Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Wat KT88 zei over dat er meer animo is voor diy luidsprekers dan voor diy versterkers is overigens ook te zien op het forum. Het luidsprekergedeelte is veel vaker bezocht.

Ik vind het jammer dat ik nog niet echt geweldige apparatuur heb om aan te bieden. Misschien is de buizenvoorbak uiteindelijk wel interessant, maar die is ook nog niet af.
Wijx

Bericht door Wijx »

ja meneer en mevrouw pass gaan mee met de sony. Mevrouw pass moet ik nog even kijken of die wel past
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zo, ik ben vandaag op pad geweest voor een luisterruimte.

Er waren vandaag vele teleurstellingen. Bijna alle gemeenschapshuizen zijn oude basisscholen lijkt wel. Allen ruimte's zoals op de DDIY2006.

Locatie 1: De galm kwam je tegemoet, in beide ruimte's. Ze bleken beneden ook een grotere zaal te hebben met houten vloer net onlangs aangelegd systeemplafond. Die was nog het meest gedempt van allen. De zaal was in 2-en te delen als er een soort leren scherm (aan het plafond, zo'n harmonicading) in het midden werd dichtgeschoven. Ik heb het niet kunnen testen, maar ik vermoed dat die niet geheel geluidsdicht was.

Locatie 2: Hier vele ruimte's
1e verdieping 3, waarvan 2 met harde vloeren, het flutterde en echo'de je tegenmoet. De laatste ruimte lag vloerbedekking in, en zelf die had als je in de hoek met je handen klapte een flutterecho, wel vrij weinig galm. Het leuke was dat er beneden een grotere ruimte was die volledig voorzien was van vloerbedekking. Deze galmde en kletterde nauwelijks. Misschien als we de ruimte's met de vloerbedekking kunnen gebruiken, en zelf nog wat extra dempen dat deze locatie nog wel te doen is.

Locatie drie: die nam na herhaaldelijk telefoneren niet op! Terwijl we hadden afgesproken dat er iemand zou zijn. GRRRRR

Locatie 4: electron. deze hadden het duidelijk niet begrepen, ondanks zeer herhaaldelijk uitleggen. Het leek wel een kerk...... Gelukkig hadden ze enkele tips, een kunstenaarscollectief op de hoek en een kunstenaars kolonie een straat verder.

Op de hoek was drie keer niks (doen die kunstenaars eigenlijk wel iets? Ze zitten daar maar wat te hangen....en te hangen....ze praten zelfs langzaam)

Een straat verder was helemaal vreemd, dat stonden ze me nauwelijk te woord. Uiteindelijk lieten ze me een gigantische hal zien (100 bij 150 meter, volledig geisoleerd tegen geluidsoverlast (dát zal wat gekost hebben) Hierín stonden allemaal van die halve buizen/onderkomens waarin wat werdt gedaan (wat???joost mag het weten) en enkele barakken, waarvan één toehoorde aan een kunstenaarscollectief wat veel deed met geluid. Ik de voorzitter daarvan gebeld, kon me niet helpen, misschien de secretaris zegt ie. Ik de secretaris gebeld, nee, kon mee ook niet helpen. Er zat een luidsprekerbouwer in het kunstenaarscollectief, misschien dat die het wist. Ik weer terug naar die gasten van het begin, nee ze wisten van niets. na enige uitleg van mijn kant uit (!) wisten ze toch dat er in de gang achter hun een luidsprekerbouwer zat, maar nee ik mocht er niet in. Na drie maal vragen waarom niet vertellen ze pas dat ie vanmorgen vertrokken is en nog niet is teruggekomen. Misschien dat nóg iemand anders me kon helpen. Iemand die al lang op die locatie zat. Ik daar weer naartoe. Ze bleek een zaakje te hebben in pedicure spulletjes. Zij was degene die de boel bij elkaar hield, de rechterhand van de eigenaar van het gehele stuk industriegebied. Was een oude man, schatrijk, maar dat was hem niet aan te zien, volgens haar. Bezat zowat half Breda......
Zij wist wel een locatie, en ze vond het vreemd dat dat me niet was verteld, want de kunstenaars gebruikten die ruimte's ook!!!. Zowat al degene die ik al in de kolonie gesproken had wist van die ruimte's.....

