hoe tot 3.9 uF te komen met Audynplus
Moderator: Beheerdersteam
hoe tot 3.9 uF te komen met Audynplus
Ik wil wat audynplus condensatoren kopen voor mijn reference monitor. Deze waarde moet zijn 3,9 uF. Echter met audyn-plus condensatoren kom ik op waarde's van (3,3 + 0,68 =) 3,98 of (3,3 + 0.47 =) 3,77.
Maakt het veel uit als er een 3,98 inzit of een 3,9 ? Wat zou er theoretisch dan veranderen?
Maakt het veel uit als er een 3,77 inzit of een 3,9? Wat zou er theoretisch dan veranderen?
Ik zou het op zich niet erg vinden als er wat meer hoge tonen uit zouden komen (minimaal dan). Als het juist wat gaat inzakken zou ik dat wel vervelend vinden.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Wowly
Maakt het veel uit als er een 3,98 inzit of een 3,9 ? Wat zou er theoretisch dan veranderen?
Maakt het veel uit als er een 3,77 inzit of een 3,9? Wat zou er theoretisch dan veranderen?
Ik zou het op zich niet erg vinden als er wat meer hoge tonen uit zouden komen (minimaal dan). Als het juist wat gaat inzakken zou ik dat wel vervelend vinden.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Wowly
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Wowly,
Niet druk om maken, gaat allebei prima, zowieso zit je met een tolerantie van de condensator zelf, dus een 2.2uF kan best 2.25 of 2.15uF zijn, en soms zijn de toleranties nog groter.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Niet druk om maken, gaat allebei prima, zowieso zit je met een tolerantie van de condensator zelf, dus een 2.2uF kan best 2.25 of 2.15uF zijn, en soms zijn de toleranties nog groter.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Wowly,
Je hoeft je er echt niet druk om te maken, die verschillen hoor je echt niet terug. De toleranties in andere componenten zijn vaak nog groter, spoelen zijn meestal +/-5% en MOX weerstanden zelfs +/-10%.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je hoeft je er echt niet druk om te maken, die verschillen hoor je echt niet terug. De toleranties in andere componenten zijn vaak nog groter, spoelen zijn meestal +/-5% en MOX weerstanden zelfs +/-10%.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Tja, ik ga van een Kp-Sn-folie (tinfolie) naar de audyn cap plus.
Nu Libbers ermee ophield kon ik ze voor een gereduceerde prijs kopen (20 euro plus 5 verzend ipv 35 euro zonder verzend), en aangezien ik al toen ik de kp-snfolie's kocht zei dat er ooit audyn cap plussen in zouden komen moet het er nu maar eens van komen.
Lijkt het wel alsof ik de plussen er altijd uithaal. Niet dat dát wat zegt want bij de test op de dutch diy-dag koos ik voor het goedkope filter..... (b geloof ik)
Wowly
Nu Libbers ermee ophield kon ik ze voor een gereduceerde prijs kopen (20 euro plus 5 verzend ipv 35 euro zonder verzend), en aangezien ik al toen ik de kp-snfolie's kocht zei dat er ooit audyn cap plussen in zouden komen moet het er nu maar eens van komen.
Lijkt het wel alsof ik de plussen er altijd uithaal. Niet dat dát wat zegt want bij de test op de dutch diy-dag koos ik voor het goedkope filter..... (b geloof ik)
Wowly
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Wowly,
Parallel, dan kan je de waardes optellen, nameten gaat niet met een normale multimeter, behalve als hij ook capaciteit kan meten en dat doen alleen de duurdere modellen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Parallel, dan kan je de waardes optellen, nameten gaat niet met een normale multimeter, behalve als hij ook capaciteit kan meten en dat doen alleen de duurdere modellen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik ben heel erg hard bezig de kasten af te werken, omdat ik binnen afzienbare tijd een luisterdagje heb, en dan moeten ze in vol ornaat aantreden.
Ik heb het filter van fineermannetje overgenomen, welke er al plussen in heeft zitten, buiten de mooi koperfoliespoel in het laag en tritec in het hoog.
Mijn oude filter staat dus te koop (pas af te halen ná de luisterdag, daar ik de verschillen graag wilde horen tussen mijn oude en nieuwe filter).
Ik heb nu dus 2 x 3,3 en 2 x 0,68 Audyn Cap PLussen liggen waar ik in feite niets mee ga doen. Ter overname aangeboden bij deze.
Wowly
Ik heb het filter van fineermannetje overgenomen, welke er al plussen in heeft zitten, buiten de mooi koperfoliespoel in het laag en tritec in het hoog.
Mijn oude filter staat dus te koop (pas af te halen ná de luisterdag, daar ik de verschillen graag wilde horen tussen mijn oude en nieuwe filter).
Ik heb nu dus 2 x 3,3 en 2 x 0,68 Audyn Cap PLussen liggen waar ik in feite niets mee ga doen. Ter overname aangeboden bij deze.
Wowly
-
audiofreak
- Berichten: 91
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:38
- Contacteer:
Zo dat gaat snel! Ze zijn alweer verkocht aan Audiofreak....
Ook voor het reference monitorfilter met de grote tritec's erin zijn er al verschillende gegadigden....
Kwist nie dat ut zo snel ging. Het filter van de refmon (mijn oude) heb ik nog wel even nodig voor een luisterdag, dus de liefhebber die ze aanschaft moet een paar weekjes geduld hebben.....
Wowly
Ook voor het reference monitorfilter met de grote tritec's erin zijn er al verschillende gegadigden....
Kwist nie dat ut zo snel ging. Het filter van de refmon (mijn oude) heb ik nog wel even nodig voor een luisterdag, dus de liefhebber die ze aanschaft moet een paar weekjes geduld hebben.....
Wowly

