Wat zijn de afmetingen van de baspijpen ?
inwendige doorsnede ?
Op de bouwtekening staat rond 50 mm
dus ik ben uitgegaan van 47 mm inwendig
Kan het zijn dat die pijpen in de kast resoneren ?
Moderator: Beheerdersteam
Heb even een klein schetsje gemaakt. Doormiddel van een oud subwoofer ontwerp wat ik gemaakt en dit even aangepast in jouw situatie. Hierin zijn 2 mogelijkheden beschreven hoe je het zou kunnen doen.Macabre schreef:Dus mag ik een voorzichtige conclusie trekken dat ik beter alluminium kan kiezen of in ieder geval dikwandige PVC buis. Ik lees in elk geval zo langzamerhand dat ik de kant en klare materialen van Visaton moet loslaten en hiervoor degelijke DHZ spullen voor gebruik.
Met de simulatie van mluyben en mijzelf kom ik op een pijp van 75mm. met een lengte van 18cm. beter uit dan met de bestaande BR 19.24 van Visaton.
Hovingtim, moet ik die bracing zien als een ondersteunende vork of helemaal omsloten?
Ik ga dit zeker meenemen.

Nog een spinselmluyben schreef:Vermoede ik al, omdat het een zelfde volume en een totaal oppervlak is.
En dat zal wel een gemiddelde lengte opleveren. Het was maar een hersen spinsel..
Als het geluid van de opnieuw afgestemde Couplet (MK2)Macabre schreef:Na diverse simulaties, gemaakt door mluyben, daarvoor dank, heb ik de bovenste pijp verwijderd en helemaal afgedicht met MDF. Ook heb ik de al eerder aangebrachte BAF verwijdererd om de effecten van de nieuwe reflexpijp te horen. Helaas ben ik door drukte er nog niet toe gekomen dit te beluisteren, maar de eerste indrukken zijn wel beter. Ik hoop komend weekend hier meer tijd voor vrij te maken.
oeijoeijoei...wacht ik eerst de deskundigen af
Kom eerst maar es naar Dokkum of je TL wel leuk vind. Orientatie heet dat.Weidok, ik heb mijn ook al us laten vallen op die TL's van Visaton, heb jij ervaring met deze speakers?
Anders kunnen we ook hier thuis nog uitgebreid bekijken naar opties. Laughing Very Happy