Wat blijkt. In een grote loods staan drie grote , ja hoe noem je die dingen, portacabins. Hierin word dus door de voorgaande (!) kunstenaars veel met muziek geoefend (drums weet ik allemaal wat). De Oude rijke stinkerd had al die drie portacabins (a 10 meter bij 7 meter) volledig acoustisch in orde gemaakt (vloerbedekking, dempingsmateriaal tegen de wanden etc), want de kunstenaars hadden last van ELKAAR tijdens het oefenen...... Zij aan het bellen want ik wilde dat natuurlijk zien. Wat bleek, alle kunstenaars gaven geen thuis. Zegt ze, tja met dit mooie weer doen ze niet veel. Ze doen überhaupt niet veel. Mijn oren staan niet stil zo hard klapperen ze. Al je zag wat voor een enorme kosten die grote loodsen moesten geven, en wat die kunstenaars er mee deden.....ongelofelijk. enfin.

Ze belt me morgen terug, en dan heb ik contact met iemand die precies weet hoe die cabine's er van de binnenzijde eruit zien. En ze zal meteen vragen wat de kosten zijn, want we konden ze zonder problemen gebruiken op de zaterdag. er is zéér veel parkeeruimte, en ze kunnen zelfs het avondeten verzorgen. Als de cabine's zijn zoals gezegd dan zijn het waanzinnig goede luisterruimte's. Moest er nog iemand unit's meten???? :P :P

5e locatie: mevrouw was er nog steeds niet, ik stond aan een gesloten deur. Balen.

De locatie van de portacabins in de loods is dus tot nu toe de meest geschikte.En zo niet anders bel ik charles van Ooosterum op, of we zijn demo-ruimte's mogen gebruiken. Hij is ook eens begonnen als DHZ-er. Anders wordt het rurimte 2, moeten we zelf maar wat dempingsmateriaal meenemen (dekens ofzo)

Al met al een zéér leuke dag, mede door het weer. en Breda blijft een gezellige stad. En die kunstenaars......die leven echt in een andere dimensie...

Wowly
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Goed werk gadaan vandaag. Eens kijken wat eruit komt.

En qua demping....ik neem de dekbedden wel weer mee... :)
dre

Bericht door dre »

als er nog 2 plaatsen over zijn ben ik graag van de partij.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Jij en wie nog meer? (nickname, anders maak ermaar een)

Jullie zijn de laatste 2. Al degene die zich vanaf nu nog melden en niet op de lijst staan komen op de wachtlijst. Dit houd in dat zo gauw er iemand zich afmeld de eerste op de wachtlijst inschuift en alsnog kan komen. Als de wachtlijst zo groot wordt dat er bijna 10 mensen op staan dan hangt het af van de locatie. Dwz, als er een derde ruimte present is (zoals mogelijk bij de portocabins bij het kunstenaarscollectief) kunnen we evt een derde ruimte inzetten. We hebben genoeg equipment om deze alsnog te vullen.

Helaas pindakaas voor degene die nu op de wachtlijst staan, maar meld je dus alsnog aan voor de wachtlijst, misschien komt er een derde ruimte!

Wowly
Wijx

Bericht door Wijx »

en toch lijkt me zo'n hal van 100 bij 150 ook wel leuk. Kunnen we gelijk gebruiken als zelfbouwwerkplaats :twisted:
fireman
Contacteer:

Bericht door fireman »

Wijx schreef:
en toch lijkt me zo'n hal van 100 bij 150 ook wel leuk. Kunnen we gelijk gebruiken als zelfbouwwerkplaats :twisted:
effe mijn filter aanpassen, maar 100 bij 150 :-k
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

D'r stond ook nog een oude witte rolls royce in, met een paar trussen met veel lampen eraan. Waarschijnlijk een "kunstobject"..
Wijx

Bericht door Wijx »

speakers zijn ook "works of art" dus dat past mooi
dre

Bericht door dre »

ik kom samen met tino,ook sinds kort aangemeld
audiofreak
Contacteer:

