Sterker nog, dit was ISA-holland.rho schreef:Deze speakers lijken wel erg veel op hetgeen ISA bouwt.
Foto's
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
De mensen en hun speakers zijn absoluut niet serieus te nemen. Dat ze hier waren was waarschijnlijk niet omdat ze heel veel lef hadden, of een goede onderbouwing, maar meer pure tja ik kan het ook niet anders zeggen, domheid (sorry mods. ik heb hier echt even over nagedacht)
Maar goed dat is mijn mening.
Oja, het klonk helemaal nergens naar, sander spaar je de moeite van het meten want het is het echt niet waard.....
Het klonk zoals het eruit zag, een crappy geluid uit een crappy luidsprekertje.
Zullen we nu hierover ophouden, zodat we allemaal weer met leuke en serieuze zaken kunnen verdergaan??
Wowly
Maar goed dat is mijn mening.
Oja, het klonk helemaal nergens naar, sander spaar je de moeite van het meten want het is het echt niet waard.....
Het klonk zoals het eruit zag, een crappy geluid uit een crappy luidsprekertje.
Zullen we nu hierover ophouden, zodat we allemaal weer met leuke en serieuze zaken kunnen verdergaan??
Wowly
Wijx schreef:
" zucht, mijn speakers zijn niet eens af en de mensen zijn er al."
Nooit gedacht dat ik zó'n goede dubbelganger zou tegen komen.......
Alhoewel ik draag een bril, had de fotograaf eigenlijk op moeten letten…. En gelukkig heeft ie dat ook niet, want ik kom verder nergens op de andere foto’s voor.
Kan trouwens ook een overdosis pralines van Ed geweest zijn
Groeten,
Wido
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Ik heb dan het een en ander mogen beluisteren daar en bepaalde dingen vielen me enigzins tegen en ook weer mee. En andere dingen werden weer eens bevestigd.
Neem deze prachtig afgewerkte speaker:

Vind ik lekker klinken. Laag kwam er ook voldoende uit, gezien de luisterruimte/akoestiek aldaar.
Daar speelde een digitale versterker op.
Deze:

Laat ik nou een drie-tal weken geleden ook zo'n soort eindversterker thuis gehad hebben. Daarin vond ik dat het midden gebied het muziekale wat achter liet. Ik miste gewoon een lekkere swing in het geluid.
Dat hoorde ik thuis en nu ook op deze DIY dag. het zelfde karakter van de eindbak.
Voor mij dus geen Ucd oid.
Ik speel met een voor/eind naim set dus daar kan het ook aan liggen, dat ik een beetje verwend ben
De naim is nauurlijk een heel andere soort amp.
Verder was ik natuurlijk heel ergnieuwsgiering naar asterduck zijn scan speak ontwerpen.
Ik heb zelf de eVe II met ringstraler en ik heb zelf eens de A4 gebouwd, echter alleen met de 9700 tweeter.
Ik had eigen CD's bij me dus ik had een goed referentie punt.
Wat me tegen viel was de concave. heel veel grote units maar het laag was een beetje belabbert. kwam er niet strak uit en bleef een beetje op de achtergrond hangen.

Wat zéér lekker klonk was de A4, een wereld speakertje met ongekende kwaliteit. Dat had ik hier thuis en dat hoorde ik daar ook weer terug. Zeker met die ringstraler.

A4 tov de concave was dat de A4 wat warmer/ritmischer klonk en je mee liet swingen. Het muziekale was weer terug.
Verder heb ik het een en ander beluisterd.
opsomming:
- ISIS (van Edo) lekkere warme klinkende en swingende speaker
- Audionote box van (Guido Tent) klonk ook heel goed. Hoe is deze verder opgebouwd? dat deel had ik even gemist.
- kleine tangband speakers van henkjan, wat een geluid kan er nog geproduceerd worden uit die kleine dingen. Best mooi. Maar of ze ook hard kunnen. Dat weet ik niet.
veder was het een leuke en interessante dag waar je weer eens de gezichten achter de nicks zag.
Neem deze prachtig afgewerkte speaker:

Vind ik lekker klinken. Laag kwam er ook voldoende uit, gezien de luisterruimte/akoestiek aldaar.
Daar speelde een digitale versterker op.
Deze:

