bericht
door bartsegers » di 16 mei 2006, 0:41
klasse a/b en bij volbelasting een 25 tot 80 ampere.
Zeer mooi spul die ciare's !
ovni
Berichten: 1015 Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän
Bericht
door ovni » di 16 mei 2006, 1:17
bartsegers schreef: klasse a/b en bij volbelasting een 25 tot 80 ampere.
Zeer mooi spul die ciare's !
Da's iets te veel, zelfs voor een deep cycle accu
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » di 16 mei 2006, 11:55
car hifi hè, beetje gel accu heeft daar geen probleem mee hoor...
ovni
Berichten: 1015 Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän
Bericht
door ovni » di 16 mei 2006, 14:28
Henkjan schreef: car hifi hè, beetje gel accu heeft daar geen probleem mee hoor...
In een auto draait altijd een dynamo mee, in een zeilboot niet.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » di 16 mei 2006, 15:59
ovni schreef: weidok schreef:
Die Caire amps (12V) zijn toch niet toevallig "klasse D"
En kun je daar ook een marifoon op aansluiten. (hoeveel ampere trekt zo'n ding eigenlijk?)
naja, voor de kleine verbruikers is er natuurlijk de omnes audio variant van de T-amp met 4*15W (voor sat sub systeempje)
weidok
Berichten: 2570 Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum
Bericht
door weidok » di 16 mei 2006, 21:23
Henkjan schreef: ovni schreef: weidok schreef:
Die Caire amps (12V) zijn toch niet toevallig "klasse D"
En kun je daar ook een marifoon op aansluiten. (hoeveel ampere trekt zo'n ding eigenlijk?)
naja, voor de kleine verbruikers is er natuurlijk de omnes audio variant van de T-amp met 4*15W (voor sat sub systeempje)
Heb je daar ervaring mee Henkjan.. hoe klinkt die Omnes variant Tamp?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » wo 17 mei 2006, 13:12
als ik 'm binnen heb zal ik een draadje openen, houden we dit on-topic