Goed we zoeken verder naar een mooie midspeakerPersoonlijk vind ik het begrip snelheid nietszeggende flauwekul voor een speaker
De hele audio wereld hangt natuurlijk van beschrijvende cliche's aan elkaar.
Groeten Roland
Moderator: Beheerdersteam
Goed we zoeken verder naar een mooie midspeakerPersoonlijk vind ik het begrip snelheid nietszeggende flauwekul voor een speaker
Ik zou een mooi waterval plot niet direct omschrijven als "snel", maar als "staat snel stil na een impuls", of "klinkt kort na" of iets dergelijks.ik vindt snel wel een bruikbare term voor een driver met een mooie waterfall plot
Dat (i.c.m. lage vervorming) is waarschijnlijk de voornaamste reden dat hij zo fantastisch samenwerkt met een bandtweeter. Zo'n combinatie klinkt zeer open en direkt.arjank schreef:Oh ja, tip voor een leuke (en goede middentoner) is de MSH-116 van Monacor. Tussen de 400hz en 6Khz perfekt! Heb hem al eens gebruikt voor een studio monitor, zeer mooi open midden gebied zonder ook maar een tikkeltje verkleuring, zeer snel ook
Nee johjeroen_d schreef:Zei ik toch ook al?
Een hele mooie middentoner is de C89-T6, ben ik nu naar aan het luisteren. Mits goed gefilterd ongelooflijk neutraal.
Doe mij maar een echt goede middentoner....Montana schreef:Nee johjeroen_d schreef:Zei ik toch ook al?
Een hele mooie middentoner is de C89-T6, ben ik nu naar aan het luisteren. Mits goed gefilterd ongelooflijk neutraal.
Dat is een vreselijk ding met alemaal rare bulten in zijn frequentieverloop! (ssh Jeroen!, ik wil niet dat iedereen van scanspeak overstapt op accuton!)
mvg,
Montana
Misschien verander je van mening na de aanpassingen van het filter en de nieuwe versterker.. Jij hoorde niet volledig wat mogelijk is met de units!JeroenKV schreef:Doe mij maar een echt goede middentoner....Montana schreef:Nee johjeroen_d schreef:Zei ik toch ook al?
Een hele mooie middentoner is de C89-T6, ben ik nu naar aan het luisteren. Mits goed gefilterd ongelooflijk neutraal.
Dat is een vreselijk ding met alemaal rare bulten in zijn frequentieverloop! (ssh Jeroen!, ik wil niet dat iedereen van scanspeak overstapt op accuton!)
mvg,
Montana![]()
In het hoog bereikte ik de mooiste resultaten met een bandtweeter (McFarlow of Multicel). In het laag speelde het grootste gedeelte van de tijd een ITT 12" (LPT300) in een 100ltr. gesloten kast. Een SPH-250KE in diezelfde kast deed het overigens ook fantastisch. Ook heb ik geëxperimenteerd met een SPH-130 of SPH-165KEP ertussen tot 700Hz, wat eveneens niet verkeerd klonk. Met eerstgenoemde driver leverde dat een zeer strak en homogeen geluidsbeeld op, maar met de KEP klonk het iets voller/massiever.Roland schreef:Laat ik nu net zon msh 116 in de aanbieding hebben! Zie vraag en aanbod.. Wat voor een hoog en laag hadden jullie bij deze mid gezet?
Groeten Roland