Ehh, stable heeft als standaard 2.4.27 ???deepspace schreef:T'ja, volgens debian is een 2.2 kernel ook nog heel recentMaurice schreef:debian.
Jij hebt zeker nog woody?
Moderator: Beheerdersteam
> Ik heb een vraagje over het updaten en upgraden van phpbb2 in de debian
> stable, waar ik via google niet wijzer over wordt en
> UPGRADING.Debian geeft ook al weinig informatie
> Momenteel heb ik op een forum dat onlangs gehackt (niet mijn forum) is een
> discussie of phpbb2 nu wel of niet via apt wordt geupdate.
> Wordt dit meegenomen in de security updates? Moet een forum admin zelf van
> phpbb.com de updates binnen halen en patchen?
Het is Debian -- alles werkt via apt, je moet juist niet dingen van
phpbb.com gaan downloaden. Debian regelt dat voor je. Bijvoorbeeld,
security updates via een DSA op debian-security-announce en via
security.debian.org, via een apt-get upgrade kun je die dan installeren.
Hou er wel rekening mee dat unstable & testing onze pre-releases zijn,
en dus bugs kunnen bevatten. Alleen stable wordt echt ondersteund, en
heeft ook officiële security-support. Testing heeft ook best-effort
security support, net als unstable via de maintainer, maar daar is
minder infrastructuur voor. IHA zul je met welke release dan ook
redelijk veilig zitten, hoewel garanties uiteraard niet te geven zijn.
Dan heb jij voor jou de goede keuse gemaakt!Sander schreef:Wat je dus doet is een compleet nieuwe installatie ... Dat is lekker handig als je je forum ramvol met mods hebt zitten ...
Debian doet dus installs, ik doe patching, ik wil dat mijn orginele files behouden blijven, en niet overschreven worden door nieuwe.