Bericht door audiofreak »

audiofreak schreef:
Ik wil ook wel komen op de 27 mei.
Ik zou 2 Gemkow professional netkabel mee kunnen nemen,indien daar behoefte aan is.
Hoi wowly,

Ik heb de lijst nog es doorgelopen,maar ik zie mij niet staan.
Sta ik op de wachtlijst?
Groet,
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Euh, nee! mijn fout sorry :oops:

ik heb de lijst gewoon niet goed bijgewerkt gehad die dag denk ik. Natuurlijk sta je er nu wel bij en je staat zeker NIET op de wachtlijst maar gewoon op de lijst van mensen die verzekerd zijn van een plekkie :D

Vandaag nogmaals contact gehad met de dame die gaat over de acoustisch gedempte portocabins in de loods ('t zijn drie aan elkaar gemaakte cabins, en die staan er drie in totaal). Ze heeft me verzekerd dat het allemaal in orde zal zijn en er geen problemen zullen zijn, alles gaat door, alleen nog ff concreet maken. Tot die tijd blijven alle andere locatie's gewoon nog een optie.

Vanmiddag, vanavond en vannacht aan het fineren van mijn monitors bezig geweest. Ik kan jullie alvast vertellen: :shock: :shock: :shock: 8)

Wowly
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Bagger!! :evil:

De portocabins in de loods gaan niet door, daar er iemand aanwezig moet zijn vanwege de apparatuur in die cabins, en de organisatie geen personeel heeft die dag om als concierge te spelen (vanwege de jazzdagen). Ook bleken ze nog niet geisoleerd te zijn, zoals de dame dacht. Zozie je maar weer.

Wel gaf de dame een andere optie, namelijk een geluidsstudio. Deze is momenteel in aanbouw en zal dan klaar zijn. Dit zijn zeer goed gedempte ruimte's,maar mogelijk te klein (plusminus 3 x 5 meter, de andere kgelijk wat kleiner...) Ze willen ons wel terwille zijn, maar ik zal eerst eens gaan kijken......

Ik heb ook Charles van Oosterum gebeld, welke gezien zijn achtergrond (is begonnen met zelfbouwspeakers te verkopen) ons zeer terwille zou kunnen zijn. Wat schetst mijn verbazing....hij vind het niet oke!!! Het is wat druk, en we verkopen geen zelfbouw meer........ Ongelofelijk!! Dit is een lesje "hoe verloochen je je roots....." Dit valt me echt zéér van hem tegen.

Enfin, als die studio niks wordt, ga ik toch maar een gemeenschapshuis reserveren, en dan moeten we er zelf maar voor zorgen dat de echo's wat minder zullen worden. door wat dekens op strategische plaatsen te zetten en onszelf natuurlijk te gebruiken als dempingsmateriaal. Dus...Als je nog ergens oud tapijt hebt liggen, niet weggooien! we hebben het mogelijk nog nodig :D

Wowly
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Als de ruimtes maar niet vierkant zijn, dat was het allergrootste probleem van die klaslokalen in Zutphen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Morgen ga ik kijken naar de luisterruimte welke in eerste instantie de beste leek maar er niemand aanwezig bleek te zijn toen ik wou gaan kijken. De dame bleek een zweepslag te hebben gehad, en daardoor was e.e.a. fout gelopen.

Mocht de ruimte enigzins aan de eisen voldoen (kan waarschijnlijk beter gedempt, maar dat moeten we maar met z'n allen oplossen) reserveer ik de boel en staat de ruimte ook vast. Ik wil niet het risico lopen dat we de riuimte mis lopen.

Dit was de locatie van 2 ruimte's (ruimte 1: 14 x 7 meter, zeil met een groot oud kleed om te dempen, ruimte 2: 7,5 x 7,5 meter, vloerbedekking )

Ze geven er ook yoga enzo, dus ze zullen vast van die matjes hebben die we neer kunnen leggen om extra te dempen in de grotere ruimte. De kleinere ruimte is wel vierkant, maar heeft vloerbedekking.

