Houding...

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Leeuwarden

Houding...

Bericht door Leeuwarden »

fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

fo·rum·dis·cus·sie (de ~ (v.))
1 groepsdiscussie met een forum van deskundigen

Wij hebben hier in Leeuwarden enige tijd terug een tijdelijke burgemeester gehad. Margreeth de Boer. Het verhaal gaat dat zij tijdens een raadsvergadering erg boos is geworden. De reden hiervoor was dat er een opmerking geplaatst werd over de “waarden en normen” qua onderlinge omgang met elkaar. Zowel binnen de raad als bij de burgers. Zij kaatste de bal terug met de opmerking “Als we nu eens gewoon respect voor elkaar hebben, dan komen die waarden en normen vanzelf wel.”

En dat is eigenlijk precies wat ik hier op het zelfbouwforum wel eens mis. Sterker: ik mis dat de laatste tijd met een regelmaat die niet leuk meer is. Ik ontvang daar priveberichtjes over zelfs. En zo nu en dan overkomt het mezelf. Ik vindt dat erg vervelend om twee redenen. Als eerste is er op zo’n moment geen discussie meer mogelijk. Als tweede, het is behooorlijk respectloos. Het is een kunst om te intepreteren. Ieder vogeltje zingt nu eenmaal zoals het gebekt is en dat vogeltje heft ook nog eens een eigen mening. Lastig. “Ik denk er anders over en die ander ook…” Wie heeft er nu gelijk. Maar daar gaat het niet over. Het gaat erover date r meer meningen kunnen bestaan en dat we elkaar daarin moeten respecteren. Punt uit.

Ik had zeer recent een merkwaardige (prive) briefwisseling met een forumgenoot. Ik kreeg keurig antwoord op mijn vragen. Het ging over iets wat hij bij de rubriek Vraag & Aanbod aanbood. Ik vroeg hem wat zijn bodemprijs was. Het bleek dat zijn bodemprijs gelijk was aan de nieuwprijs in de winkel. Toen ik hem daarop wees (zo ben ik nu eenmaal) kreeg ik er ongezouten van langs dat dan maar in de winkel moest kopen.

Het taalgebruik was… wat zal ik zeggen. Ik kan eigenlijk niet van taalgebruik spreken. Het raakte mij als ronduit onfatsoenlijk.

Het zijn dit soort dingen die de lol van dit forum zo nu en dan stevig teniet doen. Het raakt niet alleen de betrokkenen, maar ook diegene die graag wil een discussie wil voeren. Zo nu en dan vind ik dat dermate stuitend dat ik een moderator aanschrijf met, in het laatste geval, de komplete briefwisseling erbij zodat hij ook wist waar de ergernis vandaan kwam. Mijn verbazing was groot dat ik een berichtje terug kreeg dat het dit jaar al vaker was voorgekomen dan in het hele vorige jaar. Ik heb gevraagd of het goed was dat ik er een stukje over schreef. Een stukje waarvan ik hoop dat de bezoekers van dit (en andere) forum(s) eens bij zichzelf te rade gaan voordat ze zich laten leiden door hun eigen emoties en gevoelens. Het siert de mens die zich ook in een ander kan verplaatsen zonder het met hem eens te hoeven zijn.

Jan
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Het siert de mens die zich ook in een ander kan verplaatsen zonder het met hem eens te hoeven zijn.
Ik kan niet anders dan het roerend met je eens zijn, ook sommige stukken uit je post komen mij bekend voor, gelukkig heb ik wel de indruk dat de sfeer een stuk beter is geworden de afgelopen weken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Leeuwarden

Ja, die indruk heb ik gelukkig ook, maar enige zelfreflektie, ieder voor zichzelf, kan nooit kwaad. Al was het alllen maar om alert te blijven.
SARK

Bericht door SARK »

Goed dat je het op een zeer nette manier kenbaar maakt :!:
Jan-Willem
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Ik heb het hier nog niet zo gemerkt, maar ik ben hier dan ook nog niet zo lang. Ik vind wel dat er hevig word gediscuseerd, dit is natuurlijk ook de bedoeling op het forum. Toch ben ik van mening dat eenieder die hier op het forum zit normaal Nederlands moet spreken, (een uitzondering mogelijk), op een normale manier. (Ik neem aan dat iedereen oud en wijs genoeg is)
Edit: Ik bedoel niet dat alles correct moet worden geschreven met punten en komma's. Ik ben hier namelijk ook geen ster in. Ook mag er natuurlijk wel een beetje 'slordig' worden gepost. Als het maar niet te erg is. Dit is mijn mening
ovni

Bericht door ovni »

Jan, je hebt volkomen gelijk.

