filter? Edit. B&W filter onbekend?

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

filter? Edit. B&W filter onbekend?

Bericht door bartsegers »

ik heb hier nog een aantal printjes liggen.
2 daarvan kunnen mij niet wijzer maken.
Ik heb voorheen veelal met kant en klare filters gewerkt, of fabrieks filters/units.

om me eens wat meer te verdiepen, wil ik eens weten wat ik hier bijvoorbeeld in huis heb.

het lijkt mij een 12db 2 weg filter?

Afbeelding

Hoe het zit met aansluitingen? geen idee. staat niks op printje.
Spoelen lijken me zelf gewikkeld.
bij interesse, schiet ik even een fototje.
Laatst gewijzigd door bartsegers op wo 12 apr 2006, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

ik heb eens wat units aangesloten erop, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Als ingang voor de plus heb ik de rode genomen. als gezamelijke massa, de zwarte.

Het rare is, dat ook de gele weer op de zwarte draad zit etc.
ik krijg er geen setje op aangesloten nu. krijg lauter middentonen door.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

De plusaansluiting op geel, de plus van de middentoner op rood en de twee woofers op blauw en zwart? De min van de units rechtstreeks op de minaansluiting?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

U zegt dus, dat het een 2.1 weg filter is ?

voor 2x laag, en 1 x hoog.

helaas werkt deze opslettling ook niet.

Door de condensator, wordt het laag weggefilterd.
Lauter de grote spoel voor het laag, haalt het mid0-hoog netjes weg.

Ik denk dat het dus helaas geen 2-weg filter is, wat ik had gehoopt.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

de spoel en condensator bovenaan in serie vormen waarschijnlijk een banddoorlaatfilter. De spoel onderaan puur als laagdoorlaat. Het lijkt wel een soort 3-weg filter zonder filtering voor de tweeter.
b2
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 okt 2004, 15:46
Locatie: Mol / Belgie

Bericht door b2 »

3-weg filter zonder filtering voor de tweeter.
Piezo tweeter misschien??
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

b2 schreef:
3-weg filter zonder filtering voor de tweeter.
Piezo tweeter misschien??
mogelijk. Daar had ik nog niet aan gedacht (mijn achtergrond is puur hifi :wink: ).
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

ik niet, maar er gaat geen piezzo hier in huis komen. :shock:

Ik haal het zaakje wel uit elkaar, en gebruik de losse onderdelen appart.

Wat ik er tot nu toe uit heb gekregen, is idd een mid-hoog-hoog filter.

niet echt bruikbaar voor mij.
Goed moegleijk dat de laagectie van de oude boxen waar de filters uitkomen, geen filtering had.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

[quote="bartsegers"]Goed moegleijk dat de laagectie van de oude boxen waar de filters uitkomen, geen filtering had.quote]

en de spoel onder in het schema dan? die zorgt voor laagdoorlaat.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Idd. aangesloten, en dat is de laag doorlaat.
Dan kom ik dus uit op een filtyer vor 1x laag, en 2x mid.

Ook niet toepasbaar helaas.
ik zal eens een fotoke schieten voor de duidelijkheid.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

bartsegers schreef:
Idd. aangesloten, en dat is de laag doorlaat.
Dan kom ik dus uit op een filtyer vor 1x laag, en 2x mid.
1 stuks (rood) voor het midden, 2 stuks (blauw en zwart) voor het laag.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

we hebben er weer een.
afkomstig uit een b&W box, echter herkomst voor mij niet bekend.


AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Niemand een ideetje?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Op het knooppunt van 4R7 en spoel de plus ingang, geel tweeter plus, rood woofer plus, zwart en groen gnd.?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Ik zal het dadelijk eens testen. Vreemd genoeg zit er geen aansluiting op knooppunt met weerstand en spoel.
Ik kan de eventuele scheidings frequentie ook niet achterhalen, omdat de spoelen onbekend zijn ?
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

B&W DM310? Heb ik ook, maar heb de filters nooit bekeken. Uberhaupt nooit open gemaakt. Zou ´t eventueel begin deze week eens kunnen bekijken. Hoe kom je aan die filters?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

De herkomst is mij 100% vreemd.

Dan had ik natuurlijk alles kunne zeggen erover, maar helaas.
Deze filters zijn aangekocht ooit, maar nooit iets mee gedaan.

wil graag weten if ik er iets mee kan, of eventueel iets van info kan vinden. Als ze niet bruikbaar zijn, doe ik ze weg.
Wilde ze voor een 2-weg setje gebruiken, en daa zijn ze ook voor aangekocht.

Als je zou kunnen kijken? graag.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”