Uhm, echt niet!Sanders 400 != Stock 400
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Moderator: Beheerdersteam
Uhm, echt niet!Sanders 400 != Stock 400
Voor alle duidelijkheid, de UcD400 zoals ik die van Sander heb gehoord, had de opamps extern gevoed. En daar haalde mijn 180 het niet bij, maar nu wel denk ik. Nog even afgezien dat ik dan nog wel de onboard power supply elco's van 470 uF moet upgraden, want dat had Sander ook al gedaan. Hij had zowat alles getweaked wat er maar getweaked kon wordenLeeuwarden schreef:Desalniettemin...
100uF/50V ? is dat voor een UCD180 of voor een UCD400? Welke elco's praten we eigenlijk overSSassen schreef:Hi Peter,
Da's ook mijn ervaring, de winst is helemaal minimaal als je de elco's op de UcD module (22uF/63V) door iets beters vervangt (100uF/50V Pana FC bv.), d'r is niks mis met de discrete regelaar die erop zit eerlijk gezegd, maar als je toch al een HG voeding hebt, en een trafo met hulpspanningen dan is 't natuurlijk een kleine moeite.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Klopt. Ik was wel nieuwsgierig naar wat meer reacties. Ik kende die van Sander. Hij spreekt van een kleine verbetering. Of Sander daarmee de 180 of de 400 bedoelde weet ik niet. Ik was wel benieuwd wat anderen er van vonden.Pjotr schreef:Hoi Jeroen,
Er loopt daarover een draadje van Jan op Diyaudio.com. Wat ik van Sander begrijp is dat extern voeden geen verbetering geeft tov de voeding van de UcD180 die er op zit.
Nou, Jeroen, dat is ten dele waar. Ik zoek juist wat meer bevestiging om het wel te doen... Maar ik moet inderdaad toegeven dat ik een beetje van het voorzichtige type ben voordat ik ergens een soldeerbout in zet... Heb mijn UcD 400 ook al een (klein beetje) getweaked. Wat de voeding van de opamps betreft moet ik wel zeggen dat het veel simpeler te doen is dan ik eerst dacht. Dat maakt voor mij de drempel wel een stuk lager...jeroen_d schreef:Maar Leeuwarden, ik heb dat draadje van jou ook gezien op diyaudio.com. Volgens mij durf jij gewoon die bestaande voeding er niet af te slopen en zoek jij bevestiging voor het feit dat er daardoor geen winst zou zijn te behalen.