Mogelijke oorzaken liggen voor de hand natuurlijk. Grote ego's tegenover elkaar, de schijnbare bescherming van lieden achter een forumnaam.

Als je een forum perse wilt zien als een wedstrijd in debaten, dan is dit niet het juiste forum. Voor de meesten onder ons is dit forum een onderdeel van onze hobby; een tijd en geld verslindende doch als zeer prettig ervaren bezigheid.

Toch gaat het alweer wat beter. Dit was (en blijft naar ik hoop) een beschaafd forum waarin starters, autodidacten, cracks en professionals elkaar ontmoeten.

Ik hoop dat de moderators voorlopig werkeloos blijven. En als forumleden onbeschofte berichtjes gaan sturen en dat blijven doen na een waarschuwing, niet aarzellen maar blokkeren op Ip en/of emailadres of wat ook maar mogelijk is.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ben het ook helemaal met Jan eens.

Het is echter een forum en dat is een open structuur. Ik heb vaak genoeg vervelende discussie's gehad, maar dan wel via PM. En dan nóg kom je er gewoon soms niet uit. Het is gewoon heel erg moeilijk om met het geschreven woord te communiceren. De communicatie-experts zeggen niet voor niets dat 80% van communicatie de non-verbale soort is. En de smiley's helpen wel, maar vervangen dat niet.

Wat ik erg goed vind aan dit forum is dat mensen soms erg hard hun standpunt verdedigen, héél soms zelfs té hard naar mijn mening, maar dat er bijna altijd wel een soort van evenwicht, wapenstilstand, zo je wil verstandhouding ontstaat.
Ook zijn de mensen hier vaak erg positief tegen elkaar, wat wel eens anders is op een erg groot ander forum, waar ze er blijkbaar soms een sport van hebben gemaakt om overdreven kritisch te worden

Het helpt heel erg als je persoon in kwestie eens IRL hebt ontmoet, kwam ik achter van de meet-en-greets op de VAD-show met het HT-forum.

Ik vind overigens dat als een lid onverwacht grof wordt op zijn minst door een Mod mag worden aangesproken. Geen (tijdelijke) Ban oid, dat vind ik in de meeste gevallen echt te kinderachtig. In dat geval heb ik liever dat de Mod het topic op slot zet en opschoont.

Wowly
teacher

Bericht door teacher »

Mijns inziens quote je zulke prive berichten naar een moderator/admin; die kunnen dan stappen ondernemen. Meteen een signaal afgeven dat bovengenoemd gedrag ongewenst is. Zo gaat dat tenminste op een groot forum waar ik "mee hark" als beheerder.

Helaas is het inherent aan "online" gedragsnormen dat sommige lieden hun boodschap laten vertroebelen door de manier waarop ze het zeggen. Dan denk ik maar zo; their loss, not mine.

Als laatste, het zijn 3 of 4 rotte appels op een paar honderd frisse groene appeltjes. Laat je die de toon zetten, of zie je het wél in perspectief... :)

t.
Leeuwarden

Het is erg fijn te merken dat mijn stukje precies de reakties losmaakt waarop ik hoopte. Alle reakties getuigen van respekt voor elkaar. Er is één reaktie, die overigens ook positief is, waar ik iets over wil zeggen, en dat is deze:
teacher schreef:
Als laatste, het zijn 3 of 4 rotte appels op een paar honderd frisse groene appeltjes. Laat je die de toon zetten, of zie je het wél in perspectief... :)

t.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het de overgrote minderheid is die de "rotte appels" zijn. Zij zien echter wel kans zich erg opvallend te manifesteren. In mijn optiek is dat een taak voor de moderatoren. Het is echter ook zo dat sommige mensen kunnen worden aangezien voor "rotte appel" terwijl zij dit niet zijn. Vaak een kwestie van elkaar verkeerd begrijpen. Ik denk dat ik dat wel in perpectief zie. Maar soms moet ik iets twee keer lezen voor ik het juist interpreteer. En is het vuur van de strijd ben je soms even te snel met je reaktie... Confrontaties houd je niet tegen. Dus moet je netjes met die confrontatie omgaan. Lastig, maar niet onmogelijk.

