je leest her en der dat koolfilm weerstanden beter klinken als mox weerstanden,nu wil ik deze ook gaan gebruiken maar kan ze alleen vinden in 2 wat,kan ik deze gewoon parallel zetten?dus b.v 10 stuks van 33 ohm om 3.3 ohm te verkrijgen?
of zijn er ook andere in de handel,of is dit verschil onderling te verwaarlozen?
wat ik vreemd vind is dat je allerlei prijzige onderdelen in filter zet met een zo klein mogenlijke tolerantie,als ik dan deze weerstanden bekijk hebben deze een tolerantie van 5%.
Remedie: weerstanden nameten met goede multimeter. 5% wil niet zeggen dat alles 5% afwijkt, 1 weerstand kan iets hoger in waarde liggen, andere weer iets minder. Beetje combineren van weerstanden en nameten en je komt op je gewenste waarde.
Remedie: weerstanden nameten met goede multimeter. 5% wil niet zeggen dat alles 5% afwijkt, 1 weerstand kan iets hoger in waarde liggen, andere weer iets minder. Beetje combineren van weerstanden en nameten en je komt op je gewenste waarde.