Laat ik nou een drie-tal weken geleden ook zo'n soort eindversterker thuis gehad hebben. Daarin vond ik dat het midden gebied het muziekale wat achter liet. Ik miste gewoon een lekkere swing in het geluid.
Dat hoorde ik thuis en nu ook op deze DIY dag. het zelfde karakter van de eindbak.
Voor mij dus geen Ucd oid.
Ik speel met een voor/eind naim set dus daar kan het ook aan liggen, dat ik een beetje verwend ben
De naim is nauurlijk een heel andere soort amp.
Verder was ik natuurlijk heel ergnieuwsgiering naar asterduck zijn scan speak ontwerpen.
Ik heb zelf de eVe II met ringstraler en ik heb zelf eens de A4 gebouwd, echter alleen met de 9700 tweeter.
Ik had eigen CD's bij me dus ik had een goed referentie punt.
Wat me tegen viel was de concave. heel veel grote units maar het laag was een beetje belabbert. kwam er niet strak uit en bleef een beetje op de achtergrond hangen.

Wat zéér lekker klonk was de A4, een wereld speakertje met ongekende kwaliteit. Dat had ik hier thuis en dat hoorde ik daar ook weer terug. Zeker met die ringstraler.

A4 tov de concave was dat de A4 wat warmer/ritmischer klonk en je mee liet swingen. Het muziekale was weer terug.
Verder heb ik het een en ander beluisterd.
opsomming:
- ISIS (van Edo) lekkere warme klinkende en swingende speaker
- Audionote box van (Guido Tent) klonk ook heel goed. Hoe is deze verder opgebouwd? dat deel had ik even gemist.
- kleine tangband speakers van henkjan, wat een geluid kan er nog geproduceerd worden uit die kleine dingen. Best mooi. Maar of ze ook hard kunnen. Dat weet ik niet.
veder was het een leuke en interessante dag waar je weer eens de gezichten achter de nicks zag.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Fireman,
De op Hypex modules gebaseerde versterker waar je aan refereert is niet digitaal, daarnaast is hij ook nog eens niet conform de regelen der kunst opgebouwd. Oftewel, deze meneer weet niet hoe hij een dergelijke versterker moet opbouwen. Mijn eerste reactie bij het zien van het inwendige was dan ook eentje van verbazing, deze versterkers worden kennelijk zo aan de man gebracht. Als je deze versterker had kunnen vergelijken met mijn klasse-D versterker die de hele dag in demo-ruimte 5 gebruikt is denk ik dat je een heel ander oordeel zou hebben over klasse-D.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De op Hypex modules gebaseerde versterker waar je aan refereert is niet digitaal, daarnaast is hij ook nog eens niet conform de regelen der kunst opgebouwd. Oftewel, deze meneer weet niet hoe hij een dergelijke versterker moet opbouwen. Mijn eerste reactie bij het zien van het inwendige was dan ook eentje van verbazing, deze versterkers worden kennelijk zo aan de man gebracht. Als je deze versterker had kunnen vergelijken met mijn klasse-D versterker die de hele dag in demo-ruimte 5 gebruikt is denk ik dat je een heel ander oordeel zou hebben over klasse-D.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
SSassen schreef:Fireman,
De op Hypex modules gebaseerde versterker waar je aan refereert is niet digitaal, daarnaast is hij ook nog eens niet conform de regelen der kunst opgebouwd. Oftewel, deze meneer weet niet hoe hij een dergelijke versterker moet opbouwen. Mijn eerste reactie bij het zien van het inwendige was dan ook eentje van verbazing, deze versterkers worden kennelijk zo aan de man gebracht. Als je deze versterker had kunnen
vergelijken met mijn klasse-D versterker die de hele dag in demo-ruimte 5 gebruikt is denk ik dat je een heel ander oordeel zou hebben over klasse-D.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
don't shoot me
Meer weet ik er niet van en dit is wat die man mij vertelde. Digitaal/klasse D.
Maargoed. Goed om te horen dat een "echte" klasse D ander behoord te klinken. Herken jij dan wel wat ik beschrijf over dat geluid?
En ken jij Naim?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Fireman,
