hoe tot 3.9 uF te komen met Audynplus

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

hoe tot 3.9 uF te komen met Audynplus

Bericht door Wowly »

Ik wil wat audynplus condensatoren kopen voor mijn reference monitor. Deze waarde moet zijn 3,9 uF. Echter met audyn-plus condensatoren kom ik op waarde's van (3,3 + 0,68 =) 3,98 of (3,3 + 0.47 =) 3,77.

Maakt het veel uit als er een 3,98 inzit of een 3,9 ? Wat zou er theoretisch dan veranderen?

Maakt het veel uit als er een 3,77 inzit of een 3,9? Wat zou er theoretisch dan veranderen?

Ik zou het op zich niet erg vinden als er wat meer hoge tonen uit zouden komen (minimaal dan). Als het juist wat gaat inzakken zou ik dat wel vervelend vinden.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Wowly
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

ze hebben een afwijking dus als je een beetje handig matched haal je ook wel precies 3.9
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Wowly,

Niet druk om maken, gaat allebei prima, zowieso zit je met een tolerantie van de condensator zelf, dus een 2.2uF kan best 2.25 of 2.15uF zijn, en soms zijn de toleranties nog groter.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dus ik kan het beste vragen of hij de cap's wil meten omdat er toch heel veel tolerantie inzit.

He!, heel erg bedankt, ik ga het hem meteen vragen!

Wowly
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wowly schreef:
Dus ik kan het beste vragen of hij de cap's wil meten omdat er toch heel veel tolerantie inzit.
Nee, gewoon kopen er erin rammen, dat zit wel goed zo ;)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Wowly,

Je hoeft je er echt niet druk om te maken, die verschillen hoor je echt niet terug. De toleranties in andere componenten zijn vaak nog groter, spoelen zijn meestal +/-5% en MOX weerstanden zelfs +/-10%.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

O,

Ik had het al gevraagd :oops:

Wowly

Mijn spoelen in het laag zijn wel afgewikkeld tot de verkoper aan de exacte waarde kwam.

Wowly
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

ja precies, de afwijkingen zitten overal in, maarja als het toch al gevraagd is 8) . Het kan absoluut geen kwaad
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zo, de betaling is gedaan,

Kunnen we binnenkort eens kijken of het wat verbetering geeft. Ik heb nog nooit NIET gehoord dat het een verbetering gaf, dus ik hoop maar dat dat nu ook het geval is.....

Wowly
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

dure gok dan!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Tja, ik ga van een Kp-Sn-folie (tinfolie) naar de audyn cap plus.

Nu Libbers ermee ophield kon ik ze voor een gereduceerde prijs kopen (20 euro plus 5 verzend ipv 35 euro zonder verzend), en aangezien ik al toen ik de kp-snfolie's kocht zei dat er ooit audyn cap plussen in zouden komen moet het er nu maar eens van komen.

Lijkt het wel alsof ik de plussen er altijd uithaal. Niet dat dát wat zegt want bij de test op de dutch diy-dag koos ik voor het goedkope filter..... (b geloof ik) :D

Wowly
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nou, ik heb ze binnen!

Nou heb ik twee hele erge NooB vraagjes:

1) Moet ik de 2 condensatoren (3,3 en 0,68) in serie zetten (dacht ik) of parallel

2) Hoe kan ik de exacte waarde van de condensatoren meten met een multimeter? En hoe kan ik dat eigenlijk van een spoel?

Alvast bedankt.

Wowly
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Wowly,

Parallel, dan kan je de waardes optellen, nameten gaat niet met een normale multimeter, behalve als hij ook capaciteit kan meten en dat doen alleen de duurdere modellen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

okee bedankt!

Wowly
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Wowly schreef:
okee bedankt!

Wowly
En?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ben heel erg hard bezig de kasten af te werken, omdat ik binnen afzienbare tijd een luisterdagje heb, en dan moeten ze in vol ornaat aantreden.

Ik heb het filter van fineermannetje overgenomen, welke er al plussen in heeft zitten, buiten de mooi koperfoliespoel in het laag en tritec in het hoog.

Mijn oude filter staat dus te koop (pas af te halen ná de luisterdag, daar ik de verschillen graag wilde horen tussen mijn oude en nieuwe filter).

Ik heb nu dus 2 x 3,3 en 2 x 0,68 Audyn Cap PLussen liggen waar ik in feite niets mee ga doen. Ter overname aangeboden bij deze.

Wowly
audiofreak
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:38
Contacteer:

Bericht door audiofreak »

Wowly schreef:

Ik heb nu dus 2 x 3,3 en 2 x 0,68 Audyn Cap PLussen liggen waar ik in feite niets mee ga doen. Ter overname aangeboden bij deze.

Wowly

Hoi Wowly,

Chech je e-mail even.
Heb een berichtje achter gelaten over je verkoop van de Audyn + condensatoren.

Met groet,
8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zo dat gaat snel! Ze zijn alweer verkocht aan Audiofreak.... :shock:

Ook voor het reference monitorfilter met de grote tritec's erin zijn er al verschillende gegadigden....

Kwist nie dat ut zo snel ging. Het filter van de refmon (mijn oude) heb ik nog wel even nodig voor een luisterdag, dus de liefhebber die ze aanschaft moet een paar weekjes geduld hebben.....

Wowly
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”