Jan
Jan-Willem
Contacteer:

Leeuwarden schreef:
Het is erg fijn te merken dat mijn stukje precies de reakties losmaakt waarop ik hoopte. Alle reakties getuigen van respekt voor elkaar. Er is één reaktie, die overigens ook positief is, waar ik iets over wil zeggen, en dat is deze:
teacher schreef:

t.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het de overgrote minderheid is die de "rotte appels" zijn. Zij zien echter wel kans zich erg opvallend te manifesteren. In mijn optiek is dat een taak voor de moderatoren. Het is echter ook zo dat sommige mensen kunnen worden aangezien voor "rotte appel" terwijl zij dit niet zijn. Vaak een kwestie van elkaar verkeerd begrijpen. Ik denk dat ik dat wel in perpectief zie. Maar soms moet ik iets twee keer lezen voor ik het juist interpreteer. En is het vuur van de strijd ben je soms even te snel met je reaktie... Confrontaties houd je niet tegen. Dus moet je netjes met die confrontatie omgaan. Lastig, maar niet onmogelijk.

Jan
Inderdaad, er zijn nu al 675 gebruikers (weet niet hoeveel mensen daarvan actief zijn), waarvan er een aantal zijn die snel denken dat ze persoonlijk worden aangevallen, of waarmee communiceren op een 'normale' manier moeilijk is. Ook zijn er mensen die een persoonlijke eigenschap hebben die andere mensen als negatief zien.
Ik vind dat aantal onbeschofte berichten aan elkaar echter zeer klein (van wat ik tot nog toe heb gezien). Nu moet ik opmerken dat ik natuurlijk geen persoonlijke berichten zie. Ik zit ook op veel andere fora, waar het er heel anders aantoegaat.
Conclusie: Ik vind het meevallen, maar dan nog is het goed dat dit onderwerp word besproken. (En dat iedereen ook hier zijn/haar:roll: mening over kan geven)
Groet JW
teacher

Bericht door teacher »

Ik mod ondertussen dus al jaren op het Computer!Totaal forum, en ondertussen ken je je pappenheimers wel, en kan je van te voren al een beetje aanvoelen wie er over het lijntje gaat.

Bekijk deze post eens:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=157500

Raakt kant nog wal, brabbelt een hoop volzinnen en verwacht teveel.
Hij vangt dus een slotje. In plaats van er iets mee te doen, en naar zichzelf te kijken krijgen we dit:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=157557

Nou, als je jezelf op deze manier laat kennen, dan krijg je dus een ban aan je broek. Probleem opgelost. Alhoewel deze meneer nog even doorging via mail. *zucht.

Maar het is wel wat je zegt, deze lieden denken blijkbaar echt dat ze op deze manier hun boodschap duidelijker maken, terwijl ze alleen maar het tegenovergestelde bereiken; zo iemand kan je toch niet meer serieus nemen?

Misschien wordt het ondertussen tijd om dit forum iets "strenger" te modereren. Helaas is dat vanwege de aanwas denk ik ook wel nodig, al was het maar om toekomstige problemen voor te zijn.

t.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hoi,

Laat ik voorop stellen dat ik mij geheel in Jan's woorden kan vinden. Je gaat uit van algemeen geldende fatsoensnormen en dat iedereen van het positieve uit gaat. Uiteindelijk is dit een vrij praktisch gericht forum en dat scheelt al een stuk.

Maar het blijft lastig. Streng modereren slaat ook de spontaniteit er uit en draadjes op slot zetten snoert ook de goedwillenden de mond.

Vooral in technische discussies kan het er soms heftig aan toe gaan. Daar vind ik zelf niets mis mee zolang het niet onheus of beledigend wordt. In mijn werk maak ik ook nogal eens heftige discussies mee. Dat is dan niet om elkaar vliegen af te vangen maar om de kern van de zaak of het probleem boven water te krijgen. En soms kan enig off-topic ook weer tot nieuwe inzichten leiden als het maar niet te ver of te lang afdwaald.