Heb je m'n presentatie gemist op de DDIY? Anders moet je Edo even aanschieten, die heeft de hele dag geluisterd naar m'n klasse-D, oa. op zijn eigen luidsprekers en bleef maar herhalen dat hij nooit geweten heeft dat klasse-D zo goed kon klinken. Ik heb daar weinig aan toe te voegen, behalve dat de meneer die jouw te woord heeft gestaan zich diep moet gaan schamen, de Hypex modules zijn NIET digitaal, en ook klasse-D is per definitie NIET digitaal, d'r zijn wel digitale klasse-D versterkers maar die zijn allemaal ronduit slecht en niet te vergelijken met analoge klasse-D.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Heb je m'n presentatie gemist op de DDIY? Anders moet je Edo even aanschieten, die heeft de hele dag geluisterd naar m'n klasse-D, oa. op zijn eigen luidsprekers en bleef maar herhalen dat hij nooit geweten heeft dat klasse-D zo goed kon klinken. Ik heb daar weinig aan toe te voegen, behalve dat de meneer die jouw te woord heeft gestaan zich diep moet gaan schamen, de Hypex modules zijn NIET digitaal, en ook klasse-D is per definitie NIET digitaal, d'r zijn wel digitale klasse-D versterkers maar die zijn allemaal ronduit slecht en niet te vergelijken met analoge klasse-D.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zoals? Ik zie nu alleen maar een foto van het binnenwerk, maar dat ziet er toch redelijk standaard uit voor zover ik kan zien.SSassen schreef:De op Hypex modules gebaseerde versterker waar je aan refereert is niet digitaal, daarnaast is hij ook nog eens niet conform de regelen der kunst opgebouwd.
-
Duck Twacy
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Dat vraag ik me ook een beetje af. Ik zie alleen maar standaard Hypex modules (softstart, HG voeding (of toch niet?), UcD). Dubbel mono voeding is wellicht mooier, maar zo kan het toch ook?
Of zijn ze verkeerd aangesloten?
Alleen de plaatjes waar de UcD aanzitten lijken me wat klein (voor de koeling).
Of zijn ze verkeerd aangesloten?
Alleen de plaatjes waar de UcD aanzitten lijken me wat klein (voor de koeling).
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
richardkrol
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 12:00
Beste Sander,
Ik vind het erg jammer om te horen dat "deze man" deze versterker totaal verkeerd heeft opgebouwd.
Natuurlijk weet ik (en is wegens verschillende redenen) de versterker niet dual mono opgebouwd. Daarnaast is het zo dat als je enigszins de moeite had genomen om even te vragen hoe en wat dat de versterker helemaal niet verkocht wordt maar dat wij onder andere de behuizing maken. We hebben hier een Hypex setje ingezet om gewoon een gevulde behuizing te hebben waar we ook een leuke demo mee kunnen geven gezien de algemene interesse in class D.
Mocht ik gezegd hebben dat deze versterker "digitaal" is dat spijt mij dat - is een slip of the tongue geweest - het is inderdaad geen digitale versterker.
Kennelijk is het "delen" van kennis - waar deze dag o.a voor bedoeld was niet helemaal bij jou aangekomen want ik had graag daar en dan van jou vernomen wat beter had gemoeten.
Waar ik zelf enige moeite mee had was de ongelukkige plaatsing van de power connector ten opzichte van de power uitgang van de HG supply richting de modules. Helaas had ik door behoorlijk wat tijdgebrek geen andere oplossing dan de zaak zo en helaas dus niet anders in te richten.
Qua bekabeling kon het ook beter echter ik had geen verzilverde teflondraad voorhanden om ook hier de voeding mee te voorzien.
Mocht je nog enige punten van opbouwende kritiek willen delen dan hoor ik deze graag. Er was op de dag in ieder geval ruimschoots aandacht voor deze versterker en genoeg mensen hebben er ook met plezier naar geluisterd.
Gr,
Richard
Ik vind het erg jammer om te horen dat "deze man" deze versterker totaal verkeerd heeft opgebouwd.
Natuurlijk weet ik (en is wegens verschillende redenen) de versterker niet dual mono opgebouwd. Daarnaast is het zo dat als je enigszins de moeite had genomen om even te vragen hoe en wat dat de versterker helemaal niet verkocht wordt maar dat wij onder andere de behuizing maken. We hebben hier een Hypex setje ingezet om gewoon een gevulde behuizing te hebben waar we ook een leuke demo mee kunnen geven gezien de algemene interesse in class D.
Mocht ik gezegd hebben dat deze versterker "digitaal" is dat spijt mij dat - is een slip of the tongue geweest - het is inderdaad geen digitale versterker.
