Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zoals ik vorig jaar merkte komen er ook heel wat mensen die niet op het forum zitten en is het nogal druk. Bij toeval raak je dan in gesprek met mensen in de wandelgangen. Een vaste plek waar je de zelfbouwaudio-forummers kunt vinden en waar men ontspannen onder het genot van een kop kofiie o.i.d. wat kan bijpraten miste ik vorig jaar eigenlijk.
En dat is dus precies mijn punt! Vanuit dit forum zou ik dus graag op de een of andere manier te weten willen komen wie wie nou precies is. Niet iedereen kent elkaar even goed, en dat zou op termijn (ook voor het forum zelf) nou wel zo leuk zijn. Toch?
Dan ontmoet je alleen degenen die wat meenemen. Kletsen en contact leggen tijdens de demo's is nogal storend en lijkt mij niet de bedoeling.
Bij toeval raak je dan in gesprek met mensen in de wandelgangen.
Ja, daar heb je gelijk in.
Van die kant had ik het niet bekeken.
Het valt met eenvoudige middelen wel te organiseren denk ik.
Als iemand zich kandidaat stelt om naambordjes te maken. Dat kun je van de organisatie niet verwachten, maar er is alvast een forumlid dat dit ter harte neemt.
Als ik het goed begrijp gaat die happening door in een school, daar zal vermoedelijk wel 1 extra klaslokaal ter beschikking staan dat hiervoor kan gebruikt worden. Dit moet dan wel via de organisatie gaan.
Ik heb nog wat contact gehad met de organisatie en ik heb aangeboden mijn Tumult mee te nemen.
Tevens kan ik een parametische EQ meenemen. Via RTA software kan ik laten zien hoe je een sub kan inregelen/corrigeren.
Ik heb alleen geen flexibel crossover, aangezien ik een surroundprocessor gebruik voor het bassmanagement.
Ik heb wel een fixed lowpass filter (80 Hz) die je tussen je voor- en eindversterker zet en het sub signaal splitst, maar daar heb je geen andere instellingen die je kan regelen.
De bovenstaande oplossing is niet echt optimaal en ik ga de sub denk ik niet meenemen als dit niet beter kan. (het is nogal een gesleep...)
Heeft er iemand betere opties?
De utopia´s zal ik niet afkrijgen voor de bijeenkomst. ;D
Misschien ben ik er volgend jaar mee welkom?
Frank,
misschien kun je dat dit jaar al melden aan de organisatie, dan kunnen ze daar rekening mee houden.
Niet elke draagvloer kan nml zulke buitengewone gewichten dragen!
... en misschien ook de DDIY 2007 op een werkdag houden, dat is gunstiger om een hijskraan te huren
Ik heb een sub met Eton 12" driver in gesloten kast en Thommesen module. Deze is behoorlijk strak en zou goed gebruikt kunnen worden om monitors, waaronder die van mij, tijdens de demo wat meer laagfundament te geven.
Ik wil deze wel meenemen als er wat hulp is om te sjouwen (50-60 kg) en iemand een verloopkabel heeft om deze parallel aan te sluiten. Het crossover van de module gebruik ik liever niet, want dat doet de monitors geen recht.
Even een vraag hè? is het een idee om met naambordjes te werken? Ik ken eigenlijk nagenoeg iedereen alleen maar bij screenname zeg maar. Ook zoiets om dan te moeten zeggen hé Sark! Leuk je te zien! Offeh, kijk, daar loopt Deepspace...
Het is maar een idee.. misschien dat niet iedereen zich geroepen voelt om met een bordje op te lopen hoor, kan ik me ook wel iets bij voorstellen, maar het kan handig zijn.. toch?
Is het al zondag?
Groet,
JJ
Wellicht een ietwat late reactie, maar hierin wordt - als alles goedgaat - door de organisatie voorzien. Een sticker met naam, en ruimte om er een forum-nick bij te zetten.