lengte / dikte kabel

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

lengte / dikte kabel

Bericht door Synthese »

Bestaat er zo iets als een tabel waar men kan af lezen waar rekening mee te houden met de lengte en dikte van de LS-kabel?
Ik moet een afstand overbruggen van 2x9,5 meter :cry:
Is een kabel van 2,5mm al genoeg of moet je zeker zwaarder gaan? Wat zijn de voor- en nadelen?
ps: zo een audiofiel ben ik nu ook niet, dat ik let op ieder meetbaar detail :oops:
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Tja, volgens mij kan het nooit dik genoeg. Belangrijkst is sowieso dat je een goede kwaliteit kabel koopt. 9,5m is trouwens best veel, staat je amp aan de andere kant van het huis ofzo?

Handige site trouwens Fireman! Ik zou daar dan maar kijken Synthese...
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik moet ca 7mtr overbruggen en ik gebruik 4mm* . Voldoet goed. Had heeeeel vroeger "schemerlampjes snoer" 0,75mm* ( :oops: ) Verschil was nog al duidelijk groot in positieve zin.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Draadloos misschien de volgende stap? B&O heeft dat en is eigenlijk wel relaxt... Misschien een idee om te bouwen ;):P
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door Synthese »

Digidoo schreef:
Tja, volgens mij kan het nooit dik genoeg. Belangrijkst is sowieso dat je een goede kwaliteit kabel koopt. 9,5m is trouwens best veel, staat je amp aan de andere kant van het huis ofzo?

Handige site trouwens Fireman! Ik zou daar dan maar kijken Synthese...
Door de indeling van de living is dit de enigste oplossing :evil: Ook is er nog mijn vrouw die hier nog wat te zeggen heeft, wat er waar mag staan :oops:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ook is er nog mijn vrouw die hier nog wat te zeggen heeft, wat er waar mag staan
Je bent zeker weten niet de enige... :D
Plaats reactie