Het is dan wel zaak om onderscheid te maken tussen het bediscussieren van het onderwerp zelf of dat er spake is van vliegen af vangen. Dat is niet makkelijk.
teacher schreef:
........ Misschien wordt het ondertussen tijd om dit forum iets "strenger" te modereren. Helaas is dat vanwege de aanwas denk ik ook wel nodig, al was het maar om toekomstige problemen voor te zijn.

t.
Ik denk dat dat al gebeurd en zoveel onheus gedrag kom ik eigenlijk nog niet tegen op dit forum.

Heb Henkjan al eens gevraagd om een aantal forumregels te maken die voor iedereen makkelijk te vinden zijn, bv met een button bovenaan de forumindex. Dan weet een ieder ook duidelijk wat wel en niet kan en kun je als mod adh van die regels makkelijker handelen zonder al te veel discussie.

Vind de manier zoals op Diyaudio.com nog niet zo slecht: Posts die niet door de beugel kunnen direct verplaatsen naar de Taxas jail. Dan is ook het hoe en waarom duidelijk.

Maar het is en blijft wel ons aller forum en we zijn dus ook in eerste instantie zelf verantwoordelijk om het gezellig te houden.
twan

Bericht door twan »

Ik hang hier nu nog maar een paar weken rond, maar ik heb hier en daar toch al een verhitte discussie opgemerkt. Ik werk zelf mee in een forum voor computerhardware. Je merkt duidelijk het verschil tussen de 'oude garde' en de 'nieuwelingen'. Elk forum heeft nieuwelingen nodig om het enigzins interessant te houden (of over-actieve users zoals hier ;)).

Als je op elk forum een hele tijd rondzwerft, zal je vaak dezelfde topics tegenkomen. Ik merk zelf op 'ons' forum dat de oude garde hier soms geïrriteerd op reageert (er zijn dingen zoals het archief en de search) en dat daardoor nogal 'hard' gereageerd wordt. De nieuwelingen kunnen dit vervolgens verkeerd opnemen waardoor je situaties krijgt zoals op dat ComputerTotaal! forum.

Ik vind over het algemeen dat dit forum toch vrij open staat voor nieuwelingen en dat het algemeen niveau 'hoog' ligt (het is immers een hobby waar je toch _iets_ van kennis voor moet hebben, zowel voor speakerbouw als voor versterkers ;))

Ik merk zelf dat ik de sfeer hier wel leuk vindt, en dat moedigt me aan om elke dag dit forum te lezen. Dat kan ook wel volledig anders zijn op andere fora!
Jan-Willem
Contacteer:

teacher schreef:
Ik mod ondertussen dus al jaren op het Computer!Totaal forum, en ondertussen ken je je pappenheimers wel, en kan je van te voren al een beetje aanvoelen wie er over het lijntje gaat.

Bekijk deze post eens:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=157500

Raakt kant nog wal, brabbelt een hoop volzinnen en verwacht teveel.
Hij vangt dus een slotje. In plaats van er iets mee te doen, en naar zichzelf te kijken krijgen we dit:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=157557

Nou, als je jezelf op deze manier laat kennen, dan krijg je dus een ban aan je broek. Probleem opgelost. Alhoewel deze meneer nog even doorging via mail. *zucht.

Maar het is wel wat je zegt, deze lieden denken blijkbaar echt dat ze op deze manier hun boodschap duidelijker maken, terwijl ze alleen maar het tegenovergestelde bereiken; zo iemand kan je toch niet meer serieus nemen?

