2e hands yamaha ax serie

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

2e hands yamaha ax serie

Bericht door bartsegers »

Wie kan mij vertellen, of het een goede upgrade is.
Ik wil alles van yamaha hebbenm, want die componenten bevalen me uitstekend (cd en tuner) nu heb ik een yamaha ax-470 op het oog 2e hands.

Wat zijn daar pos. neg. punten van?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Qua geluid zijn Yamaha's een beetje iel in het midden en hoog. Heb zelf voorkeur om er een iets warmer klinkende luidspreker aan te koppelen.
Heb zelf 2 Yamaha's gehad. Voldeden verder prima. Als je iets wil dat echt audiofiel is zou ik iets anders kiezen....
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Tja wat is audiofiel.
Als student zijnde is een 100 euro al snel veel geld.
als er nog een nul achter staat, zal het vast beter zijn, maargoed. das voor later.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Je zal verbaasd zijn dat een nul minder soms beter kan klinken als een nul meer.

Je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat het betaalbaar moet blijven... Dat is voor mij net zo.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

yamaha is gewoon goed spul, maar kunnen behoorlijk eigenaardig klinken. Ik zou persoonlijk in de goedkope klasse een ander merk proberen
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Tja ik heb me er nooit echt in verdiept moet ik wel bekennen.
Dus voor ik op kennis van anderen vertrouw, kijk ik al snel naar kwaliteit afwerking, en merk, en verleden.

Daar ik de rest al van hun natural sound series heb, dacht ik, zit wel snor.

Een ander instapmerk 2e hands? ik kom heel wat harman kardon tegen, en af en toe een rotel etc.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Rotel is dus een merk wat ik persoonlijk verkies boven Yamaha.
(Zelf een losse pre/eind gehad. Speelt nu alweer jaren bij mijn zus...)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

bartsegers schreef:
Daar ik de rest al van hun natural sound series heb, dacht ik, zit wel snor.
Bij Yamaha heet alles "natural sound", dat is al sinds de vroege jaren '70 het geval.

Gewoon doen, zijn prima versterkertjes.
Maar niet een te zware belasting aan hangen, 6....8 ohm opgegeven is het beste.
Plaats reactie