CC46 Lancetta

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
TL
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 okt 2004, 12:11
Locatie: Meppel

CC46 Lancetta

Bericht door TL »

http://lautsprechershop.de/hifi/index.h ... /ct209.htm

Heeft iemand deze al gebouwd?,
vindt m persoonlijk nogal hoog...

groet Gerben E. :wink:
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

http://lautsprechershop.de/hifi/index.h ... ncetta.htm

Die bedoel je neem ik aan?! (als ik zo naar de titel kijk :roll: )
Gebruikersavatar
TL
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 okt 2004, 12:11
Locatie: Meppel

Bericht door TL »

inderdaad, die bedoel ik :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Volgens mij zijn die speakertjes moeilijk leverbaar, omdat ze niet aan te slepen zouden zijn. Intrigerend ontwerpje. Zou ik denk ik wel aan durven beginnen maar zou rekening houden met het alsnog plaatsen van een tweeter.
De hoogte is goed voor je luisterplek. Neemt dus niet veel vloeroppervlak in beslag. En dat is ook wel prettig.

Sietse
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Aan de hoogte valt helaas niet veel te veranderen, dat is onderdeel van de tml.

Erg mooi ontwerp!
Gebruikersavatar
TL
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 okt 2004, 12:11
Locatie: Meppel

Bericht door TL »

Je zou de tl toch nog een keer kunnen vouwen, dan wordt de kast lager?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

TL schreef:
Je zou de tl toch nog een keer kunnen vouwen, dan wordt de kast lager?
En je hebt weer een extra bocht met bijbehorende verliezen. Het is toch al geen rendementswonder.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Voor dat je bezig gaat weet je wel zeker dat je aan die 80 db de meter genoeg hebt? Het rendement is inderdaad wel heel laag en de xmax van die breedbander is een halve mm.
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

Allen,

Ik heb de Lancetta's du gebouwd en ze spelen naar volle tevredenheid nu al weer een week of twee. Veel luisterplezier voor weinig geld. Voor mij was het een gokje(had het idee dat het niet veel kon zijn) maar ben nu helemaal "breedbanderminded". Je blaast met de Tangbandjes niet je toehoorders uit de schoenen maar de Lancetta's zetten een mooi, ruimtelijk mid en hoog neer(m.i. geen tweeter nodig, ik mis iig niks) en een zeer verrassend laag(en dan heb ik echt geen sub in de kamer verstopt). Echt een aanrader als je voor weinig geld een leuk projekt wil aanpakken. Overigens zijn de Tangbandjes bij onze Oosterburen volop te bestellen..

Foto's van mijn Lancetta's zie je op http://home.12move.nl/akkers
Mail me gerust voor verdere vragen..
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Leuk project, het ziet er ook aardig design uit.
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

richard schreef:
Leuk project, het ziet er ook aardig design uit.
Dank, ik wil alleen nog kleine frontjes voor de baspoorten maken, lijkt me wel aardig ogen. Naast de lancetta's staan mijn oude trouwe Pied Pipers...niet aangesloten sinds ik de Lancetta's heb..Wat mij blijft verrassen is het constante laag van deze speaker. Ook bij lage volumes blijft deze overeind. Ik ben om v.w.b. breedband..Een volgend projekt zal weer met een breedbander worden(wellicht ga ik weer voor de vriendelijk geprijsde kwaliteit uit Taiwan...)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

jeewee schreef:
.... Ik ben om v.w.b. breedband..
Dat kan ik me goed voorstellen, als je met de beperkingen van het systeem kan leven, heeft een breedbandluidspreker een aantal voordelen die je maar zelden bij een meerwegluidspreker tegenkomt.
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

Allen,

Een korte review van de Lancetta's staat op:


http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=389

groet,
Jeewee
Gebruikersavatar
TL
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 okt 2004, 12:11
Locatie: Meppel

Bericht door TL »

thanx allen :lol:
Gebruikersavatar
TL
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 okt 2004, 12:11
Locatie: Meppel

Bericht door TL »

TL schreef:
Je zou de tl toch nog een keer kunnen vouwen, dan wordt de kast lager?

quote
En je hebt weer een extra bocht met bijbehorende verliezen. Het is toch al geen rendementswonder

??? snap ik niet, ik bedoel , wat gebeurt hier onder dan :shock:

Allen,

Een korte review van de Lancetta's staat op:


http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=389
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

En TL,


Ga je de Lancetta's nu zelf bouwen?

groet,

jeewee
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Kort vraagje aan jeewee,

Je hebt de Lancetta's in gebruik en de PP's staan in dezelfde ruimte, fungeren de PP's nu als bass trap :?: Zeg maar de externe versie van de IHA, de EHA :lol: . M.a.w. merk je verschil in (bas) geluid als je de PP's in een andere ruimte plaatst :?:
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

Sark,

dat de Pp's er nog staan heeft alles te maken met "ILD"........Dit staat dan weer voor Interne Langdurige Discussie en wel tussen mijn vrouw en mij...Ik wil graag van de PP's af en zij heeft daar nog een "EB'tje(emotionele binding)" mee....qua leeftijd van de speakers, qua uiterlijk en qua geluid(zij vindt de Tangbandjes veredelde autospeakers en mist de "foempende" bas. Ach ja, dat houdt het leven leuk..(al geldt dat niet voor het steeds wisselen van de speakerkabels..)


jeewee
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Volgens mij moet je gewoon blij zijn met je vrouw,
mist de "foempende" bas
Maar als je de PP's tijdelijk in een andere ruimte zet, hoor je dan verschil :?:
Laatst gewijzigd door SARK op za 19 mar 2005, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

Als ik de Pp's op de gang zet hoor ik geen verschil....Ik plaats de lancetta's ook vaa keen stuk naar voren tijdens een luistersessie. En ja ...ik benblij met m'n vrouw(is in ieder geval geen "witte Bose melkpakjes-type" :lol: )

jeewee
Gebruikersavatar
TL
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 okt 2004, 12:11
Locatie: Meppel

Bericht door TL »

JW, zodra ik tyd heb ga ik er mee aan de slag! :o
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

jeewee schreef:
Als ik de Pp's op de gang zet hoor ik geen verschil....Ik plaats de lancetta's ook vaa keen stuk naar voren tijdens een luistersessie. En ja ...ik benblij met m'n vrouw(is in ieder geval geen "witte Bose melkpakjes-type" :lol: )

jeewee
Ik heb de Lancetta's van JeeWee mogen beluisteren
Geweldig wat zo'n klein speakertje weet te presteren
met fs 110 hz komt er nog verassend veel laag uit..

Klinkt gewoon erg muzikaal en ruimtelijk..
mmm hoe zou een breedbander van vifa
klinken in zo'n TL

Ik zou de filteronderdelen buiten de kast houden
en 18 mm mdf gebruiken..
De kast kan snel omvallen dus een stabiele voet
er onder bedenken
Gebruikersavatar
TL
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 okt 2004, 12:11
Locatie: Meppel

Bericht door TL »

Zijn ze ook ergens in Nederland te verkrijgen?, de Tangbandjes?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

TL schreef:
Zijn ze ook ergens in Nederland te verkrijgen?, de Tangbandjes?
wordt aan gewerkt ;)
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

zijn toch vrij eenvoudig bij onze oosterburen te bestellen... in Nederland ken ik nog geen adres.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”