Wowly
weidok

Bericht door weidok »

Wowly schreef:
Ze geven er ook yoga enzo, dus ze zullen vast van die matjes hebben die we neer kunnen leggen om extra te dempen in de grotere ruimte. De kleinere ruimte is wel vierkant, maar heeft vloerbedekking.

Wowly
Zijn er wel stoelen dan ....................... \:D/ \:D/ \:D/

Blijft moeilijk om een geschikte lokatie te vinden he ...
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

YESSS

De luisterruimte's zijn geen isseu's meer! Ik he er twee gevonden. De ene is de beste die ik heb gezien en gehoord tot nu toe! Ik zal een fotootje plaatsen zodadelijk. De tweede is een stuk langer, en er staat een enorm opgrrold tapijt (dik!!) te wachten in de hoek. Daarbij worden er nog twee extra kleden bijgezet en hebben we nog de beschikking over 20 van die oefenmatjes (van dat dikke zachte plastic) die we kunnen gebruiken. :D :D

We kunnen al terecht vanaf 9 uur en mogen blijven tot 5-en, dus tijd om te klooien is er ook nog eens!!! (ik bedoel, het nauwkeurig matchen en testen van equipment ten behoeve van de empirische wetenschap :mrgreen: )

De Koffie moet daar betrokken worden alsmede de fris (blikjes), dit alles tegen een gemeenschapsprijsje. Eten moeten je zelf regelen. En de kosten vallen reuze mee!!. We zitten dik onder het tientje, waarschijnlijk rond de 7,5€ pp. Willen jullie een bedrag vooraf betalen (zou ik zelf erg fijn vinden) of willen jullie op de dag zelf betalen?

De wanden van de ruimten zijn schuin (we zitten onder een dak) en er is méér dan voldoende ruimte om gratis te parkeren. De ruimte is snel te bereiken vanaf de snelweg Breda/rotterdam. De schuine wanden zorgen ervoor dat de reflectie allen naar het kleed worden gebracht, de kamer met de vloerbedekking is nogal gedempt 8)

Zo, beter dan dit kan ik het niet regelen voor jullie mannen! Alstublief

Oja, het adres is:

Gemeenschapshuis Beemdentil
Gageldonksepad 5
4824PP Breda
Bijlagen
Dit is vanuit eindhoven gerekend.....
Dit is vanuit eindhoven gerekend.....
ddg.gif (24.77 KiB) 2119 keer bekeken
Hier zie je goed dat de ruimte schuine wanden heeft en dikke stoffen vloerbedekking. De bruikbare ruimte hier is ongeveer 5 x 5 meter (meer als je gaat zitten onder het schuine dak. De andere ruimte is véél breder)
Hier zie je goed dat de ruimte schuine wanden heeft en dikke stoffen vloerbedekking. De bruikbare ruimte hier is ongeveer 5 x 5 meter (meer als je gaat zitten onder het schuine dak. De andere ruimte is véél breder)
Hier zie je bovenaan nog de andere ruimte, maar beter, je ziet zelfs de heerlijke banken staan waarin de organisatie van de dag heerlijk in kan liggen :wink:
Hier zie je bovenaan nog de andere ruimte, maar beter, je ziet zelfs de heerlijke banken staan waarin de organisatie van de dag heerlijk in kan liggen :wink:
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wowly schreef:
Willen jullie een bedrag vooraf betalen (zou ik zelf erg fijn vinden) of willen jullie op de dag zelf betalen?
Ik zou ook absoluut zo veel mogelijk vooraf laten betalen, en anders bij binnenkomst. Als het bedrag definitief is laat het dan weten incl bankgegevens, dan kunnen we het geld jou kant op sturen.

