Camtech 8000A lanceert conussen bij uitschakelen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Christian

Camtech 8000A lanceert conussen bij uitschakelen

Bericht door Christian »

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een zelfgebouwde UCD 180 eindversterker. Ik gebruik als voorversterker de pre-out uitgang van mijn Camtech 8000A geintgreerde versterker.

Na de eerste luistersessie (met veel plezier overigens) zette ik mijn voorversterker als eerste uit, waarbij de conussen bijna gelanceerd werden uit de speakers. :shock: . De UCD 's sprongen meteen in de beveiliging en na een paar minuten was het zaakje weer hersteld.

Nou herinner ik me uit de handleiding dat ik de vaste verbinding tussen mijn voor- en eindversterker eruit kan solderen, maar dat weet ik niet meer zeker.

Heeft er wellicht iemand een ander idee (of een handleiding van de Camtech). Is dit soort ploppen te verhelpen of moet ik weer gaan sparen :cry: :?:
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

je kunt een in/uit-schakelvertraging inbouwen, of er voor kiezen de UcD altijd eerst uit te zetten.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Het is denk ik ook normaler om eerst je eindbak uit te zetten en dan pas je voorversterker. Gewoon er aan denken en geen moeilijke oplossingen verzinnen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Had je misschien een sterke DC-puls op je pre-out toen je hem uitzette?, dan gaat een UcD ook in de beveiliging, en kan ervoor zorgen dat je conussen worden gelanceerd.

Wowly
Christian

Bericht door Christian »

@Wowly, dat denk ik ook inderdaad, maar ik wil er graag vanaf.

De rest van mijn gezin gebruikt de audio-installatie ook, dus ik hou het in- en uitschakelen 't liefst zo simpel mogelijk.
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Simpel: laat de voorversterker aanstaan.
Dat kost nauwelijks stroom, verhoogt de levensduur van de componenten (!) en klinkt op termijn ook beter.

Voor dat doel kun je de netschakelaar overbruggen.
Plaats reactie