Misschien wordt het ondertussen tijd om dit forum iets "strenger" te modereren. Helaas is dat vanwege de aanwas denk ik ook wel nodig, al was het maar om toekomstige problemen voor te zijn.

t.
Dan ben ik wel benieuwd wat jij zoal graag anders ziet, wanneer zou jij een ban of temp. ban opleggen o.i.d.? En zou je een voorbeeld uit dit forum kunnen geven waarvan jij vind dat het strenger moet worden aangepakt? (Ik heb zoals ik al een paar keer eerder heb aangegeven, hier nog niet veel van gemerkt)
Ik vind ook wel dat er niet echte regels zijn, die er volgens mij wel zouden moeten zijn. Hier is een voorbeeld van wat ik te streng noem: http://www.brommerforum.nl/announcement/3
Groet Jw[/url]
ovni

Bericht door ovni »

Heel erg vrij naar Nietzsche:
Wat je zelf niet wilt meemaken moet je ook een ander niet aandoen.

In normaal Nederlands:
Gewoon fatsoenlijk taalgebruik, discussieren op basis van argumenten, copyrights en intellectueel eigendom respecteren. Maar het belangrijkste; als je merkt dat iemand de plank mis slaat; of niet reageren, of uitleggen waarom hij (hebben we al een zij hier?) er volgens jou naast zit. Dat laatste is best wel belangrijk gezien het enorme niveau verschil in kennis.

Die laatste zin gaat er natuurlijk vanuit dat een van de doelen van dit forum ook kennis overdracht is. Of deze stellingname correct is weet ik niet.

Kortom hier moeten de oprichters en moderaters van dit forum maar eens goed over nadenken. We horen het wel.
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Make speakers* not war 8)

* i.p.v. het woord speakers kan ook versterkers, kabels, etc worden ingevuld.
pieter pan

Bericht door pieter pan »

'k denk da't ook veel te maken heeft met een verschil tussen het gesproken en geschreven woord! Als je iets zegt kan jej je veel meer permitteren omdat je door intonatie of door lichaamstaal nuances kan duidelijk maken zoals ironie e.d.
via geschreven taal kan dit niet en daar moet je aan denken. je moet je woorden wat meer wegen!
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Jongens, als nieuweling ervaar ik het tot dusverre juist als een warm bad. Er wordt veel gevraagd én beantwoord en de sfeer is open en verwelkomend. Hartstikke bedankt!
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ja, ik hoor soms dat ik in m'n posts wat bot overkom, mensen die mij persoonlijk kennen weten dat ik in 'real-life' niet zo ben, eerder het tegenovergestelde. Dus wellicht dat ook daar soms irritaties door ontstaan.

Ook is het mijn ervaring dat als je mensen eenmaal persoonlijk kent de communicatie op 't forum een stuk prettiger gaat. Zo heb ik in 't verleden nogal wat stevige discussies gehad met Pjotr (Peter de Jong) maar na een telefoongesprek afgelopen week lijkt hij mij een sympathieke vent waar ik meer respect voor heb gekregen na dit telefoongesprek. De toon van onze wederzijdse posts richting elkaar is na dit gesprek ook anders geworden.

Daarom denk ik dat bijeenkomsten zoals de DDIY2006 een prima instrument zijn om elkaar beter te leren kennen, te respecteren en je te verplaatsen in de gedachtengang van anderen, iets wat soms door de beperkingen van het geschreven woord verloren gaat.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

SSassen schreef:
..Ook is het mijn ervaring dat als je mensen eenmaal persoonlijk kent de communicatie op 't forum een stuk prettiger gaat.

[knip]

Daarom denk ik dat bijeenkomsten zoals de DDIY2006 een prima instrument zijn om elkaar beter te leren kennen...
Zeker weten dat dat scheelt. Ervaring wil dat ik vorig jaar bij de DDIY2005 mensen heb leren kennen en nadien een stuk makkelijker praat via bijvoorbeeld z'n forum.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat scheelt zeker een stuk Edo. Echter een forum blijft een open plaats waar blijft staan wat geschreven is. Daar komen veel bezoekers langs die geen weet hebben van achtergronden.

Dan blijft toch vooral het gegeven: "Je bent wat je schrijft"

Hoewel ik het hier wel mee vind vallen denk ik dat mensen zich daar niet altijd even bewust van zijn.
markje

Bericht door markje »

SSassen schreef:
Ja, ik hoor soms dat ik in m'n posts wat bot overkom,
Ja, niet normaal man :wink:

Ik heb dat zelf ook wel eens, maar dan is het vooral omdat ik weinig tijd heb om een heel verhaal neer te knallen en die nuance aan te brengen. Vooral als ik tik wat ik denk wil het weleens erg direct zijn en daar kan niet iedereen tegen, dat merk ik in het dagelijks leven ook.

