Uit betrouwbare bron heb ik mogen vernemen dat tenminste een model digitale versterker van het merk Labgruppen lijdt aan een behoorlijke nuldoorgang a-lineariteit. Nu weet ik wel dat die dingen worden gebruikt bij enorme uitsturing, waarbij dit manco niet zo'n rol speelt, maar is de UcD daar wel eens op getest. Ik vraag het omdat het ook hier om een anders dan geheel analoge versterker gaat met wellicht een andere techniek dan de genoemde Labgruppen, maar toch...
Art,
Voor de betreffende modellen van Labgruppe is inmiddels een modificatie gekomen.
Het verband met de UcD zie ik niet zo, is een totaal ander concept.
Geen beren zien waar ze niet zijn!
Ik zie geen beren, stelde slechts een redelijke vraag dacht ik zo, dus stel ik 'm nogmaals!!
Het verband met UcD is niet aan de orde. In klasse B configuraties speelt dit fenomeen ook, vandaar dus.
UcD heeft helemaal niets te maken met klasse-B. Dus kun je het 1 niet met het ander vergelijken.
Wat bedoel je eigenlijk precies met nuldoorgangsvervorming? Cross-over vervorming ozi? Als je dat bedoeld dan speelt dat helemaal niet bij UcD.
Nogmaals... ik vergelijk helemaal niets! Ik vraag 't me alleen maar af.
En ja 'nuldoorgangs-vervorming' is het Nederlandse woord voor 'crossover-distortion' . Dus ook daar bedoel ik niets anders mee.
Wat is trouwens 'n ozi? Ik denk dat ik maar 'n Uzo neem Of Zo Iets.
Misschien wordt het dan duidelijk dat het weinig zinvol is om naar nuldoorgangsvervorming te gaan zoeken. Dat speelt bij klasse (A)B versterkers. UcD is een heel andere opzet.
Ok, zal ik doen.
Desalniettemin is 't een kleine moeite hiernaar te vragen op een dergelijk forum waar de kans groot is dat er wel onderzoek is op gedaan.
Een theoretische uiteenzetting tezamen met jouw woord garandeert mij minder dan een gedegen meting, vandaar de vraag dus.
Ok, zal ik doen.
Desalniettemin is 't een kleine moeite hiernaar te vragen op een dergelijk forum waar de kans groot is dat er wel onderzoek is op gedaan.
Een theoretische uiteenzetting tezamen met jouw woord garandeert mij minder dan een gedegen meting, vandaar de vraag dus.
Ga de datasheet maar van een v/d UcD modules maar eens downloaden en bekijk de THD versus Power meting maar eens. Als je veel crossover vervorming zou hebben dan (lijkt bij Class-D op grote dode tijd instelling) zou je niet zo'n lage THD meting hebben bij lage vermogens. Bij de UcD400/700 zit het op 0.002~0.003% bij 1W.
Onder products bij www.hypex.nl zijn alle datasheets te downloaden.