jeroen_d schreef:Bij dipool heb je in een kleinere ruimte juist méér oppervlakte nodig!
Ik zal dus dan wel ergens iets gemist hebben, maar dat geeft voorlopig ff niet. Maar stel, mijn kamer is 3,6 x 7,5 mtr. Ze kunnen alleen maar in de breedte geplaatst worden. Dus over die 3,6 mtr. Hoe kritisch is de tussen ruimte tussen de dipools. Of is het zo dat het niet kritisch is omdat ze vrij laag worden afgefilterd? Het gaat mij dus even om het stereobeeld tussen de boxen.
deepspace schreef: Ik denk niet dat de groote van de woofers veel met de afmetingen van de ruimte te maken heeft.
Heb ik nooit kunnen proberen, maar ik zit zeker niet te wachten op meer bas, zoals het nu is. Wat er denk ik ook nog bij komt, is, dat als je redelijk hoge rendementsspeakers toepast, je de versterker te laag qua volume moet houden in een huiskamerluisterruimte. Het ding moet toch wel ietsjes open staan om te functioneren. En dat geld ook voor de units die toch wel een beetje vermogen nodig hebben om lekker in hun vel te kunnen zitten.