Kennelijk is het "delen" van kennis - waar deze dag o.a voor bedoeld was niet helemaal bij jou aangekomen want ik had graag daar en dan van jou vernomen wat beter had gemoeten.
Waar ik zelf enige moeite mee had was de ongelukkige plaatsing van de power connector ten opzichte van de power uitgang van de HG supply richting de modules. Helaas had ik door behoorlijk wat tijdgebrek geen andere oplossing dan de zaak zo en helaas dus niet anders in te richten.
Qua bekabeling kon het ook beter echter ik had geen verzilverde teflondraad voorhanden om ook hier de voeding mee te voorzien.
Mocht je nog enige punten van opbouwende kritiek willen delen dan hoor ik deze graag. Er was op de dag in ieder geval ruimschoots aandacht voor deze versterker en genoeg mensen hebben er ook met plezier naar geluisterd.
Gr,
Richard
Laatst gewijzigd door richardkrol op di 14 mar 2006, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Als het een ding is, dan kun je niet zeggen dat Sander geen kennis deelt. In tegendeel zelfs. Hij had een presentatie over classe D amps op de DDIY, en ook hier op het forum helpt hij graag mensen en laat ook zien waar hij zelf mee bezig is.richardkrol schreef:Kennelijk is het "delen" van kennis - waar deze dag o.a voor bedoeld was niet helemaal bij jou aangekomen want ik had graag van jou vernomen wat beter had gemoeten.
Wacht gewoon ff rustig op zijn reactie
-
richardkrol
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 12:00
Het is inderdaad niet fair van mij om te zeggen dat Sander geen kennis zou delen. Alleen jammer dat ik op de zondag daar helaas geen kennis van heb mogen nemen...
Ik zou graag horen hoe ik de UCD versterker kan verbeteren qua opbouw. Het was mijn eerste poging en dan ook nog binnen ongeveer 3 uurtjes..de versterker maakte op de zondag zijn eerste speeluurtje mee.
Gr,
Richard
Ik zou graag horen hoe ik de UCD versterker kan verbeteren qua opbouw. Het was mijn eerste poging en dan ook nog binnen ongeveer 3 uurtjes..de versterker maakte op de zondag zijn eerste speeluurtje mee.
Gr,
Richard
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bij deze kan ik je zeggen Robbert dat ik (nogmaals) vroeger niet kon denken dat dit soort versterkers in mijn oren zo lekker kon klinken. Ik denk wel dat als je al wat felle speakers hebt dat dit wat clinisch kan gaan klinken, maar op mijn luidsprekers (ScanSpeak) kwam dit erg goed tot z'n recht. Ook Jeroen_D is een tijdje geleden langsgeweest en ook met zijn versterker (KlasseD) was ik zeeeer onder de indruk. Maar we spreken binnenkort nog wel verder (onder genot van drankje)SSassen schreef:Hi Fireman,
Heb je m'n presentatie gemist op de DDIY? Anders moet je Edo even aanschieten, die heeft de hele dag geluisterd naar m'n klasse-D, oa. op zijn eigen luidsprekers en bleef maar herhalen dat hij nooit geweten heeft dat klasse-D zo goed kon klinken.
Is goed, you'r welcomeEdo schreef:Bij deze kan ik je zeggen Robbert dat ik (nogmaals) vroeger niet kon denken dat dit soort versterkers in mijn oren zo lekker kon klinken. Ik denk wel dat als je al wat felle speakers hebt dat dit wat clinisch kan gaan klinken, maar op mijn luidsprekers (ScanSpeak) kwam dit erg goed tot z'n recht. Ook Jeroen_D is een tijdje geleden langsgeweest en ook met zijn versterker (KlasseD) was ik zeeeer onder de indruk. Maar we spreken binnenkort nog wel verder (onder genot van drankje)SSassen schreef:Hi Fireman,
Heb je m'n presentatie gemist op de DDIY? Anders moet je Edo even aanschieten, die heeft de hele dag geluisterd naar m'n klasse-D, oa. op zijn eigen luidsprekers en bleef maar herhalen dat hij nooit geweten heeft dat klasse-D zo goed kon klinken.
Ik heb nu een goed referentie punt dus. Ik heb jou ISIS gehoord (hier thuis) en als het dan lekker klinkt dan moet oet ook lekker klinken.
De Scan Speak is dan natuurlijk ook geen gevoelige speaker, eerder een smooth/warm klinkende speaker.
Maar nu met mijn eVe hier is alles smoother geworden. En met die ringstraler.... tja dat moet je zelf even beoordelen
Wie weet komt er ooit nog wel een een goede Ucd bak hier op visite. Zoals ik al eerder schreef heb ik er al een gehad hier ( op visite ) maar daar bleef de swing in achter, ik miste wat. Kan zijn dat de naim gewoon beter daarin is en dat ik dan een beetje verwend ben.