Het ligt ook de persoon die het leest. Ik trek me weinig dingen aan, maar als ik me iets aantrek, dan kan ik ook echt fel worden. En dat komt niet omdat ik achter een pc zit, zo ben ik.

Ik vind wel dat hier best een goed sfeertje hangt. Er zijn weleens flinke discussies, maar dat hou je toch. Je kunt niet verwachten dat iedereen goed met elkaar overweg kan. Maar het gaat hier wel goed heb ik het idee. een vraag wordt beantwoord. Een fout idee wordt verworpen met argumenten en niet met de kreet: het werkt als je het zus of zo doet. Das wel netjes, niet van die zinloze opmerkingen waar je niks wijzer van wordt.

Dat brommerforum met de regels: je moet voor de grap maar eens een paar topics (proberen te) lezen, dan krijg je wel enig begrip voor dat soort strenge regels. Het zal niet voor niets zijn...

Groeten Mark
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Jan,
Ik vermoed dat ik een aandeel heb in jouw verhaal en wil hier dan ook even mijn visie op geven.

Vooreerst heb ik niet de bedoeling om herrie te schoppen en heb ik die ook nooit gehad. Zelfbouw vind ik leuk, dat doe ik voor mijn plezier en daar wil ik op dit forum ook mijn steentje toe bijdragen..
Prijsnegotiaties, argumenteren over persoonlijkheden en andere niet-technische zaken, daar word ik dagelijks beroepsmatig mee geconfrenteerd en wordt daar zeer goed voor betaald. Dat doe ik niet voor mijn plezier en wil mij op een vrijetijdsforum daar ook niet mee bezighouden.

In een zo gespecialiseerd forum zoals "zelfbouwaudio" waar verschillende forumleden zeer geboeid, voorzien van een enorme kennis en ervaring en daarbij nog gedreven door een onvoorstelbaar enthousisme hun ideen beschrijven en verdedigen ga je steeds meningsverschillen krijgen.

Ik geef jou groot gelijk als je vindt dat er soms vijandig gereageerd wordt, maar dat is nu juist een gevolg van het enthousiasme en de gedrevenheid alsook het feit dat de meesten onder ons techneuten zijn en geen psychologen!

Dat er vriendelijker mag geconverseerd worden omdat medeforumleden door sommige uitspraken kunnen gekwetst worden daar ben ik het volledig mee eens. Mijn manier om dat te doen is door mij terug te trekken bij argumentatie.
Bij een volgende confrontatie zal ik het anders aanpakken. Dan beeindig ik van mijn kant het gesprek met de melding "ik vind jou lief en wens hier niet verder over te argumenteren".

Met vriendelijke groeten,
Ed.
Leeuwarden

Beste Ed,

Als eerste wil ik even zeggen dat ik blij ben dat je hier een reaktie geeft.
Je hebt gelijk als je zegt dat je een aandeel in mijn verhaal hebt. Dat is echter een onderdeel van een groter geheel. Dingen die ik persoonlijk meemaakte maar ook dingen die ik om me heen zag gebeuren.

Ik ben blij te merken dat we er toch min of meer gelijk over denken. In het vuur van discussie is het makkelijk het respect uit het oog te verliezen. Ook al bedoelen we het niet zo. Ik heb pas veel later begrepen dat dingen als prijsnegotiaties voor jou heel anders liggen als voor mij. Had ik dat geweten of sneller ingezien was het niet zover gekomen.

Als je dit topic doorleest dan zie je gelukkig dat we allemaal wel weten dat we respect voor elkaars mening dienen te hebben. Dat is iets waar we ons voortdurend bewust van moeten zijn. Dat houdt de moderatoren namelijk werkeloos en ik heb begrepen dat ze het de laatste drukker als gewoonlijk hadden met dit soort zaken. het heeft mij doen besluiten dit topic te starten.

Ik denk dat je volkomen gelijk hebt met de zin waarmee je afsluit:
Dan beeindig ik van mijn kant het gesprek met de melding "ik vind jou lief en wens hier niet verder over te argumenteren".
Groet,

Jan
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”