Ik ben helemaal nieuw met het zelfbouwen van speakers maar het meeste begrijp ik wel. Ik ben dus zelf aan de slag gegaan met winISD pro maar nu denk ik toch dat ik iets fout doe.
Ik wil een PA box bouwen met een inhoud van 140 liter.
De speaker die ik daarvoor wil gebruiken is een Peavey 12" black widow.(BW 1203-4)
Tuning frequentie van 54Hz. Volgens het programma uiterst geschikt voor basreflextype box.
Als ik nu naar de lengte van mijn basrelflexpijp kijk. Zie ik dat er een negatieve lengte staat: -1,48 bij een buisdiameter van 10,2 cm.
de parameters die ik gebruik heb ik ingevoerd op deze volgorde omdat ik anders een foutmelding kreeg: Qts, Fs, Vas, Re, BL, Le , Sd, Xmax, Pe
parameters die ik gebruik:http://www.thielesmall.com/include/deta ... 10&dtype=1
Wat doe ik fout? Wat betekent dit? Hoe moet ik het oplossen?
Rob
negatieve waarde voor mijn basreflex buis
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Contacteer:
Het is voor ondersteunig van een bas gitaar. 140 liter is de maximale grootte die ik kwijt kan dus ik dacht: the bigger the better, maar dit heeft niet veel zin zo.
Ik ben al met kleinere inhoud bezig maar echt diep zal hij denk ik toch niet gaan.
Maar wat ik uit de grafieken begrijp is het dus eigenlijk geen bas speaker maar een middentoner? 12"middentoner?
Bedankt voor het meedenken. Verdere tips altijd welkom!
Ik ben al met kleinere inhoud bezig maar echt diep zal hij denk ik toch niet gaan.
Maar wat ik uit de grafieken begrijp is het dus eigenlijk geen bas speaker maar een middentoner? 12"middentoner?
Bedankt voor het meedenken. Verdere tips altijd welkom!
- voodooless
- Contacteer: