stoffige versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
barth_lab
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 2:26

stoffige versterker

Bericht door barth_lab »

Heb hier een onkyo integra A8170, die al heel wat jaartjes in mijn bezit is.
De laatse paar jaar speelt deze zonder klachten als monitor versterker (cd direct) en phono voorversterker (tape out).
Klinkt nog steeds goed, maar wel een beetje stoffig! :wink:
Hoe dit nu het beste te verwijderen???.Vooral de potmeters en keuze knoppen zijn ietswat onbetrouwbaar :evil:

groet barth

(ik haat contactspray)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi Barth, Je kunt spuitbussen met lucht kopen. Handig om stof ergens weg te blazen. Contact spray heb je "droog" en die een dun laagje (smeer)olie achterlaten. Dit laatste gebruik ik vaak voor zowel potmeters als schakelaars. Gaat prima.
barth_lab
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 2:26

Bericht door barth_lab »

Hmmm,Hele slechte ervaringen mee ....,
Die droge variant, wat doet die precies? :oops: Goed plan van die spuitbussen!!!!

groet barth
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ja die lucht is handig om het stof in de rondte te blazen en de potmeters IN maar meer ook niet. Zou beginnen met de stofzuiger en daarma met een varkensharen kwast voorzichtig verder vastzittend stof verwijderen.

Bij krakende potmeters zit er meestal niet veel anders op dan demonteren (als dat kan) en voorzichtig schoonmaken met alcohol (ethanol 95% van de apotheek) of anders gewoon vernieuwen. Schakelaars kun je meestal ook goed schoonmaken met ethanol of isopropyl alcohol.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Juist, kan ook allemaal. En as et dan nog nie goe is, dan is de vaatwasser de laatste optie.. :D
barth_lab
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 2:26

Bericht door barth_lab »

Heb jaren lang dit beestje stofvrij gehouden met een fietspomp en stofzuiger.(moest toch de keuze schakelaars 'na draaien')
Ga toch eens een poging wagen met die alcohol,heb hier nog wat liggen van mijn cas/deck.
(Mocht dit niet werken dan alsnog contactspray, en vervang ik ze later :x )

groet barth
Plaats reactie