Ruimte ziet er inderdaad best netjes uit :)
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

ziet er best goed uit!
proficiat....al die moeite toch nog ergens goed voor! Thanks!! Even iets organisatorisch, dit omdat ik natuurlijk graag wil komen maar aangezien ik uit NH (enkhuizen) moet komen (file's!!!)wil ik graag een nauwkeurig (tijds)schema hebben van wat precies de bedoeling is, wie wanneer en hoe lang z'n spullen laat horen.....Dan kan ik een mooi DEMO cd-tje voor de mini TL's in elkaar zetten. Dan hoor ik graag hoe lang een ieder ter beschikking heeft....
Even in verband met mijn chronische ziekte, zie ik dat het onder het dak is?! Hoeveel trappen moet ik met m'n spullen op? Waarschijnlijk komt mijn vader ook mee (hij heeft de buizen versterkers gebouwd en getweaked en is ook nieuwsgierig en kan vragen beantwoorden) is dat un problemo?
groet , Simon
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

NO! zekers niet! Daddy is van harte welkom.

ff wat anders, heb je het carpooltopic al gezien? Aangezien je uit noordholland komt zou er mogelijk iemand met jullie mee willen rijden? (montana?)

Jouw TL's komen gewoon in het programma, voor de muziek daarvan is al een topic geopend. Zet gewoon jouw nummers erbij, en we krijgen de meest mooie muziek te horen. We willen ongeveer een half uurtje spenderen aan een vaste ronde van muziek (kunnen we mooi de kwaliteiten van het gebruikte waarderen) en een half uurtje vrije muziek. Iedereen kan hier muziek inbrengen alleen hebben de bouwers van de gebruikte apparatuur voorrang. Je zou bij wijze van spreken het resterende halfuur kunnen volzetten met jou eigen muziekkeuze. Het is denk ik echter ook wel leuk als anderen iets in kunnen brengen denk ik, maar dat mag je zelf beslissen. Als je set (wel of niet in zijn geheel, geef even aan als je dat heel graag zou willen) wordt opgesteld staat ie 2 uur te spelen. 1 uur voor de ene en 1 uur voor de andere groep. Duis misschien kun je de muziek verdelen over deze twee groepen

Echter, misschien veranderen de plannen nog wel, dus maak in iedere geval maar een compilatie klaar, je weet maar nooit!

Ik ben inderdaad blij dat ik toch een goede locatie heb gevonden. Had er al veel moeite/tijd en reizen ingestoken en zou het zeer jammer vinden als het hier op moest struikelen......Maar goed, de laatste horde is nu getackled, WE KUNNEN !! :D :D :D

Wowly
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Geweldig wowly, hartstikke goed!

doppedoos, ik help wel met sjouwen hoor. mijn rug is toch al gebroken van die bakbeesten van montana 8) .
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

HOI Jeroen!

Jij neemt de kasten van Montana mee?? Great!! Stuur ik hem ook nog even de PM over de bijdrage

Zoals duidelijk mag zijn gaat de dag defintief door!! Jullie hebben als het goed is allemaal een PM gekregen over de bijdrage aan de kosten (als het goed is, anders stuur mij maar even een PM-etje (personal message/PB persoonlijk bericht = NL).

Alleen Martijn M heb ik nog niet gestuurd, omdat het niet duideleijk is of ie kan komen of niet.

KIJK REGELMATIG NAAR DE EERSTE POSTS VOOR UPDATE"S !

Hier staan de gegevens voor de locatie, lijst van mededingers etc later ook de setups die gaan worden gemaakt.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde setup, zet hem hier neer in dit draadje of stuur me een PM met je wensen.

Wowly
Martijn H

Bericht door Martijn H »

haha.. Ik heb niks met Jeroen afgesproken. Hij woont 60 Km onder mijn woonplaats! Dus dat doe ik hem niet aan :wink:

Ik denk dat hij bedoelt dat hij tijdens het filteren al aardig wat gesjouwd heeft met mijn luidsprekers..

Ik denk dat ik het laat schieten om niet veel later in het westen iets te zoeken voor een man of 8, 10.. Misschien wel bij mij thuis!

Die maandag na Breda heb ik ook een behoorlijk pittig tentamen wat ik moet halen om geen half jaar studievertraging op te lopen.. En dit knaagt natuurlijk wel een beetje aan me dan. Ik zou nog een auto kunnen lenen van iemand nu, maar het feit dat het niet uitkomt en ik het me eigenlijk niet kan veroorloven die dag, maakt dat ik het laat schieten.

mvg,

Montana
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Groot gelijk joh, studie gaat voor. Je begreep het inderdaad zoals ik het bedoeld had :wink: .
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”